Dikkat…! Fatih Sultan Mehmet köprüsünde bakım çalışması


2. köprüde 18 Haziran’dan itibaren 3 şerit 3 ay trafiğe kapatılacak   Karayolları 1.Bölge Müdürlüğü, İstanbul ulaşımının ana arterleri üzerinde yer alan Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinin asfaltlarını yenilerken; Ayamama Deresi’nde de ıslah çalışmalarına başlıyor.

 

Bu çalışmayla İstanbul trafiği için büyük önem arz eden ve yıpranan asfaltı nedeniyle sürüş konforu ve trafik güvenliği azalan Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprüleri bakıma alınıyor. Aynı zamanda, 2009’daki su taşkınıyla gündeme gelen Ayamama Deresi de ıslah ediliyor. Köprülerdeki ve Ayamama deresindeki bu çalışmalar, trafik sıkıntısı yaşanmaması ve yaz aylarında yağışların en az olduğu dönemde olması nedeniyle okulların kapanmasıyla birlikte başlayacak ve tatil dönemi sonunda bitirilecek. 3 vardiyalı olarak 24 saat sürdürülecek proje yaklaşık 3 ay sürecek. Çalışmalar sırasında, trafiğin aksamaması ve İstanbulluların mağdur olmaması için, alternatif çözüm önerileri oluşturuldu ve tedbirler alındı.

 

Trafik güvenliğini artırmak için gerekli çalışmalar başlatıldı

 

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 1988 yılında trafiğe açılmış olup, günde ortalama 250.000 araç her iki yönde geçiş yapmıştır. Bu süreçte, artan taşıt trafiği, yıllar içinde Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprüleri asfaltının bozulmasına sebep oldu. Bunun yanında, Eylül 2009’da havaalanı yolunda (Basın Express Yolu) meydana gelen su taşkını da, Ayamama Deresi ıslah çalışmalarını gerekli kıldı.

 

Ayrıca, köprü yüzeyinde meydana gelen hasarların trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek ve lokal onarımlar ile giderilemeyecek boyuta ulaşması nedeniyle, asfalt yenilemesi ve bakım çalışmalarının, 2012 yılı yaz sezonunda gerçekleştirilmesi zorunluluğu ortaya çıktı. Aynı anda, Ayamama Deresi’nin yağışlı mevsimlerde taşarak zarara yol açması sonucunda oluşan olumuz trafik koşulları da, çalışmalara eş zamanlı başlanmasını zorunlu kıldı.

 

Bu doğrultuda, yaz döneminde 3 ay boyunca gerçekleştirilecek çalışmalarda, trafiğin aksamaması için azami önlemler alındı.

 

Islah ve yenileme çalışmalarıyla ilgili olarak Karayolları 1.Bölge Müdürü Mehmet Karaman yaptığı açıklamada;

 

‘Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerindeki asfaltın trafik güvenliğini etkileyecek seviyede yıpranması ve çelik tabliyenin zarar görmemesi için, bu çalışmaların yapılması zorunlu hale gelmiştir. Yanı sıra, Ayamama Deresi olası su taşkınlarına yol açabilir. Bunu önlemek için, menfez kesit boyutları büyütülmüştür.” dedi.  Karaman sözlerine şöyle devam etti: “Karayolları Genel Müdürlüğü olarak yaklaşık 1 yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz bakım, yenileme ve ıslah çalışmalarının ön hazırlık sürecinde, çalışmalara ait iş programını, teknik aciliyet, mevsim şartları, günlük trafik şartları, okul ve tatil trafiği gibi önemli hususları dikkatle inceleyerek hazırladık. Yapılacak çalışmalarda amacımız, trafik güvenliğini ve sürüş konforunu artırarak İstanbul trafiğini rahatlatmaktır. Bakımla birlikte köprülerin yapısal ömrü de uzayacak. Tüm bu çalışmalara, trafiğin daha az olduğu tatil döneminde başlayacağız. Çalışmalar 24 saat / 3 vardiya esasına göre sürdürülecek. Bu süreçte trafiğin aksamaması için gerekli tüm önlemler alınmıştır.” dedi.

