Kılıç Deniz Ürünleri İhracatta Yine türkiye Şampiyonu

Sosyal medyada paylaş.

unnamed 

Ülkemizin ve Avrupa’nın en büyük su ürünleri kuruluşu, dünyanın en büyük yavru balık üreticisi Kılıç Deniz A.Ş, 2012 yılında 69.556.014 USD olan ihracatını 2013 yılında 84.078.650 USD’a çıkararak %20’lik bir artış gerçekleştirdi.

 

Kılıç Deniz, 2013 yılındaki bu başarılı performansıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi’nce açıklanan “Türkiye Geneli İlk 500 İhracatçı Firma” sıralamasında, 185. sıraya yükseldi.

 

Türkiye’nin ilk 500 ihracatçı listesinde Muğla’nın tek temsilcisi olan Kılıç, şehrin gururu oldu. Ayrıca yine Türkiye genelinde Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller ihracatçıları arasında son dört yıldır olduğu gibi bu yıl da liderliği bırakmadı.

 

İHRACATIN YILDIZLARI

Su ürünleri sektöründe yemden üretime en son teknolojiyi kullanarak ve çevreyi koruyarak derin sularda sağlıklı üretim yapan şirketlerin başarılı performansları, dünyanın pek çok ülkesinde Türk kültür balıklarının tercih edilmesine neden oluyor. Yurt içi ve yurt dışında sürekli gerçekleştirilen gıda denetimlerinin istikrarlı sonuçları, tüketicilerin bu balıkları tercih etmesinde ve talebin artmasında önemli rol oynuyor.

 

DENİZLERİMİZİN YÜKSELEN DEĞERİ

 

Dünyanın en büyük yavru balık üretim kapasitesine sahip olan Kılıç  Türk halkının, yılda 12 ay boyunca taze, lezzetli, sağlıklı ve ekonomik balık tüketmesini hedefliyor.

 

40 ülkeye balık ihraç eden ve iç pazarda tüketilen balığın yüzde 40’ını üreten Kılıç Deniz’in merkezi Bodrum’da bulunuyor. Kahramanmaraş, Kayseri ve Bodrum, Milas ve Didim’de tamamen entegre tesisleri yer alıyor. Kılıç Deniz’in bu tesislerinde çevre ve gıda güvenliği belgeleriyle yavru balık, porsiyonluk balık ve yem üretimleri gerçekleştiriliyor.

 

Kılıç Deniz yöneticileri, denizlerimizin yükselen değeri kültür balıkçılığının ülke ekonomisinde hızla gelişen sektörlerden biri olduğunu belirterek, sağlıklı ve dengeli beslenmenin temel unsurlarından balık tüketiminin artmasına paralel olarak sektörün de geometrik olarak büyüyeceğini söylüyorlar. Bu alandaki iç ve dış talebin sorunsuzca karşılanması için de gereken her türlü yatırımı yaptıklarını vurguluyorlar. Şirket yöneticileri en büyük amaçlarının sağlıklı ve lezzetli bir gıda olan balığı ekonomik fiyatlarla Türkiye’nin en uzak noktalarına sunmak ve balık tüketimimizi gelişmiş ülkeler seviyesi olan kişibaşı yıllık 20 kg. ortalamasına ulaştırmak olduğunu belirtiyorlar…

 

 

 

 

 

 


Sosyal medyada paylaş.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=60233

Yazan - May 29 2014. Kategori HAYVANCILIK, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |