Bu Ödülü Dedem Sabri Ülker’e Götüreceğim


Yılın markası’ ödülünü alan Ülker’in yeni kuşak temsilcisi Ali Ülker, “Bir zamanlar ‘Unutma, akşama Ülker getir’ diye seslendiğim dedem Sabri Ülker’e bu akşam bu ödülü götüreceğim

Bu yıl 12’ncisi düzenlenen Marka Konferansı’nda yılın Marka Ödülü, Ülker’e verildi. Uluslararası başarılara imza atmış, kendi alanlarında birer marka olan kişi ve kurumlara verilen Marka Ödülü’nü Ülker’in yeni kuşak temsilcisi Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker aldı. 67 yıllık yolculuğunda gıda alanında pek çok ilke imza atan, pek çok markaya ilham veren Ülker, bünyesinden kendisi kadar güçlü markaların doğmasına da vesile oldu. Ödül töreninde konuşan Ali Ülker, “Bu ödülü Ülker adına, markamızı bugünlere taşıyan gelmiş geçmiş tüm çalışanlarımız, milyonlarca müşterimiz ve en önemlisi Ülker’i oluşturan ve bugünlere getiren dedem Sabri Ülker adına alıyorum. Bir zamanlar ‘Unutma, akşama Ülker getir’ diye seslendiğim dedeme bu akşam bu ödülü götüreceğim ve ‘Dedeciğim, unutmadım, bak bu defa ben de sana bir hediye getirdim’ diyeceğim.” şeklinde konuştu.

Dedesi Sabri Ülker’in çok zor bir çocukluk geçirdiğini ve bu nedenle ‘herkesin mutlu bir çocukluk’ geçirmesinin önemini bizzat deneyimleyerek gördüğünü anlatan Ali Ülker, markanın da bu inançla inşa edildiğini vurguladı. Ülker’in kuşaklar boyu sevilen bir marka olmasının sırrının da buradan geldiğine dikkat çeken Ülker, “Onun bu sözü sayesinde markanın çocuklarla kurduğu sıkı dostluk halen devam ediyor ve edecek. Dedemden bize sadece Ülker markası değil, bu önemli kıymetli söz de geçti. Biz de onun izinden yürüyoruz.” dedi. Markanın zaman içinde değiştiğini ama çocuklarla olan ilişkisinin geçen bu zaman içinde daha da zenginleştiğini hatırlatan Ali Ülker, onları sadece mutlu etmekle yetinmediklerini, hayatlarını zenginleştirecek projelere de imza attıklarını kaydetti. Ülker’le çocuklukta tanışanların markayla sarsılmaz bir bağ kurduğuna işaret eden Ali Ülker, şöyle devam etti: “Yetişkinler, Ülker dendiğinde lezzet, sağlık, kalite gibi fonksiyonel tanımlamalarla yetinmiyor. Ülker’i “love mark” olarak tanımlıyorlar. Mutlu anlar, samimiyet, yakınlık, aileden biri gibi kelimelerle anlamlandırıyorlar. Bugün artık Ülker, 1944 yılından bu yana çocukların, kadınların, erkeklerin, velhasıl 7’den 70’e herkesin hayatında ‘mutlu anlar’la iz bırakan markanın adı. Benim içinse, takdir edersiniz ki çok daha fazlası. Bugün çocukların rüyalarını gerçekleştiren bir dedenin torunu olmanın gururunu yaşıyorum.” 67 yıllık marka tarihi

1944: Ülker markalı ilk ürün olan pötibör bisküvi üretildi. Pötibör hâlâ en sevilen ürünlerden.

1950’li yıllar: Ülker o yıllarda genç bir marka olarak, Lüks, İdeal, Haylayf, Arı ve Besler gibi köklü markalarla rekabete girişti. Anadolu’daki esnafın ayağına nakliye farkı almadan ürün götürmesi bu rekabette onu bir hayli öne geçirdi. Türkiye’de tanınır oldu.

1960’lı yıllar: Ülker, tüketicisinin hafızasında bilinmez bir iz bırakmak için radyo reklamlarına başladı. Hâlâ unutulmayan çok kıymetli bir slogan gazete ve radyo reklamlarında kullanılmaya başlandı: “Ülkersiz çay saati düşünülemez.” Bu mesaj markayı güçlendirdi. Stratejik bir kararla radyo reklamları, herkesin radyo başında olduğu akşamki ajans haberlerinin arkasından yayınlandı. Böylece çok daha geniş kitlelere adını duyurmayı başardı.

1970’li yıllar: Televizyonun evlere girmeye başlamasıyla Ülker reklamları TV’de de dönmeye başladı. Ve ünlü “Akşama babacığım unutma Ülker getir” cıngılı reklamlarda sıkça kullanılarak fenomen haline geldi. Aynı yıllarda çikolata üretimine başlayan Ülker, uygun fiyat politikası ile “çikolata pahalı bir üründür” algısını altüst etti, çikolatayı herkes tarafından tüketilebilir bir ürün haline getirdi. Bugün her biri efsane haline gelen Çokonat, Ülker Çokoprens, Çokomel, Dido, Ülker Çikolatalı Gofret, Halley markaları doğdu.

1980’ler: Selefon ambalaj teknolojisine yapılan yatırım önemli dönemeç oldu. Ülker ürünleri, modern ambalaj tekniği ile atağa kalktı.

1990’lar: Ülker, kek, yağ, süt gibi farklı kategorilerdeki markaları da çıkardı. Ve yurtdışındaki yatırımları ile bölgesinde de önemli bir tüketici markası olmaya başladı.

2000’li yıllar: Gıdada dünyanın en güçlü markalarının ortak olarak tercih ettiği, bölgesinde hem ana markasıyla hem de kendi bünyesinden doğan markalarıyla farklı pazar lideri olan Ülker, global olma yolunda emin adımlarla yürüyor./ zaman


Yazan - 17 Aralık 2011. Kategori GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x