“Omega’lı yumurta pazarlama taktiği”


kaytaş

Kayseri Tavukçuluk Sanayi ve Ticaret AŞ (KAYTAŞ) Genel Müdürü Ahmet Behiç Salt, yumurtanın piyasada farklı isimlerle satılmasının pazarlama taktiği olduğunu söyledi.

Ahmet Behiç Salt,Türkiye’de yaklaşık 65-70 milyon yumurta tavuğu bulunduğunu söyledi. Türkiye’de
kişi başına düşen yıllık yumurta tüketiminin 170-180 adet olduğuna dikkati çeken Salt, “Bunu 200’lere
çıkarabilmek için çalışmalar yapıyoruz. Devlet de kamu spotlarıyla yumurta tüketimini arttırmaya
çalışıyor. Hem şirketlerin hem de devletin desteğiyle özellikle çocuklarımıza yumurta tüketimini
aşılamaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Ahmet Behiç Salt, yumurtanın anne sütünden sonraki en yüksek protein değerine sahip gıdalardan biri
olduğunu ifade ederek, çocuklara sevdirilmesinin sağlıklı beslenme açısından önemli olduğunu dile
getirdi. Piyasadaki yumurta çeşitlerini de değerlendiren Salt, şunları kaydetti: “Büyük marketlerde
omegalı ya da selenyumlu olarak adlandırılan yumurta çeşitleri kaç kişi üzerinde denenmiştir. Bu
yumurtaların artıları ya da eksileri belirlenmiş midir? Yumurta üreticileri olarak ham maddeyi hepimiz
hemen hemen aynı yerlerden alıyoruz. Tavuk, ayçiçeği, soya küspesi ve mısırla besleniyor. Bunlar
ortadayken nasıl yumurtalar omegalı ve selenyumlu gibi başka adlarla çeşitlendirilebilir? Yumurtanın
piyasada farklı isimlerle satılması pazarlama taktiğidir. Normal yumurtaların tüketilmesinde fayda var.
Vatandaşa sade ve net şeyler sunulmalı. Örneğin yumurtanın sarısıyla ilgili de bazı yanlış düşünceler
var. İstenilirse eğer hem doğal kadife çiçeğiyle hem de kimyasallarla yumurtanın sarısının tonuyla
oynanabilir. Bunlar doğru şeyler değil.”

 

Kayseri’den İsrail’e yumurta ihracatı

Salt, Türkiye’nin tavukçulukta dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Son yıllarda yapılan kümeslerin büyük çoğunluğu Avrupa’dakilerden farksız. Yenilikler sürekli takip ediliyor, üretimde ve depolamada modern yöntemler uygulanıyor. Tavukçulukta dünyanın hiçbir zaman gerisinde olmadık. Ürettiğimiz yumurtaları yoğun olarak Kuzey Irak’a ihraç ediyoruz. Libya, Suriye ve İsrail de yumurta ihraç ettiğimiz ülkelerin başında geliyor” şeklinde konuştu. AB uyum yasaları kapsamında yumurtanın sadece soğuk hava deposu olan yerlerde satılabilmesine ilişkin düzenlemeyi değerlendiren Salt, “Ülkemizde zeytin, peynir açıkta, pazar ortamında satılabiliyor. Şartlar böyleyken bu kanunun bize ağır geleceğini düşünüyorum. Yumurtayı üreten de satan da mağdur edilmemeli, aynı zamanda tüketici için sağlıklı ortamın oluşması da sağlanmalı. Oda sıcaklığında 28 günde yumurtaya hiçbir şey olmaz. Bakkallarda da bu ortam sağlanabilir” ifadesini kullandı. (AA)


Yazan - 22 Temmuz 2013. Kategori MANŞET, KÜMES HAYVANCILIĞI, HAYVANCILIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
2 Yorum
Eskiler
En Yeniler
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
yaşar özer
yaşar özer
8 yıl önce

başarılarının devamını diliyorum..

Tülin Aksoy
Tülin Aksoy
8 yıl önce

Sayın SALT’a öneri, KAYTAŞ’ın Genel Müdürü sayın SALT, omega’lı ve selenyum’lu yumurtaların, normal yumurtanın prestijini sarsmasından dolayı böyle bir mesaj vermek istemiş. KAYTAŞ ve diğer üreticilerimiz zor bir sektörde yıllardır başarı ile üretim yapan, dünya standartlarındaki ürünü insanımıza sunan birimler, hepsi ile gurur duyuyoruz. ANCAk endüstrimize ar-ge yapan akademik birimler ile daha yakın çalışma yapmalarını öneriyorum. İlgili bir akademik kurumla işbirliği yaparak pazardan, piyasayı temsil edecek şekilde standart ve özel yumurta alırlar ve bunları besin madde içerikleri bakımından karşılaştırırlar ve sonuç ortaya çıkar. Omega yağ asitlerince ve selenyumca zengin diye piyasaya sunulanlar gerçekten böyle midir, ortaya konulur. Selenyum (Se) bakımından… Read more »

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
2
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x