Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin rotası Uzakdoğu


f

AB ZEYTİNYAĞIMIZA KOTA VERMEZ İSE ÇAREMİZ VAR

 

ZZTK, YÖNÜNÜ DOĞU’YA DÖNDÜ

 

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, dünyanın en büyük zeytinyağı tüketen pazarı Avrupa Birliği’nden kota alma mücadelesini sürdürürken, Türk zeytincilik sektörünün önünü açacak yeni pazarlar konusunda çalışmalarını kesintisiz sürdürüyor. Bu çalışmalarda Uzakdoğu ülkeleri ve Irak öne çıkıyor.

 

 

 

Türkiye’nin 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretim hedefi olduğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Metin Ölken, bu rekoltenin katma değere dönüşmesi için 2007 yılında Ekonomi Bakanlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği işbirliğinde kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin Irak, Japonya, Tayland ve Çin başta olmak üzere birçok ülkeyi hedef pazar olarak belirlediğini ve çalışmalarının semeresini görmeye başladığını kaydetti.

 

 

 

lZZTK’nın kurulduğu 2007 yılında Türkiye’nin Çin’e yaptığı zeytinyağı ihracatının 863 bin dolar seviyesinde olduğuna dikkati çeken Ölken, “Çin’de yaptığımız tanıtım çalışmaları sonrasında Türkiye’nin Çin’e zeytinyağı ihracatı yüzde 259’luk artışla 3 milyon 100 bin dolara çıktı. Japonya’ya zeytinyağı ihracatımız ise 7 milyon 500 bin dolardan yüzde 62’lik yükselişle 12 milyon 180 bin dolara ulaştık. Her iki ülke de yıllık 40 bin tonun üzerinde zeytinyağı tüketiyor ve tüketimleri sürekli artıyor. Bu ülkeler en büyük alternatif pazarlarımız” şeklinde konuştu.

DİĞER HABERLER
Tüketici lehine adım adım sonuca gidiliyor

 

 

 

IRAK’A HEM ZEYTİN HEM DE ZEYTİNYAĞI SATIYORUZ

 

 

 

Türkiye’nin Irak’a sofralık zeytin ihracatının 2007 yılına göre 2013 yılında yüzde 320, zeytinyağı ihracatının ise yüze 158 arttığını anlatan ZZTK Başkanı Ölken, şöyle devam etti; “Avrupa Birliği’nden 50 bin ton zeytinyağı ihraç kotası almak için kulis çalışmalarımız sürerken, farklı coğrafyalarda da zeytin ve zeytinyağı ihracatımızı arttırmak için çalışmalarımızı kesintisiz sürdürüyoruz. AB kota vermezse Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında çaresinin olduğunu göstermek istiyoruz.”

 

 

 

aeZeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin 13-15 Kasım 2013 tarihleri arasında Şanghay’da düzenlenecek olan Şanghay Gıda ve Teknolojileri Fuarı’nda Türk zeytinyağını Çinli tüketicilerinin beğenisine sunacağını vurgulayan Ölken, Kuzey Irak’ın Erbil kentinde 18-21 Kasım 2013 tarihlerinde Erbil Gıda ve Teknolojileri Fuarı’na 4. Kez katılacaklarını, 28 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında Tayland 1.Türk Ürünleri fuarına katılacaklarını, Aralık ayının başında ülkemizin Çin Halk Cumhuriyeti ve Japonya pazarlarındaki etkinliğini artırmak amacıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin koordinatörlüğünde bir sektörel ticaret heyeti gerçekleştirileceğini ifade etti.

 

 

DAHİLDE İŞLEME REJİMİ ŞART

 

 

Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak için yoğun çaba sarf ettiklerini anlatan ZZTK Başkanı Ölken, “Tüm bu çalışmalarımızda başarıyı ıskalamamak ve de kazanımları kaybetmemek için ihracat sürekliliği ve istikrarı açısından Dahilde İşleme Rejimi (DİR) sektörümüz için hayati önem taşımaktadır. Örneğin geçen sene 200 bin tonu aşan rekolte ile özellikle katma değerli ihracatımızın kazandığı ivme bu sene 130 bin tonlara düşen rekolte sebebiyle risk altındadır. Bu sebeple geç kalınmadan sektörün yollardır beklediği  ülkeyi, üreticiyi, sanayiciyi, ihracatçıyı rahatlatacak, önünü açacak, sektöre yatırım gelmesini sağlayacak DİR’e izin verecek kararın alınması şarttır” diyerek sözlerini noktaladı.

DİĞER HABERLER
Japonya’da insanların korkusu büyük

 

 

ÇİN VE JAPONYA 2012 YILINDA 84 BİN TON ZEYTİNYAĞI İTHAL ETTİ

 

 

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin zeytinyağı ihracatımızı arttırmak için hedef pazar olarak belirlediği Çin ve Japonya 2012 yılında 84 bin ton zeytinyağı ithal etti. Bu ülkelerin yakın coğrafyalarındaki Malezya, Tayland, Kamboçya, Vietnam, Endonezya, Singapur ve Filipinler ise toplam 6 bin ton zeytinyağı ithalatı gerçekleştirdi. Bu ülkelerin zeytinyağı ithalatı Türkiye’nin 2012/13 sezonunda yaptığı zeytinyağı ihracatına eşit. Zeytinyağı tüketiminin sürekli arttığı bu pazarlarda ZZTK tanıtım çalışmalarını önümüzdeki yıllarda da sürdürmeyi ve Türkiye’nin ihracatını arttırmayı hedefliyor.

 

 


5 Kasım 2013. 10:50
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x