İstanbullular, yeni bir metro hattına daha kavuştu.


metro7faf8c2ecc760ad8

 

 

 

 

 

Aksaray- Yenikapı metro hattı bugün Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından hizmete açıldı. Yeni metro hattıyla Kartal- Atatürk Havalimanı arası 81 dakikaya iniyor

 

Fatih Sultan Mehmet’e selam olsun. Kudüs’e büyük hizmetler eden Kanuni Sultan Süleyman Han’a selam olsun. Kudüs’ten bir zerre toprağı vermeyen Sultan Abdülhamit Han’a selam olsun. Yeditepe’te, engin Boğaz’a selam olsun… Bu aziz şehrin mubarek sakinlerine selam olsun. Eğer bize sorsalar ve deseler ki, “Size rabbimizin en büyük emaneti nedir diye?” “İstanbul” deriz. İstanbul bize tarihi emanettir. Gün tarihi anma günüdür. İstanbul’un başkent olduğu dönemlerde yaşanan barış düzenini anma günüdür. 400 yıl… Kudüs-ü Şerif bu mubarek İstanbul’dan idare edildiği zamanlarda, ister Müslüman, ister Hristiyan olsun ibadetini barış içinde yaptı. Her mezhep Kudüs’e emniyet içinde girdi. Halil İbrahim şehri diyerek Kudüs’e gözümüzün nuru gibi baktık. Kudüs’te İstanbul’un ruhu, İstanbul’da Kudüs ruhu vardır. Kudüs’te hala eserlerimiz var. İstanbul’a gelenler görürler ki aynı sokaktaki cami, kilise, havradaki barış düzeni vardır. Ne biz Kudüs’ü unuturuz ne de İstanbul Kudüs’ü unutur. Buraya gelirken tekrar Halit Meşal’le görüştüm, Mahmud Abbas’la görüştüm. Onlara sizlerin selamını ilettim. “Her vatandaş zihniyle duasıyla Mescid-i Aksa’nın yanında olacaktır” dedim. Onlar da, “Bundan hiç şüphemiz yok. En zor zamanlarımızda Türkiye’yi yanımızda hissetmişsek, bundan sonra da her bir Türk kardeşimizin kalbinin bizimle attığından eminiz” dediler. Mescid-i Aksa’yı tahrip etmek isteyenler bilsinler ki, bizim için Mescid-i Aksa ile Kabe arasında fark yoktur. Çağrımız barış çağrısıdır. Bizim için İstanbul ile Kudüs’ün kaderi aynıdır. İstanbullular, sizin yetki verdiğiniz büyükşehir belediye başkanı başta olmak üzere hepimiz verdiğiniz yetkiyi namus borcu biliriz. Biz bu emaneti korumak için çalışıyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımızın da sizlere selamı var. O tüm İstanbulluların kalbindedir.

 

HAYATI KOLAYLAŞTIRACAK DEVRİM

 

İstanbul emanetine sahip çıkmak, İstanbul’u canlı bir şehir olarak muhafaza etmek önemli görevlerdendir. İstanbul’da bizim ruhumuzu dokuyan şehir İstanbul’dur. Çocukluğumun geçtiği Fatih’ten babamın mağazasına doğru attığım her adımda tarihi öğrendim. Biz sizi kalpten seviyoruz. Bugün devreye girecek olan metro hattı özel bir yere sahip. Eskiler bu Aksaray’ı bilirler. Bahçelievler’e gitmek için minibüsler kalkardı. İnsanlar üstüste giderlerdi. Nerede duracağı belli olmazdı. Ulaşım meselesi büyüyen İstanbul’a hitap edemezdi. Otobüs bulmak, minibüs bulmak sıkıntıydı. İstanbulluların bu makus tarihi AK Parti ile değişti. Hem yerin üstünde hem de yerin altında yeni hatlar inşaa edildi. Son 10 yılda 141 km metro hattı yapıldı. 2019’a kadar 430 km’ye çıkacak. 2019 sonrasında 776 km’ye geçecek. İstanbul tarih barındırıyor. Sur içi, Üsküdar gibi yerlerin korunması için ulaşımın yerin altına taşınması lazım. Yer üstünde yapılırsa yüzlerce tarihi eser yıkılmak zorunda kalır. Yıkılmış olan yerlerin listesi var. Eskiden metro başlamış olsaydı bu yerler yıkılmazdı. Büyüyen nüfusa hizmet sunmak için yolları genişletmeye gerek yok. Yolları yerin altına çekmek gerekir. Metro hizmetleri tarihi koruyan hizmetlerdir. Aksaray- Yenikağı kısa görünebilir. Bu hat tamamlanınca tüm İstanbul birbirine bağlanıyor.

 

Marmaray ve ikinci tünelle Avrupa ve Asya bağlanıyor. Bu yeni hatla da Kartal’dan çıkan bir kişi Bağcılar’a gidebilecek. Öylesine büyük bir devrim ki hayatı kolaylaştırıyor, tarihimizi zenginleştiriyor. Deniz ulaşımı, kara ve raylı ulaşım birbiriyle irtibatlanıyor. Yenikapı’dan Atatürk Havalimanı’na 36 dakikada gidecek. Kartal- Atatürk Havalimanı 81 dakika sürecek. İşkencesiz, ızdırapsız yolculuk olacak. Oturup rahatlıkla kitap okunabilecek. Bunlar rüyaydı. Biz rüyaları gerçekleştirerek tarihe de hizmet ediyoruz. 50 bin parça arkeolojik parça da ortaya çıktı. İstanbul bir tarih ve kültür başkentidir. Bu çalışmalarla tarihi de korumayı hedefliyoruz. Kimse bundan rahatsız olmamalı. Bakırköy’den- Kirazlı’ya 9 kilometrelik hat yapılacak. İstanbul’un denizi, havası ve karası birbirine irtibatlanacak. Biz çabalarken bakın muhalefet neler yapıyor. Kılıçdaroğlu, “Asya ile Avrupa ile konuşunca Türkiye’den tedirginlikle bahsediyorlar” diyorlar. Herhalde aynada kendiyle konuşuyor. Ülkenizin geleceğiyle ilgili tereddütünüz var mı?

 

Marmaray olmasaydı trafiğin hali ne olacaktı? Bir gün gel de Kılıçdaroğlu, Marmaray’ı kullan da bir teşekkür borcunu ifa et. Ama o kendi mahallesinde konuşur. Kendi çevresinde itibar görür. 11 şehrimizi ziyaret ettim. Evvelsi gün Bursa’daydım. Bugün de İstanbul’daydım. Biz ülkemizin her yerine gidiyoruz. Görüyor musunuz onları kendi çevreleri dışında konuştuklarını?

 

‘MHP’NİN ZULME SAHİP ÇIKMASI ZİLLETTİR’

 

Dünkü hitabımdan sonra Sayın Bahçeli, rahatsız olmuş ve bir açıklama yapmış. Benim özür dilememi istemiş. Dersim’de yapılan zulüm dolayısıyla Sayın Cumhurbaşkanımız özür dilediği için ben de onu Hacıbektaş’ta dile getirdim.

 

Tek parti döneminin zulümlerine sahip çıkmak, sizin için bir zillettir. Sahip çıkıyorsa CHP sahip çıksın. Siz sahip çıkmayın. Bunu yaparsanız, en başta rahmetli Alparslan Türkeş’in kemikleri sızlar. Çünkü tek parti zihniyeti, başta Alparslan Türkeş ve Nihal Atsız olmak üzere MHP’lilerin önde gelen isimlerini tabutluklara soktular.

 

Ey Bahçeli, ister zulüm Dersim’de yapılsın, ister senin öncü bildiklerine tabutluklarda yapılsın, biz karşı çıkarız. Ey Bahçeli, asıl sizin Türkeş’ten özür dilemeniz gerekir. O sizin bu yaptığınızı görseydi, size aynı şeyi söylerdi. Kur’an kurslarını kapatan tek parti zulümüne sahip çıkmak, MHP’ye yakışmaz.’

 

