Hedef 1 milyon motor


Altuntaş Group`un Başkan Vekilli Mustafa Altuntaş

                                              Altuntaş Group`un Başkan Vekilli Mustafa Altuntaş

 

Türkiye`nin en önemli elektrik motoru üreticilerinden Abana Motor`u bünyesine katan Altuntaş Group; fabrikasını Aksaray`a taşıdı. 2016 itibariyle 25 milyon euroluk makina teçhizat ve kalıp yatırımı planlayan firmanın iddiası büyük! Altuntaş Group`un Başkan Vekilli Mustafa Altuntaş; “Yatırımımız tamamlandığında kapasitemiz yıllık 1.000.000 adet motora çıkacak” dedi.

 

 

 

 

 

Altuntaş Group, Abana Elektrik Motorları’nı bünyesine katarak AEM Abana Elektrik Motorları markası ile tam kapasite üretim faaliyetlerini sürdürüyor. Firma; AEM Abana Elektrik Motorları olarak sanayi sektörü içerisinde var olma politikasını üç ana başlık altında topluyor: Eğitimli ve deneyimli personeli ile kusursuz ürün ve hizmet; teknoloji ve yeniliklere entegrasyon; zamanında ve hatasız teslim.

 

 

Altuntaş Group’u biraz tanıyabilir miyiz?

 

1981 yılında kurulmuş olan Altuntaş Group; bugün Obial Çelik Silo, Mafal Lojistik, Fumal Kurutma ve Grand Altuntaş Hotel’i bünyesinde barındırmaktadır. Son olarak 32 yıldır faaliyet gösteren Abana Elektrik Motorları’nı satın alarak, fabrikayı Aksaray’a taşımıştır. Aemot Elektrik Motorlar’ı olarak faaliyetine devam eden firmamız, 1983 yılında Siemens patentiyle kurulmuş olup kalitesinden ödün vermeden günümüze kadar gelmiştir.

 

Abana Motor’u almanızla beraber gelinen süreçte neler yaşandı?

 

Altuntaş Group satın almasıyla birlikte; bu yıl için 25 milyon euroluk makina teçhizat ve kalıp yatırımımızı planlayarak makinalarımızın bir kısmını almış bulunmaktayız. Yatırımımız tamamlandığında kapasitemiz yıllık 1.000.000 adet motor olacak. Güçlü bir Ar-Ge ekibiyle enerji verimliliğini öncelikli tutarak IE3 ve IE4 motor teknolojisi çalışmalarımızın yanı sıra farklı motor gruplarına yönelik çalışmalarımız devam etmektedir.

IMG_2087

Elektrik motorları konusunda hangi yelpazede ürünleriniz mevcut?

 

Aemot elektrik motorları olarak 63 tip gövdeden 315 tip gövde büyüklüğüne kadar, 0.12 kw-200 kw güç değerli arasında 2-4-6-8-12 kutuplu AC trifaze elektrik motorları üretimini gerçekleştiriyoruz.

DİĞER HABERLER
TİKA'dan Dukha Türkleri'ne Ren geyiği jesti

 

Hangi ülkelere ihracatınız vardır?

 

Aemot markasındaki ürünlerimiz Almanya, Avusturya, Hollanda, Dubai, Mısır, Suudi Arabistan, Azerbeycan’a ihracatımız mevcuttur. Önümüzdeki periyotta ihracat gerçekleştirdiğimiz ülke sayısını artırmayı planlıyoruz.

 

Sektörünüzün gündeminde ne tip ve özellikteki motorlar var?

 

Aemot olarak dünya gündemini ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Şu an vibrasyon motorları ve orta gerilim motorları ile hız sürücüleri gündemimizde yer alıyor.

 

Firmaların yüksek hassasiyet ve toleranslardaki beklentileri sizi nasıl etkiliyor?

 

İleri seviyedeki teknik ekibimiz ve üretim bandımız bu tip beklentilere rahatlıkla çözüm sunabiliyor. Yurt dışı müşterilerimizin bizi tercih etmesindeki en önemli unsurlarından birisi de, bu tip taleplere kolayca cevap verebilmemizdir. Altuntaş olarak hizmet sunduğumuz her alanda ilerlemek ve büyümek, grup amaçlarımız arasında yer alıyor.

 

Enerji verimliği son dönemde oldukça gündemde… Elektrik motorlarının enerji verimliliğinde etkisi nedir?

 

Enerji verimliliği dünyada olduğu kadar ülkemizde de önemli ölçüde yer tutmaktadır. Ülkemizde enerji en büyük ithalat girdilerimizden bir tanesidir. Ülkemizde tüketilen elektrik enerjisinin yüzde 50’si sanayide harcanmaktadır. Sanayide kullanılan elektrik enerjisinin yaklaşık yüzde 70’i asenkron motorlar (bizim ürettiğimiz motorlar) tarafından harcanmaktadır. Bu durum bize AC motorların önemini göstermektedir. Standart bir motorun ömrü boyunca toplam masraflarının yüzde 97’sini enerji maliyeti oluşturmaktadır. Bu bağlamda motorda sağlayacağımız enerji verimi, toplamda tükettiğimiz enerji maliyetine direkt etki etmektedir.

 

Enerji regülasyonlarından bahseder misiniz?

 

Enerji verimlilik regülasyonları ile birlikte ülkemizde bu değişimin içinde bulunmaktadır. 2 Nisan 2012 tarihi itibarıyla Türkiye’de satılan elektrik motorlarının verim sınıfı IE2 ya da üzerinde olmalı. 1 Ocak 2015 itibari ile de 7,5 kw-375 kw aralığındaki verim sınıfı minimum IE3 olmalı ya da değişken hız sürücüsü ile beslenmeli. 1 Ocak 2017 itibari ile tüm motorlar IE3 olmalı ya da minimum IE2 olmak üzere değişken hız sürücüsü ile beslenmelidir.

DİĞER HABERLER
Zayıflatan mucize

 

Devletin enerji verimliliği konusunda bir çalışması var mı?

 

Bilim ve Sanayi Bakanlığı liderliğinde verimsiz motorların verimli motorlar ile değişmesi projesi var. Bu proje kapsamında yaklaşık 15 milyon adet motor hurdaya ayrılarak yerine verimli motorlar kullanılarak ülkemizde büyük bir enerji tasarrufu sağlanacak. Aemot olarak gerekli yatırımlarımızı tamamlayarak bu değişim projesi için hazırız.

 

motor

 

Siz hangi sektörlerle yoğun olarak çalışıyorsunuz?

 

Aemot olarak aslında sanayinin bulunduğu her yerde varız. Kısaca bahsetmem gerekirse; pompa, kompresör, imalat tezgahları, redüktörler başlıca kullanım alanlarımızdır.

 

Sizce elektrik motor sektörünün gelişimi ülkemizde ne boyutta? Yerli üretimin geldiği noktayı değerlendirir misiniz?

 

Elektrik motor pazarı geçtiğimiz yıl yaklaşık 320 milyon dolar pazar büyüklüğüne sahipti. Yerli üretim pazarın yüzde 65’ine tekabül etmektedir. Yüzde 35 ithal pazarın hakimiyetini düşündüğümüzde bu oran fazla. Yerli üretim olarak pazarda daha fazla pay almalıyız. Ancak yapılan yatırımlar ve yurt dışındaki firmaların elektrik motoru için Türkiye’ye yüzünü çevirmesi, üretim adetlerini artıracaktır. Ülkemiz ileride elektrik motorunun üretim merkezi haline gelebilir.

 

Kullanıcıların bilgi düzeyi için ne düşünüyorsunuz? Sizden talep ettikleri elektrik motorları doğru mu oluyor, yoksa ihtiyaçlarının fazlasını mı almak istiyorlar?

 

Kullanıcıdan kullanıcıya fark etmekle birlikte bazı kullanıcılar bilgi açısından hangi motoru hangi üründe kullanması gerektiği konusunda yetersiz kalabiliyorlar. Genelde gücü fazla olanı talep edebiliyorlar. Bu durumda direkt olarak enerji maliyetleri yüksek çıkıyor. Ya da hangi koruma sınıfını seçecekleri konusunda yetersiz kalabiliyorlar. Aemot olarak siparişi alırken satış personellerimiz kullanıcılara gerekli bilgileri vererek ve kurduğumuz satış sonrası servis departmanımız da satış sonrasında gerekli bilgileri vererek, çıkacak sorunları minimize edebiliyor.

DİĞER HABERLER
Hayvanların Susuzluğa Bırakılmaları Sonucunda Gelişen Antidiüretik Hormon Mucizesi

 

Elektrik motoru sektöründe size göre en büyük problem nedir?

 

Önceden de bahsettiğim gibi enerji verimliliği büyük önem taşıyan bir konudur. Ülkemizde minimum IE2 sınıfı motor kullanılması gerekirken piyasada halen IE1 ve altı motorlar görmekteyiz. Bu durum hem enerji maliyetlerini artırıyor, hem de haksız rekabet ortamını oluşturuyor.

12670007_225578411112708_814432189_o

Söz konusu sorunlara yönelik sizce ne gibi çözümler gerekiyor?

 

Öncelikle denetimlerin sık yapılması gerekiyor. TSE bir laboratuvar kurarak 90 kw’a kadar olan motorların enerji verimliliklerini test edebiliyor. Bu kw aralıklarının artması gerekiyor. Özellikle yurt dışından gelen motorlar için gümrüklere test sisteminin kurulması; bu ürünlerin ülkemize girmesinde denetleyici olur.

 

Son dönemde yaptığınız herhangi bir yatırım var mı ya da olacak mı?

 

Aemot olarak bu sene için 25 milyon euroluk kalıp ve makina yatırımımız var. 28 bin metrekare kapalı alan inşaatımızı bitirmiş bulunmaktayız. Makinalarımızın bir kısmı geliyor, bir kısmı da üretim süreçlerinden sonra fabrikamızda yerini alacaktır.

 

Pazar payınızı artırmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Fuarlara katılım yeterli oluyor mu? Yoksa Ar-Ge’nin mi önemli olduğunu düşünüyorsunuz?

 

AEMOT olarak Ar-Ge’ye çok önem veriyoruz. 10 kişilik Ar-Ge ekibimiz yeni ürünler için çalışmalar yapıyor. Bunun dışında hız sürücüleri ilgi alanımızda, önümüzdeki aylarda bu konuda bir çalışmamız olacak. Yeni nesil enerji verimli ürünlerle, çeşitlilikle ve tabi ki yurt içi ve yurt dışı fuarlar pazar payının artmasında önemli rol oynamaktadır.

 

2016 için stratejilerinizi belirlediniz mi? Cironuzu artırmak için iç piyasada mı yoksa dış piyasada mı büyümeyi hedefliyorsunuz?

 

Bizim üç yıllık planlarımız ve stratejilerimiz bellidir. En az yüzde 50 ihracat hedefimiz vardır. Bildiğiniz üzere Altuntaş Group’un 72 ülkeye ihracatı vardır. Dolaylı olarak motorlarımız birçok ülkede çalışır durumdadır. Yurt dışında gerek bayilikler, gerekse doğrudan Aemot olarak depolar açmak suretiyle üretimimizin yarısını yurt dışında tüketeceğiz.


5 Mayıs 2016. 10:04
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x