SAHİL YOLU KARADENİZ’E DAYANAMADI

Artvin’in Hopa İlçesi Sarp Köyü yakınlarında dalgalar Karadeniz Sahil Yolu’nun bir bölümünün çökmesine neden oldu. Sarp Sınır Kapısı’ndan Hopa İlçesi’ne giden yol kapanırken, ulaşım diğer yoldan verilmeye başlandı.

Artvin’in Hopa İlçesi Sarp Köyü yakınlarında dalgalar Karadeniz Sahil Yolu’nun bir bölümünün çökmesine neden oldu.   Sarp Sınır Kapısı’na yaklaşık 500 metre mesafede, yolun deniz tarafında bulunan istinat duvarı, Karadeniz’in yer yer 10 metreye ulaşan dalgalarının gücüne dayanamadı ve tahrip oldu. İstinat duvarının taşıyamadığı Karadeniz Sahil Yolu’nun yaklaşık 60 metrelik bölümü çöktü. Ulaşım, Hopa’dan Sarp Sınır Kapısı’na giden çift şeritli yolun iki taraflı olarak ulaşıma açılmasıyla sağlandı. Karayolları ekipleri çöken yolda onarım çalışması başlattı.

YAPIM HATASI

Bu arada, yöre halkı da yolun deniz dolgusu ile yapılmasının sıkıntılarının sık sık yaşandığını anlattı. Yöre sakinlerinden Osman Özşahin,  Deniz yükseldi, dalgalar duvarın altını oyunca yol çöktü. Deniz yolu söküp alıp götürüyor. 15 yıl önce de burası çökmüştü. Yolun yüksekten geçmesi lazım derken, Hasan Aksoy da,   Yol yapmadan evvel Gürcistan tarafına bakmaları gerekirdi. Orada yolun deniz seviyesinden ne kadar yüksek geçirildiği görülecektir. Zamanında yol hatalı yapıldı. Çevrede yaşayanlara, bölgeyi bilenlere de sormadılar. Yolun çökmesinin nedeni yapım hatasıdır” diye konuştu.

KARADENİZ KABARINCA…

Hopa Belediye Başkan Vekili Hakan Gül ise, Karadeniz kabardığında bölgede yaşayan insanların yüreği ağzına geliyor. Sahil yolu, ne kadar iyi yapıldığı söylense de Karadeniz in ve tonlarca suyun gücüne dayanabilecek bir yol değil dedi ve şöyle konuştu

Yapım hataları var. Bölgede taş duvar yapılmış, üzerine asfalt dökülmüş. Duvar dalgaların etkisiyle deforme olunca yol çöktü. Benzer olayları Karadeniz sahili boyunca görmek mümkün. Biz kent içinde bile dalgaların yol şeridini taşlarla kapattığını görüyoruz. Bazılarının söylediği gibi, ‘Sahil yolu uygun harcamayla yapıldı. Dağlardan yapılsaydı maliyetli yüksek olurdu’ sözlerine katılmıyoruz. Dolgu yolun maliyeti, bakımı, onarımı ve her tahribattan sonraki masrafı daha fazla oluyor. /ntv ajanslar

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=23585

Yazan - Oca 31 2012. Kategori ÇEVRE. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |