Enflasyon rakamları açıklandı


 

 

 

948907734

 

TÜFE martta yüzde 1,19, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi yüzde 1,05 arttı. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7,61, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,41 oldu.

 

 

Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) martta aylık bazda yüzde 1,19, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) ise yüzde 1,05 artış gösterdi. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7,61, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,41 olarak gerçekleşti.

 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, mart ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalara göre tüketici fiyatları yüzde 8,7, yurt içi üretici fiyatları yüzde 8,03 arttı.

 

En yüksek fiyat artışı karnabaharda

 

Tüketici fiyatları bazında mart ayında en yüksek fiyat artışı yüzde 31,31 ile karnabaharda gerçekleşti. Fiyat artışında karnabaharı yüzde 30,59 ile sivri biber, yüzde 23,89 ile portakal izledi.

 

Geçen ay fiyatı fazla düşen ürünlerin başında ise salatalık geldi. Martta salatalığın fiyatı yüzde 17,86 düştü. Bu ürünü, yüzde 16,50 ile kabak, yüzde 6,52 ile erkek kazağı, yüzde 5,72 ile kadın botu, yüzde 5,60 ile erkek yünlü kaban, yüzde 5 ile erkek ceketi, yüzde 4,90 ile kadın çizmesi, yüzde 4,68 ile kadın hırkası, yüzde 3,67 ile kadın kazağı izledi.

 

Beklentiler

 

AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi’ne katılan ekonomistler, TÜFE’de martta yüzde 0,86 artış öngörmüşlerdi. Ankete katılan 21 ekonomistin yıl sonu enflasyon beklentileri en yüksek yüzde 8, en düşük yüzde 5,9 aralığında yer almıştı.

indir

 

En fazla düşüş gösteren grup haberleşme

 

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan lokanta ve otellerde yüzde 1,42, eğlence ve kültürde yüzde 1,22, giyim ve ayakkabıda yüzde 1,06 ve sağlıkta yüzde 0,99 artış gerçekleşti.

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise yüzde 0,01 ile alkollü içecekler ve tütün oldu.

 

Yıllık en fazla artış gıda ve alkolsüz içeceklerde

 

TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre lokanta ve oteller (yüzde 12,76), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 8,44), sağlık (yüzde 8,43), konut (yüzde 8,03) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

 

Aylık en yüksek artış Gaziantep, Adıyaman, Kilis’de

 

İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış yüzde 4,12 ile TR33 (Manisa, Afyon, Kütahya, Uşak) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış yüzde 8,66 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış yüzde 9,35 ile TR22 (Balıkesir, Çanakkale) bölgesinde gerçekleşti.

 

 

Mart 2015’te endekste kapsanan 426 maddeden 48 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 284 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 94 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.

 

 


Yazan - 3 Nisan 2015. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x