Patates Üreticileri Nevşehir’de Buluştu


PepsiCo+Nevsehir2

 

 

 

PepsiCo Türkiye, 27 tedarikçi ve 380’den fazla çiftçiyle, Türkiye’de sanayilik patates üretiminin 4’te 3’ünü gerçekleştiriyor. Türkiye’nin 18 şehrinde 34.000 dekar tarımsal alanda, kendi üretiminde kullanılmak üzere cipslik patates tarımı yapan PepsiCo Türkiye, çiftçilerini-üreticilerini Nevşehir’de bir araya getirdi.

 

Sürdürülebilir Tarım Sürdürülebilir Tedarik yaklaşımıyla AGRO Akademi uzmanlarınca çok sayıda çiftçiye patates üretimi odağında farklı alanlarda 2 gün boyunca teorik ve uygulamalı eğitimler verildi.

PepsiCo+Nevsehir+

Dünyanın en önemli patates cipsi markaları olan Lay’s, Ruffles gibi lider ürünlerin üretiminde kullanılmak üzere patates üretimi yapan PepsiCo, son 5 yıl içinde Gaziantep, İzmir-Kınık, Kahramanmaraş-Elbistan, Adapazarı, Amasya, Tokat-Erbaa, Yozgat, Adıyaman, Aydın-Söke, Şanlıurfa, Aksaray, Isparta ve Çorum illerini cipslik patates tarımına kazandırdı.

 

Patates kalitesinde Avrupa bölgesinde en iyi 6 ülke arasına giren Türkiye, bu alanda ilk 3’ü hedefliyor. Nevşehir’de çiftçilerini bir araya getirerek eğitimler verecek olan PepsiCo Türkiye, ülkemizdeki toplam üretimin 4’te 3’ü olan mevcut sanayilik patates üretiminin kalitesini çiftçilere vereceği desteklerle artırmayı planlıyor.

 

Bu doğrultuda Nevşehir’de 19 – 20 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen eğitimlerde, patates üretimine ilişkin çalışmaların yanında, PepsiCo tohum ve yeni çeşit programı da çiftçilere sunuldu. PepsiCo ülkeleri arasında, global bazda yapılan yeni çeşit denemeleri, iklim şartlarının uygunluğu ve tarım ekibinin yetkinliği sonucunda sadece Tayland ve Türkiye’de yapılırken, elde edilen başarılı sonuçlar ise tüm ülkelerle paylaşılıyor. Bu noktada bir hayli önem taşıyan tohum ve yeni çeşit programına ek olarak, patates bitkisi yetiştirme ve bakımı, hasat ve hasarlanma gibi çok sayıda başlıkta eğitimler verildi.

DİĞER HABERLER
Çinliler'den Çakma 'Made in Turkey'

PepsiCo+Nevsehir3

PepsiCo Hakkında

 

PepsiCo, 66 milyar ABD dolarını aşan net geliri ve her biri 1 milyar dolardan fazla yıllık perakende satış hacmi üreten 22 markadan oluşan ürün portföyüyle, gıda ve içecek sektöründe global bir liderdir. Başlıca faaliyet birimlerimiz – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ve Pepsi-Cola – dünyanın her yerinde severek tüketilen yüzlerce yiyecek ve içecek üretiyor. PepsiCo’nun, çalışanları toplum ve gezegenimiz için daha sağlıklı bir geleceğe yatırım yaparak sürdürülebilir büyüme hedefini gerçekleştirmek için birlikte çalışıyor. Bu hedefe olan bağlılığın aynı zamanda PepsiCo için daha başarılı bir gelecek anlamına geldiğini düşünüyor ve bunu “Fayda Gözeten Performans” olarak adlandırıyoruz. PepsiCo, “Fayda Gözeten Performans” vizyonu ile yerel tatlara hitap eden geniş yiyecek ve içecek yelpazesi sunmayı; enerji ve su kaynaklarını korumak ve ambalaj miktarlarını azaltmak da dahil olmak üzere çevre üzerindeki etkilerini asgari seviyeye indirmek için yenilikçi yöntemler bulmayı; çalışanlarına mükemmel bir çalışma ortamı sağlamayı; faaliyet gösterdiği yerlerde yerel topluluklara saygı göstererek onları desteklemeyi ve onlara yatırım yapmayı vaat ediyor.

 


21 Mart 2015. 11:04
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x