Afrika pazarının yolu Mısır

Sosyal medyada paylaş.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Ruhi Engin Özmen, uzun zamandır beklenen ve Suriye’ye alternatif olması açısından önem taşıyan Mısır-İskenderiye Ro-Ro hattının 24 Nisan Salı günü Türkiye’de imzalanacak bir anlaşma ile faaliyete geçeceğini söyledi.

Mısır-İskenderiye Ro-Ro hattının Türk ticaretine ve Türk nakliyecisine büyük avantajlar sunacağının altını çizen Özmen konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu. “24 Nisan’da Mısırla ilgili karayolu anlaşmasını da kapsayan bir Ro-Ro hattının faaliyete geçmesi ile ilgili bir protokol imzalanacak. Mısırla yapılacak karayolu anlaşması ile Türk tırlarının Mısırla ilgili karayolu taşımalarını kolay yapmasının da önü açılacak.  Bugüne kadar mısırla bir karayolu anlaşmamamız yoktu. Türk tırları daha önce Libya’ya ve Mısır’a İtalya’dan ya da Fransa’dan gemilerle geçiyordu. Orada daha çok konteyner pazarı vardı. Afrika’da şimdiye kadar herhangi bir karayolu anlaşması mevcut değil. Bunun büyük avantajları olacak. Çünkü bugün Antep’ten Sudi Arabistan’a halı gönderemiyoruz mesela. Ancak bu Ro-Ro hattı tamamlanınca Mısır’a Ro-Ro ile ulaştıktan sonra Kızıldeniz’i aşarak Sudi Arabistan’a gidebilirsiniz. Oradan da Tırlarla Afrika’nın içlerine gitmek mümkün. Ancak bu güzergahların açılması için karayolu anlaşmalarının yapılması lazım.

Denizaşırı Ortadoğu!

Türkiye ile Mısır arasındaki Ro Ro Taşımacılığı Anlaşması çerçevesinde ilk gemi 26 Nisan’da Mersin Limanı’ndan yola çıkacak    Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye ile Mısır arasındaki Ro Ro Taşımacılığı Anlaşması’nın önemini vurgulayarak, Mersin Limanı’ndan 26 Nisan’da ilk geminin Mısır’a doğru yola çıkmasıyla uygulanmaya başlayacak anlaşmanın ticaret kadar iki ülke için prestij projesi de olduğunu söyledi.

Bakan Çağlayan, Bakanlıktaki Uğur Ercan Toplantı Salonu’nda düzenlenen Türkiye ile Mısır arasında Ro-Ro ve Karayolu Transit Taşımacılığına İlişkin İşbirliğine Dair Mutabakat Zaptı”nın imza töreninde katıldı. Buradaki konuşmasına, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlayarak başlayan Çağlayan, Türkiye ile Mısır’ın Akdeniz havzasının iki önemli ve kardeş ülkesi olduğunu belirterek, iki ülke arasındaki ticaret hacminin 10 yıllık dönemde 8 kat artarak 2011’de 4 milyar doların üzerine çıktığını bildirdi.

Türkiye’nin Mısır’a ihracatının 1 Ocak ila 9 Nisan 2012 arasında yüzde 66,4 artarak 940 milyon dolar olarak gerçekleştiğini açıklayan Çağlayan, ”Mısır’ın Türkiye ihracatı da tam 15 kat arttı. Biz bu gelişmeleri memnuniyetler karşılıyoruz. Ekonomisi daha büyüyen bir Mısır, Türkiye ile birlikte bölgede barışın ve istikrarın güvencesi olmaya devam edecek. Mısır’da 200’den fazla Türk firmasının yatırımları bulunuyor ve bunun ekonomik karşılığı 1,5 milyar doların üzerinde. Müteahhitlik firmalarımızın Mısır’da üstlendiği proje sayısı 26’dır. Bu 26 projenin değeri 1 milyar doların üzerinde” dedi.

Ticaretin olmazsa olmazını hızlı, güvenli ve düşük maliyetli taşımacılığın oluşturduğunu vurgulayan Çağlayan, Bakanlık olarak lojistik sektörüne özel bir önem atfederek ihracatçıların yeni pazarlara girişini hızlandırmak ve mevcut pazarlardaki rekabet güçlerini korumak için geniş yelpazede çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

“ZARAR ASGARİYE İNECEK”

