Kaytaş, Entegre Tesis Olmak İstiyor


KAYSERİ – Sektöre yapacağı yatırımlarla entegre bir tesis olmayı planlayan Türkiye’nin yumurta piyasasının önde gelen firmalarından Kaytaş, fizibilite çalışmaları tamamlanan tesis projesini hayata geçirerek kapasitesini artırmak istiyor. Söz konusu tesisle birlkite Firmalarındaki tavuk sayısını 1.5 milyona çıkaracak olan firma, ayrıca 500 bin adetlik büyütme tesisini de bünyesine ekleyecek. Firma, söz konusu yatırımların hayata geçmesiyle birlikte uzun vadede ihracat yapmayı planlıyor.

Firmalarının 1985 yılında, 12 kanatlı üreticisinin bir araya gelmesiyle kurulduğunu ve bugün 63 ortaklı bir şirket olarak üretimini sürdürdüğünü anlatan Kaytaş Genel Müdürü Ahmet Behiç Salt, “Yaklaşık 1 milyon 200 adet tavuk kapasitesiyle bölgenin en büyük  yumurta üreticisi olan Kaytaş, bünyesinde yumurta pazarlama, yem fabrikası, damızlık, kuluçka işletmeleri bulunan ve toplamda 95 kişi istihdam eden çok ortaklı bir şirket olarak faaliyetlerini sürdürüyor” dedi.

Firmalarının sektörde 25 yılı geride bıraktığını aktaran Salt, uzun vadede entegre bir tesis olamk istediklerinin altını çizdi. Salt, “Toplam yatırım bedeli 20 milyon TL’yi bulacak yeni yatırımımızla 333 dönüm arsada yeni entegre bir tesis kurmaya hazırlanıyoruz. Fizibilite çalışmalarımızı bitirdik. Sadece içindeki piyasa değerinden tavuğa 10.5 milyon TL’lik yatırım harcaması yapılacak. Bu projenin hayata geçmesiyle birlikte 1.5 milyon tavuk, 500 bin büyütme kapasitesine ulaşacağız. İncesu’da damızlık ve kuluçka tesisi var, ancak şirketin kendi üretim ayağı yoktu. Onu da tamamlayacağız. Bu yatırımların hayata geçmesiyle birlikte uzun vadede ihracat planı yapabileceğiz” diye konuştuk. Irak’a ihracat yapan şirketin dönem dönem İsrail, Azerbaycan, Gürcistan, Romanya, gibi ülkelere de yumurta gönderdiğini belirten Salt, firmalarının farklı pazar arayışında olduğunu söyledi. Sektör olarak pazarda yaşanan sıkıntıların önüne geçilmesi gerektiğini belirten Salt, “Dışarıdaki ürün A veye B firması diye değil, Türk yumurtası diye konuşuluyor. Firmalarımız markasına, malına sahip çıkarsa daha iyi yerlere gelir. Ürünün arkasında olunmalı” değerlendirmesini yaptı./Kobiden

DİĞER HABERLER
Et fiyatlarını aşağı çekmenin yolunun ithal et olmadığı biliniyor.

8 Mart 2011. 09:49
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x