Krize Meydan Okuyan Erpiliç’ten Yeni Yatırımlar


Türk tavukçuluk sektörü’nün önde gelen tam entegre kuruluşlarından  Erpiliç,ülkemizdeki krizi meydan okuyarak yatırım atağına geçtiğini açıkladı. Halen mevcut kapasitede 3 bin kişiyi bünyesinde barındıran şirket, 60 milyon TL’lik yatırımla  yeni oluşumlara olanaklar sağlayacak.

Yaptığı üretiminin yüzde 95’ini iç piyasada eriten Erpiliç, ihracattaki bazı sıkıntıların da giderilmesini istiyor.

Bu konu ile ilgili Erpiliç Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Ericek, Erpiliç’in faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulundu. Günlük ortalama 320 bin kesimin yapıldığı Erpiliç’te 2 bin kişinin çalıştığını belirten Ericek, “Göynük’te ve Bolu merkezde 3 yem fabrikası, 3’de kuluçka tesisimiz var. Şu anda ortalama 320 bin kesim yapıyoruz, bu rakam yaz aylarında 380 bine kadar çıkıyor. 2 bin civarında çalışanımız, taşeronlar da eklenince, Erpiliç çatısı altında 3 bini buluyor.” dedi.

ERPİLİÇ, HAFTADA 2 MİLYON 750 BİN
YUMURTA BASACAK

Erpiliç’te yatırımların durmayacağını vurgulayan Ericek, yaklaşık 60 milyon TL’lik yatırım yaptıklarına dikkat çekti. Mudurnu ilçesinde kuluçka inşaatlarının devam ettiği bilgisini veren Genel Müdür Yardımcısı, haftalık 2 milyon 750 bin yumurta basma kapasitesine sahip tesislerinin 2 aya kadar faaliyete geçeceğini ancak ilk etapta, haftalık 1 milyon 350 bin yumurta basmayı hedeflediklerini söyledi. Ericek’in verdiği bilgiye göre, bu yatırımın bedeli 10 milyon TL. Yeni gelecek makinelerle birlikte bu rakam 15 milyon TL’yi bulacak. Mudurnu Nallıhan yolu üzerinde Tımaraktaş bölgesinde 100 bin kapasiteli tavuk üretim tesisinin inşaatına başlanıyor. Burada yaklaşık 100 kişi çalışacak. Ayrıca, Bolu’daki kesimhaneye ek yatırımlar var. İleri işleme tesisi ve yeni bir kesimhane yapacakları bilgisini veren Ericek, “Bu yatırım 30 milyon TL’yi geçer. Yeni yem fabrikamızın da temelini attık. Fabrika muhtemelen 15 milyon TL’yi bulur.” şeklinde konuştu.

DİĞER HABERLER
Sütün geleceği EBSO’da tartışıldı

“GLOBAL DÜNYA İLE REKABET ZOR”

Üretimlerinin yüzde 95’ini iç pazarda sattıklarını, geri kalanını ihraç ettiklerine, iç pazarın, ihracata göre daha kârlı olduğuna vurgu yapan Ericek, “İç pazar bize yeterli oluyor, ihracata fazla mal gönderemiyoruz. Bunun iki sebebi var. İhracata gönderdiğimiz malı, maliyetinin altında satıyorsunuz. Dünya fiyatlarıyla rekabet edemiyoruz. Ayrıca, bizim işletme ve maliyet giderlerimiz yüksek.” diye konuştu.

Ericek, iç pazarda fazla üretim olduğunda ihracata yöneldiklerini kaydederek, şunları söyledi: “En çok ihracatımızı İran ve Irak’a yapıyoruz. Buralar bizim tavuğumuza rağbet gösteriyor.” Ericek, beyaz etin ihracatında yaşanan sıkıntılara da dikkat çekti. Ericek, “Sürekli ihracat bizim sektörde çok zor. Dünyada hammadde fiyatları dalgalanıyor, tavuk fiyatları dalgalanıyor. Brezilya’da Amerika’da tavuk ihracatına ciddi destekler var. Ancak bizde destek yok. Devlet bu noktada destek olmalı.” dedi. Yaz aylarında tavuk eti tüketiminin arttığına dikkat çeken Ericek, “Bu aylarda bir hareketlilik oluyor. İnsanlar yazın daha çok beyaz et tüketiyor. Fiyatlar da arz ve talebe göre değişiyor.” diye konuştu.


11 Nisan 2011. 10:28
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x