Gerek Türkiye’de gerekse de hedef ülkelerde lojistik merkezleri kurma planlarının olduğunu, bu kapsamda Rusya, ABD ve Romanya’da lojistik üstleri kurmak istediklerini belirten Bakan Çağlayan, şunları kaydetti: ”Kısa zamanda Mısır’da da lojistik merkezi kurmak için fizibilite çalışmalarımıza başlayacağız. Ayrıca ihracatçılarımızın klasik yolların dışında daha hızlı ve daha güvenli mal taşıyabilecekleri hatları oluşturmak istiyoruz. Bu kapsamda başlattığımız Türkiye ile Mısır arasında Ro-Ro ve karayolu transit taşımacılığı projesi üzerinde çalıştık. Bu proje, bizim Mısır ve Mısır üzerinden üçüncü ülkelere ulaşmamızı sağlayacak. Ro Ro işini özel sektör yapacak. Devlet özel sektöre yardımcı olacak. İlk gemi bu ayın 26’sında Mersin Limanı’ndan yola çıkacak. Burada arzı talep belirleyecek. Proje özellikle Suriye’nin haksız uygulamalarıyla Mersin, Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa ve Mardin gibi illerimizde lojistik sektörünün zararını asgari düzeye indirecek. Bu hattın zaman içinde ana ihraç güzergahımız olacağını düşünüyorum. İmzalanan anlaşma Türkiye’nin olduğu kadar Mısır’ın da yararına olacak. Mısırlı ihracatçılar ürünlerini Türkiye üzerinden kısa sürede çok geniş bir coğrafyaya ulaştırabilecekler.”

NAVLUNDA DÜŞÜK FİYAT İÇİN TEDBİR

Mersin Limanı’nda başlayacak projenin iki ülke için de liman sınırlamasının bulunmadığını bildiren Çağlayan, Türkiye’den hareket eden gemilerin önce Mısır’ın İskenderiye ve Port Said Limanı ulaşacaklarını, daha sonra ülkeyi kara yoluyla geçen araçların Kızıldeniz kıyısındaki Safaga veya Süveyş Kanalı kıyısındaki Adabiya limanlarına varacağını söyledi. Türk ihracatçıların ”tek pencere” uygulaması sayesinde Mısır’daki işlemlerini kısa sürede tamamlayabileceklerinin müjdesini veren Bakan Çağlayan, şu bilgileri verdi: ”Safaga veya Adabiya limanlarına ulaşacak araçlarımız, buradan Ro Ro ile Suudi Arabistan veya Ürdün’e hareket edecek. Sistemin tam çalışmasıyla birlikte Mersin’den çıkan bir tırın Suudi Arabistan’a ulaşması 3,5 gün sürecek. Böylelikle Afrika’ya daha hızlı ve doğrudan ulaşma imkanına kavuşmuş olacağız. Maliyet açısından bakıldığında en büyük maliyet Ro Ro ücretleri olacak. Bu konuda da ihracatçılarımızın mağdur olmayacağı yapıyı oluşturmaya çalışacağız. Navlun fiyatlarının en düşük düzeyde kalması için gerekli tedbirleri aldık, almaya da devam ediyoruz. Bu proje, ticaret projesi olduğu kadar iki ülke için aynı zamanda prestij projesidir.” ABD ve Meksika temaslarına da değinen Bakan Çağlayan, Türkiye’ye karşı ilgili gösterilen ilginin kendisini çok mutlu ettiğini ifade ederek, temaslarında yeni teşvik sistemini yabancı yatırımcılara anlattığını, onların da Türkiye’ye ilgi duyduklarını söylediğini aktardı. Amerika kıtasına daha çok ihracat yapmak istediklerini belirten Çağlayan, ”2,2 trilyon dolar ithalat yapan Amerika kıtasına 4,5 milyar ihracat yapmak bize yakışmıyor. 14,5 hatta 24,5 milyar dolarlık kapasitemiz var. Burada navlun ve uzak yol meselesi en büyük engel. Bunu aşmak için Amerika’da lojistik merkezi kuracağız ve Meksika ile Serbest Ticaret Anlaşması sağlamak için görüşmelere başlayacağız” dedi.

İKİ ÜLKENİN ORTADOĞU’DAKİ AĞIRLIĞI ARTACAK

Mısır Ulaştırma Bakanı Galal Mostafa Said de ülkelerinin büyük bir devrim yaşadığını ve normalleşme sürecinin devam ettiğini belirterek, Türkiye gibi bölgede önemli bir ülkeyle işbirliği içinde olmaktan mutluluk duyduklarını söyledi. İki ülke arasındaki ticaret hacmini yeterli görmediklerini, daha da artması için işbirliklerinin devam edeceğini dile getiren Said, ”İki ülke arasındaki Ro Ro taşımacılığı anlaşmasının başarıya ulaşacağından şüphem yok. Bu gibi projelerle iki ülkenin Ortadoğu’daki ağırlığı daha da artacak” diye konuştu.

Konuşmaların ardından, Bakan Çağlayan ve Said, Türkiye ile Mısır arasında Ro-Ro ve Karayolu Transit Taşımacılığına İlişkin İşbirliğine Dair Mutabakat Zaptı’nı imzaladı. Daha sonra iki bakan birbirlerine karşılıklı armağanlar verdi./aa

i umuyoruz. Türk nakliyecisi artık Afrika pazarlarına açılmak zorunda.”/Perşembe Rotası

 


Sosyal medyada paylaş.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=27191

Yazan - Nis 20 2012. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |