Dünyanın en değerli markası


007
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, özgün kurumsal marka değerlendirme tekniklerini kullanarak “Noel Baba” markasının değerini tespit etti. Markanın seyahat, perakende alış-veriş, konaklama-ağırlama sektörlerine ekonomik katkıları dikkate alınarak yapılan değerlendirme çalışması sonucunda “Noel Baba” markasının değeri 1,6 trilyon ABD doları olarak tespit edildi. Böylece, dünyanın en değerli markaları olan Apple, Samsung ve Google, “Noel Baba” markasının çok gerisinde kalmış oldu.

 

 
Brand Finance CEO’su David Haigh, konuyla ilgili hazırlanan raporda, “Her ne kadar Noel Baba’nın gerçekliği tartışılsa, hatta bir pazarlama kurgusu olduğu söylense bile, araştırma sonuçları onun en değerli marka olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. Ayrıca, dünyanın önde gelen markaları Noel Baba markasından yararlanmayı sürdürecektir” görüşünü ifade ederken Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner’e göre bu tespitin Türkiye açısından önemi oldukça fazla. İlgüner, Noel Baba’nın Antalya-Demreli olduğu konusunda güçlü argümanlar varken Türkiye’nin bu markayı bir şekilde kullanıyor olması gerektiğini vurguladı.

 
İlgüner, “Kaldı ki, kırmızı-beyaz renkler Türkiye’nin ulusal renkleri ile uyumlu olup, her tür pazarlama iletişimini güçlendirecek ve Türk markalarının değerine katkıda bulunacaktır” açıklamasını yaptı.

 

 

Brand Finance, Noel Baba ve yeni yıl kutlamaları ile ilgili bazı çarpıcı rakamları da açıkladı. Buna göre 2012 yılında yeni yıl günü, mobil cihazlara 328 milyon aplikasyon yüklendi. Yeni yıl satışları tüm perakende satışların 1/6’sını oluşturuyor. Yeni Yıl hindilerini paketlemek için geçen yıl 3 bin ton aluminyum folyo kullanıldı. Ayrıca geçtiğimiz yıl 500 milyon yeni yıl ağacı süslendi.

 

 

Noel Baba’nın uzak ara rakiplerinin marka değeri ise milyar dolar olarak şöyle belirlenmişti:

 

1 Apple $87,304m

2 Samsung $58,771m

3 Google $52,132m

4 Microsoft $45,535m

5 Walmart $42,303m

6 IBM $37,721m

7 GE $37,161m

8 amazon.com $36,788m

9 Coca Cola $34,205m

10 Verizon $30,729m

Çeşitli konularda marka değerlendirmeleri yapan Brand Finance’ın raporları, medyada oldukça yer alıyor. Firmanın bu ay başında yayınladığı Ulusal Marka Endeksi raporunda ABD, İngiltere ve Almanya ilk üç sırada yer alırken Türkiye 19. sırada gösterildi.

Ancak Türkiye bir yıl içerisinde marka değerini yüzde 41 artırarak en çok değer artıran 4. ülke oldu. Toplam 100 ülkenin değerlendirildiği raporda ABD, 17 trilyon 990 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada, 8 milyar dolarlık değeriyle de Arnavutluk son sırada yer aldı.
Brand Finance’ın yaz aylarında yayınladığı Türkiye raporunda ise son 7 yıl içerisinde ilk yüz Türk markasının toplam değerinin 25-35 milyar dolar bandı içerisinde seyrettiği belirtilmişti. Brand Finance aynı raporda kıyaslama amacıyla Coca Cola’nın yaklaşık 34, Verizon ve AT&T’nin 30’ar milyar dolarlık değerine de yer vermişti.


Yazan - 15 Aralık 2013. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x