Zeytinyağı sektöründe Tanıtım Atağı


zeytinyagi_ihracati_rekora_doymuyor13648896810_h1009218

 

‘Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’kamu spotu çalışmalarına başladı

 

Zeytin ve zeytinyağı sektörü; 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık
zeytin üretimine ulaşmayı hedefliyor. Söz konusu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü
ihracat kadar, güçlü bir iç piyasa da gerekiyor. Bu hedef doğrultusunda sektör, ‘Zeytin ve
Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’ öncülüğünde güç birliği yaparak tanıtım çalışmalarına kamu spotu
ile devam ediyor.

 

Türkiye, zeytinyağı üretici ülkeleri arasında kişi başına en az zeytinyağı tüketen ülke
konumunda. Türkiye’de 1,8 kg. seviyesindeki zeytinyağı tüketimini 5 kg. seviyesine çıkarmak
isteyen zeytincilik sektörü, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin öncülüğünde kamu spotu
hazırlamak üzere çalışmalarına başladı.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi, Aydın Ticaret
Borsası, Aydın Ticaret Odası, Aydın Sanayi Odası, Akhisar Ticaret Borsası, İzmir Ticaret
Borsası, Ayvalık Ticaret Odası, İstanbul Ticaret Borsası, Tariş Zeytin ve Zeytinyağı
Kooperatifleri Birliği ile Ticaret Odası ve Borsa Başkanları ve Komili, Kristal, Yudum markalarının
sahipleri ile diğer özel sektör firmalarının temsilcileri Ege İhracatçı Birlikleri’nde “Kamu Spotu” ile
ilgili bir araya geldi

 

Kamu spotu ile Türkiye’de zeytinyağı tüketimini arttırmayı amaçladıklarını belirten Ege Zeytin ve
Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, Nisan ayında göreve
geldiklerinde basın üzerinden konuşan sektördeki çekişmeleri 7 ayda ortadan kaldırdıklarını,
sektörün gücünü ortak projelerde kullanabileceği bir ortamı tesis ettiklerini söyledi.
Kamu spotunun bütçesi sektörün katkısı ile karşılanacak

 

Türkiye’nin zeytin ağacı varlığını son 10 yılda Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın verdiği
teşvikle 90 milyondan 177 milyona çıkardığı anlatan Renklidağ, “2023 yılında 650 bin ton
zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşacağız. Bu üretimin katma
değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar, güçlü bir iç piyasaya ihtiyaç var. Zeytin ve
Zeytinyağı Tanıtım Komitesi iç tüketimi arttırmak için Kamu Spotu oluşturmak istiyor. Kamu
spotunun bütçesini sektördeki STK’lar ve güçlü firmaların desteği ile gerçekleştirmek istiyoruz.
Toplantıya katılan ve katılamayan sektör temsilcilerimiz ve STK’lar da her türlü katkıda
bulunacaklarını teyit ettiler” dedi.

Zeytinyagi+Sektoru+kamu+spotu+icin+guclerini+birlestirdiGuc+Birligi
Kamu spotu için 2014 yılı Haziran ayından beri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve RTÜK
ile çalışma yürüttüklerini ve son aşamaya geldiklerini ifade eden Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım
Komitesi (ZZTK) Başkanı M. Kadri Gündeş ise; ZZTK’nın bütçesinin sadece yüzde 20’sini iç
piyasaya yönelik çalışmalarda kullanma yetkisi olduğunu, kamu spotunu tek başlarına
yapabilecek bütçelerinin olmadığını bu nedenle sektördeki tüm tarafların işbirliğinde bu projeyi
hayata geçirmek istediklerini kaydetti.

 

Kamu spotu 230 TV, 93 radyo kanalında yayınlanacak

 

2009 yılında iç tüketimi arttırmak için ZZTK’nın tanıtım filmleri hazırlattığını ve RTÜK tarafından
çıkarılan tavsiye kararı ile ulusal kanallarda ücretsiz olarak yayınlandığını hatırlatan M. Kadri
Gündeş, “Yeni yapılacak olan kamu spotu Türkiye’de 230 TV, 93 radyo kanalında
yayınlanacak. Türk zeytinyağının bilinirliğine ve tüketiminin artmasına büyük katkı sağlayacak”
dedi.

 

Uluslararası Zeytin Konseyi (UZK)’dan sağlanan yüzde 50’lik bütçe desteği ile İstanbul, Bursa,İzmir, Antalya, Eskişehir’in büyük alışveriş merkezlerinde “Zeytinyağı: Sağlıklı ve Lezzetli”adıyla tadım aktiviteleri gerçekleştirdiklerini hatırlatan ZZTK Başkanı Gündeş son olarak Aralık ayında ise aynı etkinliklerin sırasıyla Erzurum, Kayseri, Diyarbakır ve Trabzon’da gerçekleştirildiğini sözlerine ekledi.

 

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin sektördeki diğer STK ve şirketlerin desteği ile hayata
geçirmek istediği kamu spotu Türksat uydularından yayın yapmakta olan Türk kanalları aracılığı
ile Avrupa, Kuzey Afrika, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin’in batısında yer alan ülkelerde de
gösterilecek. Bu nedenle, Türk zeytin ve zeytinyağının dış tanıtımına da önemli katkılar
sağlayacak.


Yazan - 29 Aralık 2014. Kategori MANŞET, GIDA, SAĞLIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x