 

Trafiğe kapanacak yollar ve trafiğin aksamaması için alınan tedbirler açıklandı

 

Bakım, onarım ve ıslah çalışmalarının yapılacağı yol kesimlerinde trafiğin düzenli ve güvenli bir şekilde seyrini sağlamak amacıyla her türlü trafik güvenlik tedbirleri ve trafik yön levhaları çalışma alanında tesis edilmiş olacak.

 

Fatih Sultan Mehmet köprüsünde 4 aşamalı olarak yapılacak mastik asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; her aşamada bir yöndeki üç şerit kapatılacak, kalan 5 şerit, bir istikamette 3 şerit, diğer istikamette 2 şerit olmak üzere trafik akışı sağlanacak. Haliç köprüsünde ise 5 aşamalı olarak yapılacak mastik asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; ana köprüde çalışılırken ilave köprüler ile alternatif yollardan, ilave köprülerde çalışılırken ise ana köprü ile alternatif yollardan trafik akışı sağlanacak. Çalışmalar süresince metrobüs hattı sürekli açık tutulacak.

 

Ayamama Deresi ıslah çalışmalarının yapılacağı Mahmutbey batı kavşağında kapatılacak şeritler için servis yolları yapılacak ve mevcut yollar alternatif olarak kullanılacak.   24 saat sürekli olacak şekilde çalışmalar sürdürülecek olup çalışma mahallerinde en üst seviyede güvenlik önlemleri ile trafik işaretleme standartları uygulanacak. Sürücülerin bu çalışmalar süresince alternatif yol güzergâhları kullanmaları işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerekecek.

 

Sürücülere kapanan yollar nedeniyle yönlendirme trafik işaret levhalarıyla yapılacak ve yeni servis yollarıyla ulaşım sağlanacak. Ulaşımla ilgili vatandaşların mağdur edilmesini önlemek için gerekli kurumlarla koordinasyon halinde hareket edilecek. Öte yandan sürücülerin, www.kgmistanbulyol.com sitesinden çalışmalar ve yol durumu hakkında bilgi almaları sağlanacak.

 

Ayrıca, alternatif güzergâh ve servis yollarının dışında sürücüler yol durumu hakkında her türlü bilgiye www.kgmistanbulyol.com ve / veya “facebook.com/KGMIstanbulYol” adresinden ulaşabilecek. Vatandaşlar acil durumlarda ise, 159 no’lu telefondan bilgi alabilecek.   Çalışmalar sırasında hangi işlemler uygulanacak?

 

Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinde yapılacak olan çalışmalar, sadece asfalt yenileme çalışmasını içermeyecek. Köprü tabliyesinin korozyondan korunması için asfalt öncesinde birtakım işlemlerden geçmesi gerekmekte olduğundan, köprü üzerindeki mevcut bozuk zemin iş makineleriyle temizlenecek, ardından çelik tabliyenin tamiratları ve izolasyonu da hayata geçirilecek. Dolayısıyla, çelik tabliyenin galvanizlenmesi ve izolasyon işlerinin de yapılması nedeniyle çalışma süresince yolun trafiğe kapalı olması gerekecek. Söz konusu köprüler çelik olduğu için yapılacak izolasyon uygulamalarının nem görmemesi ve sıcak havada yapılması gerekecek.  Ayrıca çelik köprülerdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak mastik asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılacak.

 

Bütün bu işlemler süreklilik gerektirdiği ve birbiriyle bağlantılı olduğundan köprünün çalışılan kısımlarının,  geceli – gündüzlü kapatılması zorunlu olacak. Bu çalışmada tüm dünyada kullanılan yöntem uygulanacak.

 

Ayamama Deresi ıslahı ise, kazık imalatı yapılarak aç-kapa yöntemiyle otoyolun altına menfez yapılması işi olarak gerçekleşecek. Kazıklar çakıldıktan sonra üzeri kapatılacak ve üst kısımda trafik akışı sürerken altta çalışmalar devam edecek.


Yazan - 12 Haziran 2012. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x