Perakende Satış Hacim Endeksi, Mart 2016


 

f_market1_765821463319

 

 

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,6 azaldı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %0,6 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,3 arttı, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,4, otomotiv yakıtı satışları %1,9 azaldı.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %5,5 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %6,7 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,6 azaldı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %4,3 azaldı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %0,8 azaldı.

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Mart 2016

1

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %4,0 arttı

 

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %4,0 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %5,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %4,3, otomotiv yakıtı satışları %1,9 arttı.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %2,8 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %18,0 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,9 azaldı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %8,7 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %26,0 azaldı.

2

Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Mart 2016

 

 

Perakende ciro bir önceki aya göre %0,3 azaldı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %0,3 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,6 arttı, otomotiv yakıtı satışları %3,5 azaldı.

3

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %10,6 arttı

 

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %10,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %13,0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %15,9 arttı, otomotiv yakıtı satışları %3,9 azaldı.

 

Perakende satış hacim ve ciro endeksleri (2010=100), Mart 2016

 

 

Perakende satış hacmi bir önceki çeyreğe göre %0,9 arttı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı I. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,9 oranında arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %4,0 oranında arttı.

 

Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre %1,8 arttı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı I. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,8 oranında arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %11,3 oranında arttı.


Yazan - 9 Mayıs 2016. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x