Biz zulmün hepsine karşı çıkarız. Siz zulüm başkalarına yapılırsa sessiz kalalım, bize yapılırsa sesimizi yükseltelim derseniz temel problem burada. Kılıçdaroğlu’na göre de Esad zulüm yapsın. Biz istiklal bilincinin sahipleri için nerede zulüm varsa ona karşı çıkarız. İster sağcıya, ister solcuya, ister Alevi’ye, ister Kürt’e zulüm yapılsın karşı çıkarız. Bahçeli, sizin Türkeş’ten özür dilemelisiniz. Kur’an kurslarını kapatan bir döneme sahip çıkmak MHP’ye kalmamalı. Dersim’de Seyit Rıza idama götürülürken “Bizim için siyasi düşünce farkı ne olursa olsun biz günahsızız, acıyın, merhamet edin” der. Ve bir tek şey ister. Oğlu da idam edilecektir, oğlunun yaşı 21’e çıkarılır idama götürülür. Oğlumu benden önce öldürmeyin der. Ama önce oğlunu öldürürler. Bu zulüm değil mi? Bizim kararımız ve ilkemiz kesindir. Bu millet her ferdiyle bize emanettir. Suçlu varsa ceza verilir. Biz bir daha bu topraklarda Dersim gibi olaylarla Alevilere ne de başka olaylarla Kürtlere, halkın değerlerini savundu diye Müslümanlara, Hristiyanlara yapılan zulümlere karşı çıktık, çıkacağız. Biz Kudüs-ü Şerif’te tüm dinleri barışla idare eden bir gelenekten geliyoruz. Biz barış düzeni olsun diye gece gündüz çalışan bir ecdadın varisleriyiz, istiklalin ve onurun merkez ülkesi olduk. Kim yaparsa yapsın zulüme karşı duracağız. Türkiye bütün dünyada insanlık vicdanıyla anılıyor. Biz bu al bayrağı küresel vicdanın bayrağı yaptık. Biz bu vatandaki her vatandaşın hakkını koruduk.

 

RAYLI SİSTEME YENİ HALKA

 

Haliç Metro Geçiş Köprüsü ve Yenikapı metro istasyonunun 15 Şubat 2014’te o dönem Başbakan olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla hizmete açılmasının ardından, bugün de İstanbul’un raylı sistemine yeni bir halka daha eklenmiş oldu.

 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2019 yılında 430 kilometre, 2019 sonrasında ise 776 kilometre uzunluğunda modern metro ağı hedefine doğru ilerlerken, Aksaray-Yenikapı metro hattının hizmete girmesiyle İstanbul’daki raylı sistemler de birbirine bağlanmış oldu.

 

Bunun yanı sıra Üsküdar’dan Başakşehir’e, Maltepe’den Bağcılar’a, Göztepe’den Mahmutbey’e, Kadıköy’den Aksaray’a, Taksim’den Atatürk Havalimanı’na, Levent’ten otogara, Maltepe’den Esenler’e ve Maslak’tan da Bayrampaşa’ya yine raylı sistemle kesintisiz yolculuk yapılabilecek.

 

KARTAL- ATATÜRK HAVALİMANI ARASI 81 DAKİKAYA İNECEK

 

Bu hat ile Kartal – Atatürk Havalimanı arası 81 dakikaya inecek. Bağlantı sayesinde Topkapı-Sultançiftliği ve Otogar-Başakşehir metro hatları ile Merter-Bağcılar tramvay hattı da Marmaray ile entegre olacak.

 

2019 YILINDA HEDEF 430 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM

 

İstanbul’da 2004 yılında 45 kilometre olan raylı sistem ağı, 2014 yılında 142 kilometreye ulaştı. Büyükşehir Belediyesi 10 yılda raylı sistem ağını 97 kilometre genişletti. Şehirde şu an devam eden raylı sistem çalışmasının uzunluğu ise 109 kilometre. 2019 yılına kadar İBB 110 kilometre, Ulaştırma Bakanlığı ise 70 kilometre daha raylı sistem inşa edecek. 2019 yılında ise İstanbul 430 kilometre raylı sistem ağı ile Dünyanın önde gelen şehirlerinin arasına girecek.

 

DAKİKALARLA YOLCULUK SÜRELERİ

 

Metro ile Kartal – Atatürk Havalimanı 81 dk

 

Metro ile Bağcılar – Levent 49 dk

 

Metro ile Taksim – Atatürk Havalimanı 43,5 dk

 

Metro ile Göztepe – Başakşehir 68,5 dk

 

Metro ile Mahmutbey – Üsküdar 44,5 dk

 

Metro ile Başakşehir – Taksim 55,5 dk

 

Metro ile Bayrampaşa – Bostancı 34,5 dk

 

Metro ile Başakşehir – Üsküdar 57 dk

 

Metro ile Bağcılar – Mecidiyeköy 41 dk

 

Metro ile Üsküdar – Atatürk Havalimanı 45 dk

 

Metro ile İkitelli – Bostancı 61 dk

 

Metro ile Bağcılar – Kadıköy 45,5 dk  

 


Yazan - 9 Kasım 2014. Kategori MANŞET, ETKİNLİKLER. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x