Kanatlı Tanıtım Grubu İhracat Yapılan Firmalarının temsilcilerini Ağırladı


Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanı Müjdat Sezer

Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanı Müjdat Sezer

 

 

 

SERDAR KONURALP

 

 

Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu bir Organizasyon düzenleyerek Afrika,Uzakdoğu,Avrupa,Ortadoğu ve Körfez Ülkelerinden Piliç,Sofralık Yumurta,tavuk Ayağı,Hindi,Hen,İleri İşlenmiş Ürünler ithalatı ile ilgili yabancı ithalatçılara bilgi verdi.

ih1

 

Gerçekleştirilen toplantıya 50 firma ve 75 katılımcı ile alım heyeti iştirak etti

 

 

Tertiplenen toplantının açılış konuşmasını yapan Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanı Müjdat Sezer davetlilere kendilerini Türkiye’de ağırlamaktan mutlu olduklarını söyleyerek Alım Heyetleri Programları kapsamında yıllık 3 milyan USD ithalat gerçekleştirilen alıcılara bu rakamın daha da ileri seviyelere çıkarılması için her türlü çalışmayı yapacaklarını söyledi.

 

Daha sonra kürsüye çıkarak bir konuşma yapan geçen yılın Kanatlı Tanıtım Grubu başkanı Şahin Aydemir yaptıkları çalışmanın bir özetini sundu.Şahin Aydemir’e bu çalışmaları nedeniyle bir başarı plaketi sunuldu.

 

ih2

İstanbul İhracatçı birlikleri merkez binasında yapılan toplantıda alım heyeti programı çerçevesinde.ülkemiz üretici ve ihracatçı firmaları ile potansiyel alıcı firma yetkililerinin birebir görüşme imkanı buldular.

 

 

Geçen yılın Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanı Şahin Aydemir

Geçen yılın Kanatlı Tanıtım Grubu Başkanı Şahin Aydemir

 

 

 

İbrahim Afyon Arap müşterisi ile

İbrahim Afyon Arap müşterisi ile

 

Beyaz et sektöründe Rusya, Çin ve AB’ye ihracat şansı artıyor

 

Dünyanın 53 büyük firması tavuk ve yumurtamıza talip 

 

Tavuk ve yumurta ihracatında yeni pazarlar arayan Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) 2015 yılına hızlı girdi. Dünyanın en önemli 53 firma temsilcisini VIP seviyede İstanbul’da ağırlayan KTG, 600 milyon dolarlık ihracatın kapısını açtı.

 

Aralarında Keskinoğlu, Beypiliç, Erpiliç, Şenpiliç, Banvit, Bolca Hindi, CP, Gedik Piliç’in de bulunduğu 30 Türk markasıyla bir araya gelen 53 firma temsilcisi, önemli bir işbirliğine imza attı.

 

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, Rusya pazarına büyük önem verdiklerini kaydederek, “Kanatlıda ihracatımızı katlayarak artıracağımızı öngörüyoruz” dedi.

 

KTG Başkanı Müjdat Sezer de “Rusya’nın genellikle en ucuz ürünleri ithal etmek gibi alışkanlığı var. Biz daha çok ileri işlenmiş ve fiyat olarak daha yüksek ürünleri pazarlamak istiyoruz” diye konuştu.

unnamed

Türkiye’de katma değeri yüksek ihracatın öncülerinden olan su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, uluslararası 53 büyük firmayı Türk şirketleriyle İstanbul’da buluşturdu. 2015 yılına hızlı giren Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG), yılda 3 milyar dolarlık alım yapan bu firmalara yüzde 20 seviyesinde satış yapmayı hedefliyor.

 

Rusya, Çin, Avusturya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, BAE, Tayland, Gana, Nijerya, Danimarka, İngiltere gibi birçok ülkeden alıcı firmalarla Keskinoğlu, Beypiliç, Erpiliç, Şenpiliç, Banvit, Bolca Hindi, CP, Gedik Piliç’in de aralarında bulunduğu 30 Türk firması KTG’nin girişimleriyle bir araya geldi. Piliç, sofralık yumurta, tavuk ayağı, hindi, hen ve ileri işlenmiş ürünlerin ihracatı için VIP seviyesinde ikili görüşmeler yapan firma temsilcileri ihracat için ilk adımı attı.

shrn

Rus ve Çin pazarı için büyük fırsat

 

Tavukçuluk sektörünü her platformda tanıtmaya çalışan ve ihracatta yeni pazarlar arayan KTG, öncelikli hedefleri arasında yer alan Rusya ve Çin pazarına girmek için fırsat kollayan sektör, düzenlenen alım heyetiyle bu yönde önemli bir fırsat yakaladı.

 

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve aynı zamanda Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, özellikle Rusya pazarına ihracat artışının devam ettiğine dikkat çekerek, “Rusya’nın AB ile olan politikalardan dolayı aralarındaki ambargonun ilerleyen süreçte yumuşayacağını sanıyoruz. Önemli olan şu an bizim bu pazarda yer alabilmemiz, talep görüyor hale gelmemiz. Çok sabırlı olmalıyız. Bu ürünlerimizi tanıtabilmek için reyonlarda olmamız çok önemli. Su ürünlerinde örneğin 55 milyon dolar olan Rusya’ya ihracatımız geçen yıl 100 milyon dolara yükseldi. Bu yıl bunu iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Kanatlıda da her sene ihracatımızı katlayarak sürdürmeyi planlıyoruz” dedi.

 

KTG Başkanı Müjdat Sezer de en büyük rakiplerinin Brezilya olduğunu hatırlatarak, “Rusya’nın genellikle en ucuz ürünleri ithal etmek gibi alışkanlığı var. Biz daha çok ileri işlenmiş ve fiyat olarak daha yüksek ürünleri pazarlamak istiyoruz. Böylece katma değerimizi de artırarak bu ülkede yer almayı planlıyoruz. Şu anki etkinliğimiz de bunun için önemli bir fırsat” diye konuştu.

 

2015’te hedef 2.5 milyar dolar

 

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü 2014’te 2 milyar 277 milyon dolarlık ihracata imza atarken, KTG de bunun yüzde 50’sine yakın dış satış gerçekleştirmişti. Turizmin ardından yüzde 24’lük büyümeyle en fazla artış hızına ulaşan sektör, bu büyümesini 2015’te de aynı şekilde sürdürerek 2.5 milyar dolarlık dış satışa ulaşmayı öngörüyor. 2023 vizyonu çerçevesinde de 5 milyar dolarlık ihracat planlayan sektör, organize ettiği alım heyetleriyle bu hedefine odaklandı.

 

 

 

 

 

 


Yazan - 15 Ocak 2015. Kategori KÜMES HAYVANCILIĞI, ETKİNLİKLER, HAYVANCILIK, MAGAZİN. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x