‘Türkiye, rekabette sadece kurla bir yere gidemez’


27801

 

 

 

Türkiye İhracatçı Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Kurlar yüksek olsun, biz de ihracatımızı artıralım’ diye bir şey yok. Bunun da mutlaka etkisi var ama tek başına yeterli değil” dedi

 

Türkiye İhracatçı Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “61 bin üyemizle Türkiye’nin rekabette sadece kurla bir yere gidemeyeceğini söylüyoruz. ‘Kurlar yüksek olsun, biz de ihracatımızı artıralım’ diye bir şey yok. Bunun da mutlaka etkisi var ama tek başına yeterli değil” ifadelerini kullandı.

 

Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerinden yapılan açıklamaya göre, Büyükekşi, GAİB Koordinatör Başkanı Abdulkadir Çıkmaz ve Hububat-Bakliyat-Yağlı Tohum ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mahsum Altunkaya ile görüştü.

 

Açıklamada görüşlerine yer verilen Büyükekşi, GAİB’in ihracat alanında Türkiye’nin lokomotifi olma özelliği taşıdığını belirtti. Global kriz ve durgunluğu yakından takip ettiklerini aktaran Büyükekşi, Ekonomi Bakanlığı ve diğer ilgili bakanlıklarla koordine halinde olduklarını vurguladı.

 

İhracatla ilgili yeni stratejiler belirlemeye çalışırken Ar-Ge ve inovasyona önem verdiklerini bildiren Büyükekşi, şunları kaydetti:

 

“Türkiye, inovasyon endeksinde 2012’de 143 ülke arasında 74. sıradaydı. Son iki yılda 20 basamak yükselerek 54. sıraya geldi. 61 bin üyemizle Türkiye’nin rekabette sadece kurla bir yere gidemeyeceğini söylüyoruz. ‘Kurlar yüksek olsun, biz de ihracatımızı artıralım’ diye bir şey yok. Bunun da mutlaka etkisi var ama tek başına yeterli değil. Bu nedenle daha katma değerli ürün üretmemiz ve yüksek teknolojili yatırımlara odaklanmamız lazım. Bundan sonra konteynerlerimizi yükte hafif, pahada ağır mallarla yüklemeliyiz.”

DİĞER HABERLER
Üretici Fiyatları Endeksi, Ekim 2013

 

Çıkmaz da 2015 yılının ilk 5 ayında ihracatta yaşanan düşüşün senenin ikinci yarısında normal seviyeye çıkmasını umduklarını belirtti.

 

Altunkaya ise üretim yapan firmaların dünya pazarlarında etkin rol alabilmeleri için ürün kalitelerine paralel olarak markalaşmaya da gerekli önemi vermeleri gerektiğini vurguladı


30 Nisan 2015. 18:54
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x