Kaybedilen Bir Pazarı Yeniden Ele Geçirmek….


cinhalkcumhuriyeti (3)

KAYBEDİLEN BİR PAZARI YENİDEN ELE GEÇİRMEK, YENİ BİR PAZAR YARATMAKTAN ÇOK DAHA ZOR VE MASRAFLIDIR!

Türkiye ve Çin Halk Cumhuriyeti Başbakanlarının yaptığı ortak açıklamaya göre, iki ülke arasındaki ticaret hacmi 2020 yılında 100 milyar USD seviyesine ulaşacaktır.

3,6 milyar USD ihracatla kapattığımız 2013 yılı sonu itibarıyla, aramızdaki karşılıklı mal ve hizmet alışverişinin toplamı 28 milyar USD (20,7 milyar Euro) civarında olduğuna göre, Türkiye ile Çin arasında hergün yaklaşık 57 milyon Euro’luk dış ticaret yapıldığını söyleyebiliriz.

 

Eğer Avrupa Birliği ile Çin arasındaki karşılıklı ihracat ve ithalatın 2013 yılındaki günlük ortalamasının 1 milyar Euro’yu aştığı göz önüne alınırsa, Türkiye’nin 2020 yılı için planladığı günlük ortalama 200 milyon Euro dış ticaret hedefinin, kolaylıkla ulaşılması hatta aşılması muhtemel bir hedef olduğu ortaya çıkacaktır.

 

10 yıldır makalelerimde, panellerdeki/çalıştaylardaki konuşmalarımda ve röportajlarımda bıkmadan, usanmadan yazıp/söylediğim gibi; “Çin bir tehdit değil, Türk ihracatçılar için Dünyanın en büyük fırsatlar ülkesidir!” 

 

Ancak Türklerden farklı bir iş kültüründe yetişen Çinli ithalatçılara ve bazı sektörler için bizden çok farklı satın alma alışkanlıklarına sahip olabilen bu, çekik gözlü dostlarımıza mal satabilmenin kolay olmadığını baştan kabul ederek, gerekli tedbirleri almaları gerekiyor.

DİĞER HABERLER
Zorlu'nun domatesleri Eceabat’tan gelecek

 

Eğer 10 yıldır bu pazarın kalbi olan Şanghay’da yaşayarak edindiğim tecrübelerden süzülen aşağıdaki naçizane tavsiyelere kulak verirlerse, işleri daha kolay olacaktır.

Yaklaşık 1,5 milyar insanın yaşadığı devasa Çin pazarında kalıcı izler bırakabilmeleri için; 
-ihracatçılarımızın ciddi bir pazar araştırması yapmaları, 
-markalarını Çin’de tescil ettirmeleri,
-web sitelerinin ve kataloglarının Çince versiyonlarını hazırlamaları,
-pazarlama ve satış ekibi için yetişmiş yerel personel istihdam ederek, onları eğitmeleri,
-dağıtım kanallarını tespit etmeleri, 
-Çin gümrüğünde uygulanmakta olan ithalat rejimini öğrenmeleri, 
-başka pazarlarda çok satılsa bile ürünlerinin Çinli alıcılara uygunluğunu test etmek için gerekli AR-GE çalışmalarını mutlaka yapmaları, 
-hatta eğer kullandıkları renklerde veya ambalajlarda Çinlilere itici gelen unsurlar varsa değiştirmeleri,
-sektörel fuarlar başta olmak üzere, etkili tanıtım ve reklam çalışmaları yürütmeleri,
-internet üzerinden alışverişin çığ gibi büyüdüğünü göz ardı etmeden, gerekli alt yapıyı hazırlamaları,
-hukuki sorunların çıkmasını beklemeden yerel hukuk büroları ile iletişim kurmaları gibi, 
dört başı mamur bir “pazara giriş” hazırlığı yapmaları şarttır, aksi halde Çin pazarına girmeleri ile çıkmaları bir olur.

Pazarlama ilmince kabul edilen; “KAYBEDİLEN BİR PAZARI YENİDEN ELE GEÇİRMEK, YENİ BİR PAZAR YARATMAKTAN ÇOK DAHA ZOR VE MASRAFLIDIR!” kuralı gereğince, ilk adımların çok dikkatli atılması şarttır.

DİĞER HABERLER
Konuk öğrenciler stajlarını tamamladı

 

Bu bağlamda, kısa günün karı yerine, orta ve uzun vadede kalıcı bir pazar payı hedefi güden ihracatçılarımızın artacağına ve bu sayede 2020 yılında Türk markalarının Çin pazarından çok daha fazla pay alacağına, böylece Ülkemizin 1’e 7 oranındaki bu, utanç verici dış ticaret açığını azaltacaklarına inanıyorum.

 

İthalatçılarımızın da Çin’den mal alırken daha seçici ve dikkatli olarak, açık makasının kapanmasına katkıda bulunacaklarını ve isimlerini, hızla artmakta olan dolandırıcılık olaylarının kurbanları arasına yazdırmamak ve Milli servet kaybına yol açmamak için, burada faaliyet göstermekte olan Türk danışmanlık, tedarik ve gözetim firmalarından daha fazla yararlanacaklarını umut ediyorum.

2004 yılından beri olduğu gibi gelecekte de, KARYA (www.karya.biz/?page_id=366) firması olarak ihracatçılarımıza da, ithalatçılarımıza da destek vermeye devam edeceğiz.

 

Şanghay’dan selam ve sevgilerimle.

 

Zafer KARADAĞ 
Yönetim Kurulu Başkanı
Shanghai KARYA International Trading Co. Ltd.
Wanding Road, Lane 100, Building 1, No. 903
Minhang – Shanghai 201100 CHINA
Tel : +86-21-5042 2420
Fax : +86-21-5437 9274
Gsm: +86-131-2753 7434
 


21 Ocak 2014. 14:18
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x