Kanatlı sektöründe ILT korkusu


c3

 

 

Son 30 yıldır görülmeyen hastalık sektörde endişe yarattı. Hastalık için önleyici aşının Türkiye’de bulunmadığını belirten yetkililer Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan aşı talebinde bulundular.

 

Bakanlık tedbir amaçlı 50 milyon doz aşıya izin verdi

 

Tavuklarda görülen bir solunum yolu enfeksiyonu olan ILT hastalığının 30 yıl sonra Türkiye’de ortaya çıkması sektör sivil toplum örgütlerini harekete geçirdi. İhbarı mecburi hastalıklardan olmayan, insanlara ve yumurtaya bulaşmayan ILT, kuş gribi, veba gibi uluslararası TICARETE engel bir hastalık da değil fakat ekonomik kayıplara neden oluyor.

 

Sektör Japonya’ya ihracata hazırlanıyor

 

Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) Uzakdoğu’nun merkezi Tokyo’da düzenlenen Foodex 2015’e çıkarma yaptı. 3-6 Mart arasında 80 ülkeden 700 katılımcının iştiraki ile gerçekleştirilen fuarda, Türk tavukçuluk sektörü Turkish Poultry markası ile yerini aldı. Yıllık 150 milyar dolar ile dünyanın en büyük gıda ithalatçısı durumunda olan Japonya’nın en önemli gıda fuarı olarak kabul edilen Foodex’te Türkiye ile ticari ilişkiler kurmak isteyen ve Türk kanatlı ürünlerine talep gösteren çevre ülkelerin etkili fi rmaları ve Japon devleriyle görüşmeler gerçekleştirildi. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından 2004 yılında başlatılan teknik görüşmelerin 2015 yaz aylarından tamamlanmasını beklediklerini açıklayan Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu YÖNETIMKurulu Başkanı Müjdat Sezer, “Teknik konuların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylarda ilk kanatlı eti ihracatı başlaması ile sektör bir ilke imza atacak” dedi.

 

“Japonya en titiz pazar”

 

Japonya’nın Hayvan Sağlığı Karantina Kuralları açısından dünyanın en titiz ve zor pazarlarından biri olduğunun da altını çizen Sezer, “Japon Sağlık Bakanlığı ürün giriş iznini verdi. Son bir adım, Türk ve Japon Gıda, Tarım ve Hayvancılık bakanlarının köy tavuklarına ait survey belgelendirmeleri uygulamalarında mutabık kalmaları. Bunun da hızla sağlanması halinde pazar Türk kanatlı ürünlerine açılacak. Japonya’nın alternatif tedarikçi ihtiyacında olması, aynı zamanda Türk ürünlerinin sevilmesi, pazara girmemiz için en uygun zaman olduğunu gösteriyor. Bu şansın kaçırılmaması gerekli” diye konuştu..


Yazan - 16 Mart 2015. Kategori MANŞET, KÜMES HAYVANCILIĞI, HAYVANCILIK, SAĞLIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x