Türk Balıkları Brüksel’de Büyük Beğeni Topladı

Sosyal medyada paylaş.

unnamed

 

Türkiye’de ihracatın yıldız sektörlerinden su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, ihracatta konumunu güçlendirmek için dünyanın en büyük su ürünleri fuarı olan Brüksel Su Ürünleri Fuarı’nda görsel bir şölene imza attı. Türkiye’den 14 firmanın katıldığı fuarda en büyük ilgiyi Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun standı gördü. STG, fuara katılan 5 bin ziyaretçiye; levrekten karidese; çupradan kaya levreğine, ahtapottan sinarite, trançadan Anadolu’nun lezzeti alabalığa, üretimi son yıllarda artmaya başlayan kültür balıklarına kadar birçok ürünün tadımını yaptırarak ziyaretçilerin beğenisine sundu.

 

Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Belçika’nın başkenti Brüksel’de bu yıl 22.si düzenlenen Uluslararası Su Ürünleri Fuarı’na (Seafood Expo Global) katılarak dünyanın en büyük vitrininde Türk su ürünlerinin tanıtımına katkıda bulundu.

 

Fuar ile ilgili değerlendirmelerde bulunan STG Başkanı Melih İşliel, 75 ülkeden 1.700 katılımcı ve 145 ülkeden 25.000 alıcı ve tedarikçi ile dünyanın en önemli su ürünleri fuarında ülkemiz su ürünlerinin prestijini artırmak adına Su Ürünleri Tanıtım Grubu’na düşen görevin başarılı bir şekilde gerçekleştiğini belirtti. Melih İşliel sözlerine şöyle devam etti:  “Dünyada sektörün her kademesindeki profesyonel alıcılara ulaşılabilen bu kadar büyük başka bir organizasyon yok. levrekten karidese; çupradan kaya levreğine, ahtapottan sinarite, trançadan Anadolu’nun lezzeti alabalığa, üretimi son yıllarda artmaya başlayan kültür balıklarına kadar birçok ürünün tadımını yaptırarak ziyaretçilerin beğenisine sunduk ve hayran kaldıklarını gördük. Zaten sektörde yer alan hemen tüm firmaların bulunduğu bir ortamda Türk su ürünlerinin son derece iyi bilinen yelpazesini bir kere daha göstererek ülkemiz prestijinin daha da sağlamlaştığını düşünüyorum” dedi.

 

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan ise şu an Avrupa’nın su ürünleri ihtiyacının önemli bir bölümünün Türkiye tarafından karşılandığını belirterek katma değeri yüksek ürün üretimini artırarak Türkiye’nin dünyadaki pazar payını daha da artırmayı hedeflediklerini belirterek 2023 yılında bir buçuk milyar dolar olan su ürünleri ihracat hedefine emin adımlarla ilerlediklerini belirtti.

 

Fuarda Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun yanında Türkiye’den 13 firma daha Türk holünde yer alarak ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi.

 

Foto: T.C. Brüksel Büyükelçisi Mehmet Hakan Olcay, STG Başkanı Melih İşliel’e katılım plaketini verirken.

 

TÜRKİYE GENELİ SU ÜRÜNLERİ İHRACAT DEĞERLERİ

 (03, 1604, 1605 FASLI)  

YIL MİKTAR(KG) DEĞER (FOB$) % $ ARTIŞI
2010 60.235.537 360.773.733 6
2011 71.925.680 447.823.191 24
2012 80.022.210 467.186.007 4
2013 102.382.133 564.199.213 21

 

 

 


Sosyal medyada paylaş.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=59335

Yazan - May 13 2014. Kategori GIDA, EKONOMİ, SU ÜRÜNLERİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |