Beslenme ilkelerine dikkat …


12698406_849545981838769_5458137753168930652_o

 

 

BAYRAM GELİYOR…

 

Oruç düzenine alışan bedeni yeni bir döneme alıştırma zamanı!

 

 

 

Yakın Doğu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Kurucu Dekanı Prof. Dr. Sevinç Yücecan, Ramazan ayı boyunca yemek saatleri, tercihleri, çeşitleri ve porsiyonlarında birçok değişiklik yaşandığına vurgu yaparak, Ramazan ayını sonlandıran Bayram’da, sağlıklı beslenme ilkelerine dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.

 

 

 

 

Ramazan ayı boyunca aç ya da susuz kalmak, yeme düzenini değiştirmek, yeni düzene ayak uydurmak metabolizmayı değiştirebiliyor. Yakın Doğu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Kurucu Dekanı Prof. Dr. Sevinç Yücecan, bir ay boyunca oruç düzenine alışan bedeni yeni bir döneme alıştırma zamanı olduğunu önemle belirterek, Ramazan Bayramı’nda da sağlıklı beslenme ilkelerine dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

10486237_687126274704232_2473606085764109483_o

 

 

Hafif yiyecekler hazırlayın!

 

 

 

Bayramı doyasıya yaşarken sağlığımızı da koruyacak, lezzetli olduğu kadar sağlıklı yiyecekler tüketmenin oldukça önemli olduğunu vurgulayan Yücecan, “Bayramda da vücudun gereksinimi olan besin ögeleri ve diğer sağlıklı ögeleri yeterli miktarlarda almak için her öğünde dört ana besin grubundan (süt ve ürünleri- et, tavuk, balık yumurta, kurubaklagil-sebze ve meyveler-tahıllar) önerilen düzeylerde tüketmek, besinleri besin ögesi kayıplarını önleyecek ilkeler doğrultusunda hazırlayıp, pişirip tüketmek gerekir. Ramazan boyunca iftar ve sahurda yemek yemeğe alışan vücudunuzun gece yemek yeme isteği devam edebilir. Bu da kilo almaya neden olabilir. Bunun nedeni de gece geç saatlerde, sabah saatlerine göre kandaki insülin seviyesinin daha düşük olması yani yemeklerin sindiriminin daha yavaş gerçekleşmesidir. Bu nedenle dikkatli olmak gerekir” dedi.

 

1467382625_Prof._Dr._Sevin___Y__cecan

Baştan çıkaran ikramlara dikkat!

 

 

 

Bir ay süren orucun hemen ardından gelen Ramazan Bayramı’nda birbirinden lezzetli ikram ve tatlıların normal düzene dönüşü oldukça zorlaştırdığını belirten Yücecan, “1 porsiyon orta boy tel kadayıf (120 g) 343 kkal, 30 g çikolata 158 kkal eder. Gün boyu üç tane çikolata yersek 475 kkal alırız. 65 kg ağırlığındaki bir erkek sporcu düşük şiddette 1 saat aerobik yapsa 400 kkal/saat enerji harcar. Bu çerçevede 5 dakika içinde tükettiğiniz tel kadayıf tatlısı için neredeyse 1 saat boyunca orta şiddette aerobik yapmamız gerekir ki aldığınız enerji, harcadığınıza eşit olsun. Ayrıca bu yüksek yağlı ve kalorili hamur ve kızartmalı tatlı çeşitleri gün içinde midede ağırlık, ekşime ve yanmaya neden olabilir. Bunun için genel olarak şeker ve şekerli besinlerin tüketimini sınırlandırmak bunlar yerine sağlıklı beslenme önerilerinde önemli bir yeri olan süt-yoğurt, meyve ve sebze, kuru baklagiller, derisiz tavuk eti ve tam tahıl ürünlerini tüketmek önemlidir” dedi.

 

 

 

 

Oruç tutma nedeniyle azalan metabolizma hızını fiziksel aktivite ile artırın!

 

 

 

Her gün düzenli yapılan fiziksel aktivite, fiziksel ve zihinsel sağlığı olumlu yönde etkilemenin yanı sıra oruç tutma nedeniyle azalan metabolizma hızının artmasına imkân sağlar diyen Yücecan, “Yetişkinler için haftada en az 5, tercihen 7 gün süreyle en az 30 dakika orta-yoğun fiziksel aktivite önerilmektedir. Fiziksel aktivite düzenli ve kontrollü yapıldığı takdirde ağırlık kaybı ve korunmasına yardımcı olur, prematüre ölüm, koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, tip 2 diyabet, osteoporoz, inme, bazı kanser türleri (kolon, meme, prostat) ve depresyon riski azalır. Aktif bir yaşama başlamaya karar verilerek düzenli aktivite yaşamın bir parçası haline getirilmelidir” dedi.


Yazan - 2 Temmuz 2016. Kategori MANŞET, GIDA, SAĞLIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x