Gıdacıların Yeni Hedefi ABD’nin Batı Yakası


01-pg-horizontal
Türk gıda ihracatçılarının ABD pazarından daha fazla pay alması için Kuzey Amerika’nın en büyük gıda fuarı olan Summer Fancy Food Fuarı’na 15 yıldır aralıksız olarak Milli Katılım Organizasyonu düzenleyen Ege İhracat Birlikleri, şimdi de Türk ihracatçılarla Amerika’nın Batı yakasını fethetmeye gidiyor.

 

 

Ege İhracatçı Birlikleri, 19-21 Ocak 2014 tarihleri arasında Amerika’nın San Francisco kentinde Moscone Center ‘da düzenlenecek olan Winter Fancy Food Show Fuarı’na Türk gıda ihracatçılarının katılımı için Milli Katılım Organizasyonu düzenliyor.

 

 

Amerika Birleşik Devletleri’nin yıllık 110 milyar doları aşan gıda ürünleri ithalatı yaptığına dikkati çeken Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, ABD’nin gıda ithalat pastasından Türk gıda sektörünün daha fazla pay alması için ABD’de düzenledikleri fuar sayısını 2014 yılında ikiye çıkarma kararı aldıklarını söyledi.

 
Türkiye’nin ABD’ye gerçekleştirdiği gıda ürünleri ihracatının 370 milyon dolar seviyesinde olduğuna dikkati çeken Türkmenoğlu, “ABD’nin gıda ürünleri ithalatında binde 3 seviyesinde olan payımızı yüzde 1 seviyesine yükseltmek istiyoruz. Bu hedefe ulaşmak için ABD’nin Batı yakasında düzenlenen Winter Fancy Food Show Fuarı’nı Türk ihracatçılarının önemli bir fırsat olarak göreceklerine inanıyoruz” diye konuştu.

 

 

Chefs2014 yılında 39. kez düzenlenecek olan Winter’14 Food Show – “ Kış ” fuarında yaklaşık 180.000 ürünün sergilenmesi, dünya genelinden 2.400 gıda imalatçısı, ithalatçısı ve distribütörünün iştirakçi olarak fuara katılması, yaklaşık 20.000 profesyonel ziyaretçinin fuarı ziyaret etmesi bekleniyor. Fuar, tüm bu özelliklerinin yanı sıra, fuar süresince düzenlenen çeşitli eğitim seminerleri ve ikili görüşme organizasyonları dolayısıyla da Kuzey Amerika kıtasının en önemli gıda fuarlarından biri olarak kabul görüyor. Gıda sektörünün tüm kollarından farklı ziyaretçi kitlelerini kendine çeken Fancy Food fuarlarını ağırlıklı olarak gıda perakendecileri, ithalatçılar, süpermarketlerin alım bölümleri, toptancılar ile büyük restoranların yiyecek-içecek müdürleri ve aşçıları ziyaret ediyor.

 
ABD pazarında Türk ihracatçılarının iddialı olabileceği ürünler ise; “Zeytin ve zeytinyağı, meyve suları, içme suyu, baharat ve bakliyat, konserve meyve, sebzeler, bitkisel yağlar, sirkeler, turşular, domates ürünleri, kuru meyve ve sebzeler, organik gıdalar, bisküvi, kraker ve kekler, lokum, helva, hububat ve bakliyat, hazır yemekler, sirke ve soslar, bal ve reçel, şarap ve süt ürünleri” olarak sıralanıyor.

 

 

Söz konusu fuar, Para-Kredi ve Koordinasyon Kurulu’nun 30.12.2009 tarih ve 27448 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2009/5 sayılı “Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Tebliğ”i çerçevesinde destek kapsamında olup, adı geçen Tebliğ ve Uygulama Usul ve Esaslarında yer alan şartları sağlayan şirketler katılım bedeli ve ulaşım masraflarının % 50’si, Sektörel Dış Ticaret Şirketi (SDŞ) ve üretici/imalatçı organizasyonları niteliğini haiz katılımcılar ise % 75’i (toplam destek tutarı 15.000 ABD Dolarını aşmamak üzere) oranında desteklenecektir.

 

 

2014 yılı hedef ülke listesi henüz açıklanmamış olup, Amerika’nın hedef ülke listesinde yer alması durumunda fuar katılımı %70 oranında desteklenecektir.

 

 

Winter Fancy Food Show Fuarı’na katılmak isteyen gıda ihracatçılarının Ege İhracatçı Birlikleri Fuarlar Şubesi ile 0.232.488 60 46 no.lu telefon ya da fuarlar@egebirlik.org.tr e-posta aracılığıyla 10 Ekim 2013 tarihine kadar temasa geçmeleri beklenmektedir.


Yazan - 5 Ekim 2013. Kategori MANŞET, GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x