İftarda da sahurda da tavuk eti…


Doymuş yağ ve kolesterol oranı daha düşük, kalp hastalıkları riskini azaltıyor

İftarda da sahurda da tavuk eti…

Uzmanlar, Ramazan ayında sağlık için daha düşük kalori, daha az yağ ve daha az kolesterol içeren tavuk eti tüketimini öneriyor. Yakındoğu Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevinç Yücecan, “Ramazanda tavuk eti gibi kan şekerini daha yavaş yükselten, daha fazla tokluk hissi oluşturan, besleyici değeri yüksek gıdalar tercih edilmeli. İyi bir protein kaynağı olan tavuk eti, öğün sayısının ikiye indiği Ramazan ayında da sofralardan eksik edilmemeli. Tavuk eti hem sahurda hem de iftarda tüketilebilir” dedi.

Tavuk etinin dana ve koyun etinden daha düşük enerji sağladığını, daha düşük doymuş yağ ve daha az kolesterol içerdiğini ve sindirilirliğinin yüzde 100’e yakın olduğunu belirten Prof. Dr. Yücecan, “Derisiz tavuk eti, kırmızı ete kıyasla daha az doymuş yağ ve kolesterol içerir. Bilimsel çalışmalar, kırmızı ete kıyasla tavuk eti tüketiminin koroner kalp hastalıkları riskini önemli derecede azalttığını gösteriyor” diye konuştu.

Sahur yemeğinin, kişiyi gün boyunca oruca hazırladığını ve bu nedenle sahura kalkmadan veya yatmadan önce hafif bir şeyler yiyerek oruç tutmanın sakıncalı olduğunu dile getiren Sevinç Yücecan, şunları söyledi:

“Ramazan’da da sağlıklı beslenmek için dört ana besin grubundan karışık bir beslenme rejimi seçilmesi ve bir öğünde yiyeceklerin yaklaşık 2 saat içinde tüketilmesi önerilir. Sahurda emilimi daha yavaş olan, kan şekerini daha yavaş yükselten ve daha fazla tokluk hissi oluşturan gıdalar tüketmeli. İftarda ise ağır hamur işi yiyecekler, kızartmalar, baklavalar yerine çorbalar, haşlanmış, ızgara veya fırında pişirilmiş et, tavuk veya hindi eti, sebze yemekleri, bol salata ve meyve yenilebilir.”

“Sahurda et, süt, peynir ve yumurta tüketin”

Ramazanda normal beslenme alışkanlıkları ve yaşam biçiminde değişiklikler meydana geldiğini ve öğün sayısının ikiye indiğini belirten Yücecan, günlük gereksinimin beşte ikisini sahurda, beşte üçünü de iftarda almak gerektiğini kaydetti.

Sahura kalkmadan veya yatmadan önce hafif gıdalar alarak oruç tutmanın sakıncalı olduğunu ifade eden Yücecan, özetle şu bilgileri verdi:
”Sahurda emilimleri diğer besinlere kıyasla daha yavaş olan, kan şekerini daha yavaş yükselten ve daha fazla tokluk hissi oluşturan et, süt, peynir, yoğurt, yumurta gibi besinler tüketilmelidir. Sebzeli börekler ve meyve de yenebilir. Turşu, tuzlu ayran, ağır tatlılar, börek gibi gün boyunca kişiyi susatan yiyeceklerin yenmemesi daha doğrudur. Ayrıca mideyi uyarıcı çok acılı, baharatlı yemeklerden de uzak durulmalıdır.”

Ramazanda dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan birinin, yiyeceği kısa sürede tüketmemek olduğunu vurgulayan Yücecan, fazla miktarda yiyeceğin kısa sürede tüketiminin metabolizmayı ve sindirim sistemini zorladığını bildirdi.


Yazan - 29 Temmuz 2011. Kategori GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x