Perakende Zirvesi Başladı


Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve Retail News’in düzenledigi 400’e yakın yerel zincir temsilcisinin iştirak ettiği Perakende Zirvesi Kartepe’de başladı.

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve perakende sektörünün öncü dergisi Retail News’in düzenledigi 400’e yakın yerel zincir temsilcisinin iştirak ettiği Perakende Zirvesi 8-9 Aralık tarihlerinde Kartepe’de basladı.

 

Zirveye Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanligi Bakan Yardımcısı Kutbettin Arzu ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Bakan Yardımcısı Fatih Metin de katıldı.

 

Gıda ve gıda dışı 313 milyar dolar satış hacmine sahip sektörde gıda perakendesi 164 milyar dolar hacime sahip ve her geçen gün büyüyor..

 

Retail News Genel Yayın Yönetmeni Ali Güler açılış konuşmasında ‘Sektörde kalıcı bir iz yaratmak, temsil kabiliyeti güçlü bir sektör yaratmak, sektör için kültür ve bilgi üretmek istiyoruz’ dedi.

 

Güler konuşmasına şu sözlerle devam etti:

 

“Dünya ekonomisinin iklimi hızla değişiyor. Bu değişim sadece perakendede değil, ilgili tüm sektörlerde hissediliyor.

 

Perakende dünyası, son beş yıl içinde tarihinin en kritik dönüşümlerinden birini yaşadı. Kuşkusuz, bunda  gelişen mobil teknolojilerin  ve internetin etkin kullanımının önemli bir payı var.  Kısa vadede, perakendedeki bu dönüşümün radikal bir şekilde devam etmesi öngörülüyor.

 

Gerek dünya, gerekse ülkemiz hiçbir zaman diliminde bu kadar yoğun bir iletişim ağına sahne olmadı.  Tüketici artık yepyeni bir algıya sahip. Endüstri, artık müşterisini klasik medya yoluyla dilediği yönde etkileyemiyor.  Tüketici ise medyanın mesajlarından çok artık birbirini dinliyor.

 

Perakendeciyle tüketicinin ilişkisinin tümüyle değiştiğine tanık olduğumuz bu günlerde, diyaloğun önemini kavrayan perakendecilerin hızla yol alırken, değişime ayak uyduramayanların büyük sancılar çektiğine tanık oluyoruz.

 

Evet artık Türkiye’de de sosyal, lokal ve mobil bir tüketici profili var. Zaman tüketiciye doğrudan, birebir dokunma zamanı…

 

Belki de birkaç yıl içinde en çok duyacağımız söz “bilmiyorum” olacak. Bilmemek bizi diyaloğa davet ediyor ve yeni keşiflere yelken açmak  için gerekli rüzgarı estiriyor.

 

Burada geçireceğimiz iki gün içinde geçen yılın bir muhasebesini yapma imkanı da bulacağız. Perakende Yasası bu konuda önemli gündemlerimizden biri olacak. Sektörde kimsenin varlık korkusu duymayacağı bir zemine ihtiyacımız var. Bu yıl içinde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın yasa için sektör üyelerinin görüşlerini alması, ilk Perakende Zirvesi’nin meyvelerinden biri olduğunu düşündüğümüz önemli bir gelişmeydi. Sürecin daha da hızlanmasını istiyoruz.

 

Geçtiğimiz yıl ele aldığımız bir diğer önemli konu ise gıda güvenliğiydi. Tarım Bakanlığı’nın gıda teşhirleri yeni bir uygulamaydı ve ciddi tartışmalara sebep oldu. Teşhirin metodu özellikle gözden geçirilmelidir. Perakendecilerin bu konuya  kayıtsız kalmaları imkansız görünüyor. ”

 

Perakende Zirvesi Sonuç Bildirgesi

 

Retail News ve Türkiye Perakendeciler Federasyonu organizasyonuyla gerçekleştirilen 2. Perakende Zirvesi’nin sonuç bildirgesini Perakende Uzmanı Mustafa Kalkandelen sundu.

