Tavvuk Restaurantlar Dünya Markası Olacak

Beyaz et sektöründe faaliyet gösteren Keskinoğlu Grubu, “Tavvuk” markasıyla restoran işine girdi. İlk restoranı Akhisar’da açan şirket, 2015’te Türkiye genelinde 200 restorana ulaşmayı planlıyor. Yurtdışına açılmayı da planlayan Keskinoğlu, global bir marka olmayı hedefliyor.

Türkiye’nin en büyük beyaz et üreticilerinden Keskinoğlu şimdi de restoran işine girdi. 2.5 milyon dolar yatırımla üretim tesislerinin de bulunduğu Manisa’nın Akhisar ilçesinde ilk restoranını açan şirket, “Tavvuk” adını verdiği restoranların sayısını 2015’te 200’e çıkarmayı hedefliyor.Tamamen beyaz et ve yumurta ürünlerinden oluşan 130 ayrı yemek seçeneğinin sunulduğu Tavvuk restoranlarını 2012’de yurtdışına taşımak istediklerini belirten Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu, ilk etapta şu anda ihracat yaptıkları Balkanlar ve Ortadoğu ülkelerine açılacaklarını bildirdi. Tavvuk’un şu anda Türkiye’deki tek yerli tavuk restoran zinciri olduğunu kaydeden Keskinoğlu hedeflerinin yurtdışı açılımları ile beraber global bir marka yaratmak olduğunu ifade etti. Keskinoğlu, 250 bin dolar Ar-Ge yatırımı yaparak zengin bir mönü yarattıklarına dikkat çekerek mönüde tavuklu mantıdan tavuklu baklavaya kadar pek çok seçenek olduğunu, bu ürünlerin bazılarının sadece Tavvuk restoranlarında bulunduğunu dile getirdi.

130 farklı yemek seçeneği var

Tavvuk restorantlarının ilki şirketin merkezi olan Manisa Akhisar’da düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Toplantıda konuşan Keskin Keskinoğlu, “1963 yılında kurulan ve beyaz et sektörünün lider firmalarından olan Keskinoğlu, yumurta, piliç eti, zeytinyağı, sağlık ve lojistik sektöründen sonra yeni bir sektöre daha  adım attı. Bu sektörlerden sonra şimdi de Tavvuk markası restoran işine girdik” dedi. İlk Tavvuk restoranı Manisa Akhisar’da 15 dönümlük arazi üzerine inşa ettiklerini kaydeden Keskinoğlu, “200 kişilik kapalı ve 300 kişilik açık salonu olan ilk Tavvuk Restaurant için 2.5 milyon dolar yatırım yaptık. Mönüsünde tavuk ve tavuk ürünlerinin daha yoğun olduğu ve tüketiciye 130 farklı lezzet sunan Tavvuk sıcak, soğuk, zeytinyağlı, kızartma, salata, tatlı, vb. ürünlerden oluşan açık büfe konseptiyle Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor” diye konuştu.Mönülerini geliştirmek için sadece Ar-Ge için 250 bin dolar harcama yaptıklarını aktaran Keskinoğlu, şöyle devam etti: “Aralarında tavuklu baklavadan, tavuklu mantıya, tavuk kuyruğundan, tavuk ayağına kadar onlarca seçeneğimiz var. Bu çeşitlerin tamamı bütün restoranlarımızda olmayacak. Farklı ürünleri dönüşümlü olarak restoranlarımızda müşterilerimizin beğenisine sunacağız.Öte yandan yöresel bazı yemeklerimizi ve zeytinyağlılarımızı burada yaşayan ev hanımlarımıza yaptırıyoruz. Böylece bir sosyal sorumluluk projesine de imza atmış oluyoruz. Tavvuk’taki en önemli farklılıklardan biri de, dünya üzerinde sipariş alınırken yumurta tercihinin sorulduğu ilk ve tek restoran olması. Yumurta yemeklerinde müşteri siparişleri alınırken omegalı, DHA’lı, selenyumlu vb. yumurta alternatifleri sunuyoruz.”

