Perakende yasası acilen çıkarılmalı


Next Level AVM

 

 

Yılbaşı sebebiyle AVM’leri süsleyen reklamların tüketiciyi yanılttığını söyleyen TESK Genel Başkanı
Palandöken, taslağı hazır olan, perakende sektörünü düzenleyen yasanın acilen çıkarılması gerektiğini
belirtti
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yılbaşı
sebebiyle AVM’lerin süslenerek indirim reklamlarının arttığını ve bu reklamların tüketiciyi yanılttığını ileri sürdü. Palandöken, “Vatandaşlarımız vitrindeki yüzde 50+40 indirimi görünce bu kadar kar mı olur diye kendi kendine soruyor. Böylece esnaf zan altında kalıyor” ifadelerini kullandı.

 

Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, yılbaşı sebebiyle AVM’lerin süslenerek indirim reklamlarının
arttığını ve bu reklamların tüketiciyi yanılttığını öne sürdü. Palandöken, “Daha kışı yeni yaşamaya
başlıyoruz. Ama yeni yıl nedeniyle yüzde 50’yi aşan indirimler vitrinleri süslemeye başladı. Vatandaşlarımız vitrindeki yüzde 50+40 indirimi görünce bu kadar kar mı olur diye kendi kendine soruyor. Böylece esnaf zan altında kalıyor. Bu olumsuzluklara son verilmesi için acilen taslağı hazır olan, perakende sektörünü düzenleyen yasa çıkarılmalıdır. Çünkü yasanın çıkması ile aylarca süren indirimli satış uygulamalarına çeki-düzen getirilmelidir. Yasanın çıkması uzadıkça giyimden gıdaya her alanda yaşanan haksız rekabetten en büyük zararı küçük esnaf görüyor” değerlendirmesinde bulundu.

 

“Meslek odalarının görüşü alınmalı”

 

Firmaların mevsime bağlı olarak sezon değişikliklerinde ellerindeki malları ve depolarındaki stok malları eritebilmek için en yaygın kullanılan yöntemin indirimli satışlar olduğunu hatırlatan Palandöken, Avrupa ülkelerinde ve Amerika’da indirimli satışların belirli bir dönemde ve belirli bir süredeyapıldığının altını çizdi.
Kış indirimi döneminin Ocak ayı başı ile Şubat ortası, yaz indiriminin ise, Temmuz başı ile Ağustos ortasında olduğunu kaydeden Palandöken, Türkiye’deki indirimlerle ilgili ise şunları kaydetti:

“Ülkemizde indirimli ve tasfiye satışlarının belirli bir dönem ve süresi olmadığından piyasalarda düzensizlik oluşmakta, tüketiciler yanıltılmakta ve yanlış tüketim eğilimleri oluşturulmaktadır. Bu düzensizliğin mutlaka önüne geçilmelidir. Konuyla ilgili olarak mutlaka meslek odalarının görüşleri alınmalı ve indirimler konusunda odalar yetkilendirilmelidir. ‘İndirim yapıyoruz’ diyerek bir çeşit vatandaş kandırılmaktadır.
Müşteriyi mağazaya çekmek için yanıltıcı indirim reklamları yapılmaktadır. Örneğin bir malda veya bir reyonda indirim yapılıyor. Ama bu mağazanın tamamında indirim varmış gibi reklam yapılıyor. Ben buna tuzak mal diyorum. Müşteriyi içeri çekmek için yanıltıcı indirim yapılıyor. Buradaki tek amaç insanlara ihtiyacından farklı malların satılmasıdır.”


Yazan - 8 Aralık 2013. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x