Akuvatur Balık Yelpazesine Trança’yı da Ekledi

Kültür balıkçılığını pek çok yeni Akdeniz balığı türüyle tanıştıran Akuvatur, balık yelpazesine son olarak trançayı da ekledi.

Ana faaliyet alanlarının çipura ve levrek yavru balıkları ile porsiyonluk Akdeniz balıkları üretimi olduğunu vurgulayan Akuvatur Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Tuncer, Akdeniz balıkları projesinde çeşitlilik ve kapasitelerinde artışın devam ettiğini aktardı. Geçtiğimiz yıllarda 400 ton civarında üretim yaptıklarını, bu sene 500 ton satış hedeflediklerini dile getiren Tuncer, “Yunanistan’daki şirketimiz olan Dentexport  gayet  başarılı bir grafik çiziyor. Bizim Türkiye kültür balıkçılığına kazandırdığımız en önemli yenilikler, yeni türler ve çipura ile levreği doğal lezzetinde yetiştirme iddiamız oldu. Şimdiye kadar çok sayıda Akdeniz balığını kültür yetiştiriciliğine kazandırdık. Bunların bir kısmına teknik ve pazarlamadan kaynaklanan sorunlardan dolayı ara verdik. Fakat yeni türler kazandırmaya devam ediyoruz” dedi.

Son olarak trançayı pazara sunduklarını aktaran Tuncer, 15 kilograma kadar büyüyebilen bu balıkların doğada çok az sayıda kalması nedeniyle çok fazla tanınmadığını kaydetti. “Kaybolmaya başlayan bir lezzeti tekrar balıkseverlerle buluşturduk” diyen Tuncer,  ilk stokların büyüme aşamasında olduğunu,  önümüzdeki yaz aylarında yoğun olarak satışa başlayacaklarını açıkladı.  Kırmızı bantlı mercan, sargoz, minekop ve eşkine üretimini durduklarını ifade eden Tuncer, bunların yerini sinarit, antenli mercan ve mercan aldığını kaydetti. Karagöz üretiminin de sürdüğüne değinen Tuncer, “Premium levrek ve çipurayı da Kipa, Carrefour, Real, Metro gibi marketler aracılığıyla pazarlamaya devam ediyoruz. Tüm balıklarımız markalı, küpeli olarak satışa sunuluyor. Karaburun’daki İnceburun açıklarındaki besi tesisinde yetiştirdiğimiz balıkları, yine bu ilçedeki bir dağ köyü olan Parlak’ta işleyip paketliyoruz. Torbalı’daki yem fabrikamızda sadece kendi balıklarımıza yönelik olarak doğadan yakalanmış balıkların lezzetlerini taşımaları için karides, kalamar, ahtapot gibi deniz kaynaklı türe özgü rasyolarla üretim yapıyoruz. Atina’da bulunan ofisimiz de Avrupa’ya açılan bir kapı işlevi görüyor” şeklinde konuştu.

DİĞER HABERLER
"İstanbul'un Lüfer Bayramı"

Yavru balık üretimi de yaptıklarını belirten Tuncer, Milas’taki kuluçkahane tesislerinin 23 milyon adet levrek ve çipura yavru balık ile 5 milyon adet yeni tür yavru balık üretim kapasitesine sahip olduğunu kaydetti. Adana’daki kuluçkahanelerinin levrek-çipura yavru balık üretim kapasitesinin 25 milyon adet olduğunu kaydeden Tuncer,  şu bilgileri verdi: “2001’de Yeni Şakran’da yapılandırdığımız anaç ıslah merkezinde de dört mevsim yumurta elde edilmesi ve yeni tür Akdeniz balıklarının üretimini yapmak amacıyla çalışıyoruz. Burası kendi alanında Türkiye’nin tek, dünyanın sayılı tesislerinden biri. Çeşitli deniz balığı anaçlarının doğal ve foto periyod yöntemlerle her mevsim yumurta üretiminin sağlandığı tesiste seleksiyon yöntemi ile ıslah çalışmaları yapılıyor. Yeni türlerin yavru üretimi ve Ar-Ge çalışmaları da burada gerçekleşiyor.”