Ekonomi Medyasına Hayat Veren Sektörler


EKONOMİ MEDYASINA HAYAT VEREN SEKTÖRLER: ENERJİ, FİNANS VE GIDA

 Medya Takip Merkezi (MTM),  ekonominin öncü sektörlerinin medya yansımalarını mercek altına aldı. Ocak-Ekim 2011 dönemini kapsayan araştırmada, ilk 3 sırayı Enerji, Finans ve Gıda sektörleri alırken, rakamların birbirlerine yakın olması ise dikkat çekti. İşte araştırmanın sonuçları…

 

Medya Takip Merkezi, ekonomi medyasında yansımaları yüksek olan sektörleri inceleyen bir çalışma yaparak, yaklaşık 20 milyon haber üzerinden bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma, enerji, finans ve gıda sektörlerinin, ekonomi basınına hayat verdiğini olduğunu ortaya koydu.

 Medyada lider Enerji…

Araştırmaya göre, Ocak ile Ekim aylarını kapsayan dönemde 286 bini aşkın haber adediyle medyada en fazla haber olan sektör, Enerji oldu. Yazılı basında yer alan haberler incelendiğinde, Enerji Sektörü’nün öne çıkan firması ise, 3 binden fazla habere sahip Tüpraş’tı. Tüpraş’ı sırasıyla, Shell ve Petrol Ofisi takip ettiler.

Enerji’nin ardından, ekonomi medyasında en çok konuşulan sektör ise finans oldu. Yılın ilk on ayında 254 bine yakın habere konu olan finans sektörü, toplamda yüzde 13’lük bir pay aldı. İş Bankası yaklaşık 8 bini aşkın haberle sektörünün en fazla yansıma bulan markası olurken, Garanti Bankası ve Ziraat Bankası onu izlediler.

 

 

 Sektör

Haber Adedi

1

Enerji

286.316

2

Finans

253.831

3

Gıda

242.439

4

Tekstil / Deri

231.962

5

Taşımacılık/Ulaşım

229.130

6

İnşaat/Emlak

219.381

7

Otomotiv

153.590

8

Turizm

150.114

9

İletişim Teknolojileri

130.327

10

Bilgi Teknolojileri

109.112

MTM Medya Takip Merkezi’nin Ocak-Ekim 2011 yazılı basın verileri üzerinden derlenmiştir.

 

Yaklaşık 20 milyon haberin incelenmesi sonucu gerçekleşen araştırmada, ekonomi medyasında öne çıkan bir diğer sektör ise Gıda oldu. Yazılı basında 242 binden fazla haber ile üçüncü sırada yer alan Gıda Sektörü’nün, en çok medya yansıması sağlayan markası Coca Cola’ydı. 4 bine yakın habere konu edilen Coca Cola’nın hemen ardından Ülker ve Efes Pilsen geldiler.

 Ulaştırma ve Telekom Sektörleri, marka bazında önde…

DİĞER HABERLER
İTO Başkanı Avdagiç: Taşı toprağı altın' şehir İstanbul

Medya Takip Merkezi’nin, aynı araştırmasına göre medyada en çok yer alan markalar, Ulaştırma ve Telekom sektörlerinden geldi. Yapılan araştırmanın neticesinde, yaklaşık 18 bin haber adediyle Türk Hava Yolları lider olurken; hemen ardında yer alan Turkcell ise, 15 bine yakın haberle medyaya en çok yatırım yapan bir diğer marka oldu. Telekom Sektörünün büyük oyuncularından Türk Telekom ise yaklaşık 9 bin haberle, medyada sıkça yansıma sağladı.

 

Medyaya En Çok Yatırım Yapan Markalar

1

Türk Hava Yolları

18.148

2

Turkcell

14.700

3

Türk Telekom

9.079

4

Ford

8.866

5

İş Bankası

8.475

6

Renault

8.148

7

Toyota

7.697

8

Apple IPhone

7.624

9

Microsoft

6.936

10

Garanti Bankası

6.536

MTM Medya Takip Merkezi’nin Ocak-Ekim 2011 yazılı basın verileri üzerinden derlenmiştir.


30 Kasım 2011. 15:11
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x