Marmarabirlik fiyatları açıkladı  


 

zeytin

 

 

Bu yıl zeytinin erken olgunlaşması nedeniyle ürün alımlarına 26 Ekim’de başlayan Marmarabirlik, 2015-2016 ürün alım fiyatlarını açıkladı. Alım kampanyasında tavan fiyat 180 dane için 7.90 TL olarak belirlenirken, taban fiyat ise 410 dane için 3.25 TL olarak karara bağlandı. Taban fiyattaki artış oranı, bir önceki yıla göre yüzde 75’e ulaşmış oldu. Yağlık zeytin fiyatı ise 2.70 TL olarak belirlendi.

 

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, zeytinin erken olgunlaşması nedeniyle ürün alımlarına erken başladıklarını belirterek, kampanya kapsamında beyan edilen ürün miktarının 50 bin ton olduğunu söyledi. Alım fiyatlarının üreticinin elindeki ürüne göre belirlendiğini ifade eden Asa, “Türkiye’de yaşanan istikrar Marmarabirlik’e de yansıdı. Geçtiğimiz yılın fiyatlarına göre bu yıl orta danede yüzde 45, ince danede ise yüzde 75’e varan rekor bir artış yapıldı.

 

 

 

Kampanya öncesinde taban ve orta danede iyileştirme yapacağımızı söylemiştik. Üreticimizin elindeki ürünün daha fazla olan kısmına büyük bir artış yaparak, üreticimizin kazancını artırmayı hedefledik” diye konuştu. Asa, ortakların fiyatlar açıklanmadan ürün teslimatı yapmasının Marmarabirlik’e duyulan güvenden kaynaklığını da vurguladı.

 

45 bin tona 192 milyon lira ödenecek

 

Bu yıl 180 dane zeytine tavan fiyat verildiğini ifade eden Asa, alım fiyatlarını şöyle açıkladı:

“Marmarabirlik olarak 2015-2016 yılında toplam 45 bin ton sofralık zeytin alımı için 192 milyon TL’lik bir bütçeyle yola çıktık. Alınan ürünün durumu ve tutarı değerlendirildikten sonra, ürün alım bedellerinin yüzde 60’ı peşin ödenecek, kalan kısmı da kampanya bittikten sonra değerlendirilecektir. Marmarabirlik’in ürün ödemeleriyle ilgili herhangi bir sıkıntısı olmayacaktır. Yağlık zeytin fiyatları ise daha önce de söylediğimiz gibi günün piyasa koşullarına göre revize edilebilecektir. Aynı zamanda yağlık zeytin bedelleri, her hafta cuma günü ödenecektir.” Başkan Asa, 2015-2016 ürün alım döneminde kota sorununun ortadan kalktığını vurgulayarak, gerçekçi ürün beyanının önemine işaret etti. Asa, ayrıca rekolte beyanı vermeyen ortaklardan ana sözleşme gereği ürün alımı yapılmayacağına da dikkat çekerek, rekolte beyan etmeyip ürün teslimatı yapamayacak olan ortakların, ilgili kurumlardan rapor alarak, kooperatiflerine teslim etmeleri gerektiğini sözlerine ekledi.

 


Yazan - 2 Kasım 2015. Kategori MANŞET, GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x