Perakende satış hacmi %0,4 azaldı


gida-market-etiket-gidahatti-360x297

 

 

Perakende Satış Hacim Endeksi, Eylül 2016

 

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,4 azaldı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,8 azalırken, otomotiv yakıtı satışları ise %1,9 arttı.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,2 azalırken, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %2,6, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,4, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,7, posta veya internet üzerinden satışlar %4,7 arttı.

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Eylül 2016

21777_img_2_389_08-11-2016-1285960357

 

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %1,0 arttı

 

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %1,0 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,1, otomotiv yakıtı satışları %5,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise %3,2 azaldı.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %0,8, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %2,1, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %14,7 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları %2,0, posta veya internet üzerinden satışlar %3,2 azaldı.

 

Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Eylül 2016

 

21777_img_3_389_08-11-2016-928031582

Perakende ciro bir önceki aya göre %0,2 arttı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,2 arttı. Aynı ayda otomotiv yakıtı satışları %6,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları %0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %2,0 azaldı.

 

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %7,6 arttı

 

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %4,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %9,1, otomotiv yakıtı satışları %8,7 arttı.

 

Perakende satış hacim ve ciro endeksleri (2010=100), Eylül 2016

 

21777_img_4_389_08-11-2016562612309

 

Perakende satış hacmi bir önceki çeyreğe göre %1,7 azaldı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,7 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %0,6 azaldı.

 

Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre %0,2 arttı

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,2 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %6,1 arttı.


Yazan - 8 Kasım 2016. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x