1500 kişiye istihdam olanağı

Keskin Keskinoğlu, Tavvuk’u 5 sene içerisinde Türkiye’nin 200 noktasına taşıyacakları bilgisini vererek İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Manisa, Trabzon, Bursa, Eskişehir, Gaziantep ve Edirne illerinde öncelikli yapılanma hedeflediklerini söyledi. 2011’de 25, 2012’de ise 50 tane yeni Tavvuk restoranı açacaklarını kaydeden Keskinoğlu, şunları kaydetti:”Tüm Türkiye’ye 2 farklı konseptle yayılmayı planlıyoruz. Büyüme sürecimizde aralık ayından itibaren franchise sistemini de kullanacak. Alışveriş merkezleri için 40- 70 metrekare büyüklükte hızlı servis sistemiyle hizmet verecek olan Tavvuk, şehiriçindeki noktalarda ise piliç çevirme ve tavuk döner ağırlıklı bir mönü sunacak. Şehiriçindeki noktalarda paket servis hizmetinin yanı sıra, Keskinoğlu üretimi olan piliç eti, yumurta ve zeytinyağı ürünleri de satılacak.”2015 hedeflerinin 200 restoran olduğunu kaydeden Keskinoğlu, “Bu restoranların 20’sini kendimiz açmayı, geri kalanını ise franchise vermeyi planlıyoruz. 200 restoranda bin 500 kişiye istihdam sağlanacağını düşünüyoruz. Öte yandan 2012’den sonra yurtdışına açılacağız. İlk hedefimizde şu anda ihracat yapmakta olduğumuz Balkan ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra Azerbaycan var. Bu alanda global bir marka yaratmak istiyoruz” dedi.

Kırmızı et yasak

Fiyatların rekabetçi olduğunu belirten Keskinoğlu, “12 liraya çorba, ana yemek, salata, tatlı ve içecekten oluşan menü alınabilecek” dedi. Keskinoğlu, Tavvuk için yiyecek içecek konusunda 1991’den bu yana 160’tan fazla işletmeye yatırım ve işletme danışmanlığı yapan Osman Serim ile çalışmaya başladı. Serim, “Dünyada, çorbadan baklavaya kadar tavukla ilgili her yemeği yapan başka bir örnek yok” diye konuştu.

Yumurtanın türü sorulacak tavuk ayağı tattırılacak

TAVVUK’ta müşteri siparişleri alınırken Omegalı, DHA ’lı, Selenyumlu gibi yumurta alternatifleri sunulacak. Ege Bölgesi’ndeki zeytinyağlı kültürünü de yaşatmak için zeytinyağlı yiyecekler açık büfede verilecek. Bu yemekler Manisa Akhisarlı kadınlar tarafından Keskinoğlu’nun aşçılarının gözetiminde yapılıyor. Restoranlarda Çin’de çok popüler olan tavuk ayağı da müşterilere tattırılacak.

Keskinoğlu,Türkiye’nin 93’üncü en büyüğü oldu

47 yıldır gıda sektöründe faaliyet gösteren Keskinoğlu Şirketler Grubu, İstanbul Sanayi Odası tarafından hazırlanan “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2009 Yılı Raporu”nda geçen seneye göre 47 basamak daha yükselerek 93’üncü sıraya yerleşti. İstikrarlı bir büyüme süreci kaydederek bugün 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayan Keskinoğlu; beyaz et, yumurta, yem, gübre, viol, zeytinyağı ve sarf sağlık malzemeleri üretimi gerçekleştirirken 20 milyon TL yatırımla kurduğu Fem Lojistik ile de lojistik sektöründe yer alıyor.
Ülke ekonomisi içinde önemli ağırlığa sahip sanayi kuruluşlarına ilişkin 2009 yılı verileri, üretimden satışlar, satış hasılatı, katma değer, özkaynak, net aktifler, dönem karı, ihracat ve istihdam başlıkları altında sunulan raporda Türkiye genelinde 93’üncü olan şirket; Egeli firmalar arasında ise 7’nci sırada yerini aldı. Keskinoğlu Şirketler Grubu Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “2008 yılında 368 milyon TL olan ciromuzu 2009 yılında 500 milyon TL’ye yükselterek yüzde 36’lık bir büyüme gerçekleştirdik. 2010 yılı hedefimiz ise 650 milyon TL ciro. Hedefimiz her geçen gün üretim kapasitemiz ile birlikte istihdamımızı da arttırmaktır” dedi.

Keskinoğlu olarak 750 milyon adet olan yıllık yumurta üretimlerini 2010 yılı sonunda 850 milyon adede, %64 olan ambalajlı yumurta pazar payını %67’ye, %85 olan özellikli yumurta pazar payını da %86’ya yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Keskinoğlu son olarak da yurt genelindeki satış noktalarının sayısını 40 bin adede çıkarmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi.İSO’nun, ilk defa 1968 yılında 100 büyük sanayi kuruluşu ölçeğinde başlattığı ve 1981’den itibaren Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşu olarak sürdürmekte olduğu çalışma, 42 yıldır Türkiye ekonomisinin ve sanayinin gelişimine ışık tutması açısından büyük önem taşıyor.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=420

Yazan - Ağu 31 2010. Kategori HAYVANCILIK, KÜMES HAYVANCILIĞI. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |