100 milyar dolarlık modern perakende sektörü TAMPF çatısı altında güç birliği yaptı


TAMPF3

Uzun süredir sektörel derneklerin gündeminde olan güçlü bir federasyon yapısının oluşturulması çalışmaları, AMPD, AYD ve BMD’nin yoğun çabalarıyla sonuca ulaştı. 19 Aralık 2012’de kurucu dernekler arasında imzalanan protokol ile temelleri atılan Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) 8 Temmuz’da yapılan genel kurul ile yönetim kurulunu seçerek faaliyetlerine başladı. 100 milyar dolar ciro ve 700 bin çalışanı istihdam eden modern perakende sektörünü tek bir çatı altında toplayan TAMPF’ın Yönetim Kurulu Başkanı ise LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük oldu.

 

Türkiye modern perakende sektörünün güç birliği ile kurulan Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Federasyonu (TAMPF) iddialı hedefleriyle dikkat çekiyor. 100 milyar dolarlık ciro, 700 bin çalışan, 60 bin mağaza ve 15.5 milyon metrekare alanın temsil edildiği TAMPF, Türkiye modern perakende sektörünün sürdürülebilir gelişiminin altyapısını oluşturarak sektörün ülke ekonomisindeki konumunu daha da ileriye taşımayı ve uluslararası platformdaki yerini güçlendirmeyi hedefliyor.

TAMPF’ın modern perakende sektörünün güçlenmesine dönük yapacağı çalışmalar ile Türkiye’de kurumsal perakendeciliğin gelişiminin yolu açılacak böylece hizmet, ürün ve yaşam kalitesinin yükselmesine katkı sağlanacak. Türk modern perakende sektörünün markalı ekonomiye dönüşüm hedefi kapsamında, sektörel tüm derneklerin ve bunların üyesi olan markaların aynı çatı altında birleşmesiyle kayıtlı ekonomi güçlenecek, kalıcı ihracat gelişecek, katma değeri yüksek ürünler üretilerek global rekabette daha sağlam bir yer edinilecek, daha fazla istihdam olanağı sağlanarak özellikle kadın ve gençlerin iş hayatına kazandırılmasında öncü rol üstlenilecek.

Perakende sektörünün duayen isimlerinden LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ün Başkanlığını üstlendiği TAMPF’da, Orjin Grup Eş Başkanı Zafer Kurşun ise Başkan Vekili oldu. Federasyon’un Yönetim Kurulu’nda ise, TAMPF’ı oluşturan 5 ayrı derneğin; Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Gıda Perakendecileri Derneği (GPD), Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) ve Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) başkanları görev aldılar.

Modern perakende sektörü istihdamın dümenini tutuyor

Türkiye’nin en dinamik sektörü olarak dikkat çeken ve her yıl ülke ekonomisinin üzerinde büyüme gerçekleştiren modern perakende sektörü, istihdama sağladığı katkılarla öne çıkıyor. Türkiye’nin istihdam sorununu büyük ölçüde sırtlayan modern perakende sektöründeki istihdamı 2023 yılına kadar 2 milyonun üzerine çıkarmayı hedefleyen TAMPF’ın en büyük hedefleri arasında ise, kadın ve genç istihdamına katkıda bulunmak yer alıyor.

DİĞER HABERLER
İhracat birim değer endeksi %10,9 azaldı

Federasyon’un 700 bin çalışanı, 100 milyar dolarlık ciroyu temsil ettiğini hatırlatan TAMPF Başkanı Vahap Küçük, “Modern perakendenin bugüne kadar ülke ekonomisine yaptığı katkıları bu yapılanma ile birlikte daha da ileriye taşıyacağına inanıyorum. Ülkemiz artık marka ekonomisine geçmektedir. Bu dönüşümün lokomotifi olabilecek sektörlerin başında da modern perakende gelmektedir. TAMPF, bu dönüşümün bayraktarlığını yapacaktır” diye konuştu.

TAMPF’ın öncelikli olarak sektörde daha geniş bir vizyon oluşmasına önayak olacağının altını çizen Küçük “TAMPF olarak hayata geçireceğimiz projelerle sektörümüz için sürdürülebilir büyüme stratejilerinin geliştirilmesini mümkün kılacak, kalıcı ihracatı büyütecek, istihdam olanaklarını hayata geçirecek ve büyüyen Türkiye’nin başarılarına başarı katacağız.

Federasyonumuzun sektörümüze dönük kuracağı stratejik yol haritası kapsamında, dünya perakende araştırmalarında en hızlı büyüyen ilk 50 içinde ülkemizden de en az 10 firmanın temsil edilebilmesi için çaba harcayacağız. Öte yandan sektörümüzün hedef kitlesini, yapılanmasını, tedarik zincirini, lojistiğini sadece 74 milyona göre değil, yakın çevresinde bulunan 1.5 milyar kişiye göre kurgulayan bir modelin benimsenmesine yönelik projeler hayata geçireceğiz” dedi.

Modern perakende ‘kayıt dışı’ sorununun ilacı

TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, her yıl yüzde 15-20 gibi bir büyüme kaydeden modern perakende sektörünün Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri konumunda olduğunu söyledi.

Modern perakende sektörünün kayıt dışı ekonomiyi azalttığını ifade eden Vahap Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: “Son yıllarda alınan önlemlere rağmen kayıt dışı ekonomi halen önemli sorun alanlarından. Kayıt dışı ekonominin azaltılmasında kayıtlı sektörlerin güçlendirilmesi gerekiyor. Bu anlamda TAMPF’a büyük sorumluluk düşüyor. TAMPF, ekonominin güçlenmesine dönük atılan adımların, fırsatların hayata geçirilmesinde önemli bir yapı taşı olacak. 10 yıllık bir geçmişi olup da, şu an 100 milyar dolar ciro ve 700 bin istihdamı sağlayan sektörün, birlik haline gelmesini çok önemsiyorum.”

 

 

Türkiye’nin 2023 vizyonuna güçlü destek

TAMPF’ın kurulması ile birlikte hedeflerini büyüten modern perakende sektörünün öngörüsüne göre, sektörün 2023’te cirosunun 275 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Büyümesine paralel olarak yıllık 50 bin kişiye istihdam olanağı sağlayan modern perakende sektörü, yine 2023 yılında 2 milyonun üzerinde kişiye istihdam sağlamayı hedefliyor. Toplamda yaklaşık 75 milyar dolar stok yatırımı bulunan sektör, yılda 10 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirmeye devam ediyor. Belirlediği stratejik yol haritasıyla Türkiye’nin büyümesine kayda değer oranda katkı sağlamayı hedefleyen TAMPF, şu anda dünya perakendeciliğinde 15’inci sırada yer alan Türkiye’yi, 2023 yılında 9’unculuğa taşımayı hedefliyor.

DİĞER HABERLER
TVHB: “Engelleri aşarken can dostunuz yanınızda”

 

Uluslararası etkinliklere ev sahipliği yapacağız

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Federasyonu’nun faaliyetlerini proaktif bir şekilde sürdürmesinin yanı sıra çözüm odaklı hareket edeceğini ifade eden TAMPF Başkan Yardımcısı Zafer Kurşun ise şunları söyledi: “TAMPF ile birlikte perakende sektörüne çok daha vizyoner bir yapı hakim olacak. En gelişmiş kuruluşlar arasında sağlanacak sinerji, Türk perakende sektörünü dünya çapında konuma getirecektir. 2013-15 yıllarında Federasyonumuzun Asya Pasifik Perakendeciler Federasyonunun başkanlığını yapacak olması bile bu yeni dönemin bir göstergesidir. 3.5 milyar müşterisi, 5 trilyon €’luk cirosu olan bir sektörü temsil eden kuruluşun başkanlığının yürütülecek olması başlı başına çok önemli bir adım. Öte yandan, uluslararası etkinlikleri İstanbul’a getirmek ve ev sahipliği yapmak da öncelikli hedeflerimiz arasında. Eylül ayında gerçekleşecek APRCE perakende etkinliği bunun ilk adımı olacak. Sonrasında hızla yeni etkinlikler için girişimlerimizi yapacağız. Bunlardan biri de Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi (ICSC) Avrupa konferansını 2014 yılında İstanbul’da yapması olacak.”

 …

Modern perakende sektöründe ortak ses

TAMPF’ın en dikkat çekici özelliklerinden birisi de, modern perakende sektörünün bütün oyuncularını tek çatı altında toplayabilmiş olması. AVM yatırımcı, yönetici ve danışmanlarından moda-hazırgiyim perakendecilerine, restoran işletmecilerinden gıda perakendecilerine, elektronik/teknoloji zincirlerinden ev geliştirme ve kozmetiğe kadar geniş bir üye skalası olan TAMPF, bu özelliği ile başka hiçbir sektörde bulunmayan bir organizasyonu hayata geçirmiş oldu. TAMPF bu yapısıyla, modern perakende içinde var olan farklı seslerin bir uyum içinde duyulmasına imkan sağlayacak.

 

TAMPF, yurtdışında büyümeyi hızlandıracak

2023 vizyonu olan 10 Türk dünya markasının birçoğunu Federasyon bünyesinden çıkarmayı planlayan TAMPF, Türk perakende markalarının yurtdışında büyümesinde aktif rol üstlenecek. Federasyon çatısı altındaki derneklerin birbiriyle etkileşimi, yurtdışı projelerinde ortak hareket etme bilincini geliştirecek, böylece Türkiye modern perakende markaları yurtdışında çok daha fazla sayıda mağazaya ulaşabilecek. Türk markaları 20 binin üzerinde mağaza ile dünyanın dört bir köşesine yayılmış olacak.

DİĞER HABERLER
Kırmızı Et Üretimi, II. Çeyrek: Nisan-Haziran, 2013

 

TAMPF Yönetim Kurulu Üyeleri

8 Temmuz Pazartesi günü yapılan genel kurulunda seçilen ve göreve başlayan  TAMPF’ın Yönetim Kurulu, her derneğin yönlendirdiği 3 üyeden oluşuyor. Bu kapsamda, toplamda 10 asil, 5 yedek üyeden oluşan 15 kişilik bir Yönetim Kurulu bulunuyor. Vahap Küçük’ün Yönetim Kurulu Başkanı, Zafer Kurşun’un da Başkan Vekili olduğu Federasyon yönetim kurulu üyeleri ise şöyle:

 

  • Vahap Küçük
  • Hulusi Belgü
  • Hüseyin Doğan
  • Nihat Özdemir
  • Alp Önder Özpamukçu
  • Kaya Demirer
  • Gamze Cizreli
  • Mehmet Tevfik Nane
  • Ömer Özgür Tort
  • Zafer Kurşun

 

  • Galip Aykaç
  • Mehmet Gürs
  • Rıfat Hakan Kodal
  • Tekin Acar
  • Yılmaz Yılmaz

 

TAMPF’ın stratejik hedefleri

  • Türkiye’de modern perakende ve alışveriş-yaşam merkezleri sektörünün tüm kategorilerinde faaliyet gösteren, ortak amaç, ilke ve hedefleri benimseyen kuruluşlarının ulusal ekonomik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak
    • Kayıt içi ekonominin artmasına katkıda bulunmak
    • Kalıcı ihracat oluşturmak ve dünyaca tanınmış markaları bünyesinden çıkarmak
    • Daha fazla istihdam olanağı sağlamak, kadın ve gençleri iş hayatına kazandırmada öncü rolü oynamak
    • Modern perakende ve alışveriş-yaşam merkezleri sektörünün Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden birisi olarak sürdürülebilir gelişiminin altyapısını oluşturmak
    • Kayıtlı-kurallı-etik-kurumsal perakendeciliğin gelişiminin yolunu açmak, büyütmek
    • Bu sektörlerin uluslararası entegrasyonunu sağlamak
    • Ortak sorunları ve çözüm önerilerini kamuoyuna, yetkili kurumlara duyurmak
    • Sektöre özel mesleki eğitimi güçlendirmek amacıyla güç birliği yaptıkları ortak çalışma zemini oluşturmak
    • Ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmak üzere, kaliteli üretim-hizmet-istihdam-yaşam formülünün daha yoğun biçimde uygulanmasının olanaklarını yaratarak, sürdürülebilir çevre ve kent gelişimine katkıda bulunmak
    • Ülkedeki potansiyellerin en iyi şekilde değerlendirilmesi için faaliyetlerde bulunmak, özel girişimciliğin yaygınlaşmasına çalışmak
    • Toplumdaki öncü ve girişimci niteliklerini geliştirmek üzere alışveriş ve tüketim standartlarının yükselmesine önayak olan kurumların çoğalmasını sağlayarak, temsil tabanı geniş, güçlü bir örgütlenme gerçekleştirmek

15 Temmuz 2013. 13:15
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x