Kalkandelen’in sunduğu 2.Perakende Zirvesi Kongre Sonuç Değerlendirmesi metninde şöyle denildi:
Gelecek geldi! Şimdi tutkuyla sorumluluk alma zamanı…
325 üyesi, 3262 perakende noktası ve gösterdiği ciddi büyümeyle Türkiye perakendeciliğinde önemli bir güç haline gelen TPF, artık daha etkili ve güçlü bir şekilde aşağıda listelediğimiz konularda ağırlığını koymalı ve sonuç almalıdır:
1) Müşteriye daha yakın olmak ve müşteriye her mecrada hizmet vermek için sosyal medya ve e-ticaret imkanları geliştirilmelidir. Bu konuda yapılan çalışmalara ağırlık verilmelidir.
2)Yıllardır sürüncemede kalan Perakende Yasası’nın çıkarılması konusunda daha etkin çalışmalar yapılmalıdır. Perakende üst kurulu oluşturulması için lobi faaliyetleri yürütülmeli ve düzenlemelerde etkin rol alınmalıdır. TPF tüm tarafları kapsayan, hakkaniyetli ve dürüst bir taslak hazırlayıp proaktif olmaldır.
3)’Engelli üretiyor, doğa kazanıyor’ sloganıyla başlatılan naylon torba kullanımını azaltmak ve bez torba kullanımını artırmak amacını taşıyan sosyal sorumluluk projesi, tüm üyeler tarafından inançla desteklenmelidir. Federasyon tarafından sürekli yeni sosyal sorumluluk projeleri üretilmelidir.
4)İşimizin temel direği olan insana yatırım çalışmaları yoğunlaştırılmalıdır. Bu yıl bitirilen Eğitim 1 paketinin devamı niteliğinde olan Eğitim 2 paketi de etkin bir biçimde uygulanmalıdır. Perakende Akademisi fikri hızla hayata geçirilmelidir. Her şey benzeşiyor, farkı yaratacak olan insanımızdır. Çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam edilmelidir.
5) Üyelerin güç birliğini en üst noktaya taşımaları gerekir. ‘Birlikten kuvvet doğar’ prensibiyle hareket ederek sektörün zorlayıcı rekabet şartları ve kuvvetli rakipler karşısında,  TPF üyeleri arasında kurulacak daha yakın ve samimi işbirlikleri zorunlu hale gelmiştir. Özellikle satın alma görüşmelerinde pazarlık gücünü arttırmak, ortak özel markalar oluşturmak, yabancı ülkelere ortak yatırım yapabilmek,  sarf ve yatırım mallarını birlikte satın almak gibi hayati önem taşıyan ticari eylemlerde Fayda A.Ş.’ye gereken kuvvetli destek verilerek sinerji yaratılmalıdır. Fayda A.Ş. projesi gerekli desteği gördüğü takdirde bu anlamda etkin rol oynayacaktır.
6)TPF kendi bünyesinde 2023 hedeflerini belirleyerek adım adım izlenecek bir yol haritası oluşturulmalıdır.
7) Tüketicilerin çevre ve doğal kaynak konusunda giderek daha fazla hassaslaştığı, yeşil ekonominin ön plana çıktığı günümüzde ‘gelecekte iş yapabilmenin teminatı’ olan ‘sürdürülebilirlik’ ilkelerini TPF üyelerinin ne derece uyguladıkları sorgulanmalı ve bu konuda bir proje grubu oluşturularak beraber hareket edilmelidir.  ‘Sürdürülebilirlik konusunda neredeyiz? Neler yapmalıyız? Satın alma politikalarımızda bu olguyu ne kadar gözetiyoruz? Tedarikçilerimiz bu konuya  hassasiyet gösteriyor mu?’ sorularına acil ve eyleme dönük cevaplar aranmalıdır. Bu konuda oluşturulacak etkili bir proje TPF üyelerine sektörde ciddi bir pozitif imaj kazandıracaktır.
8) TPF üyelerine kongre süresince yapılan sunumlarda ortaya çıkan ilginç ve uygulanmasında fayda görülen hususlar şu şekildedir: (Tavsiye niteliğindedir)
a) Alışveriş yapan kadınları mağazaya çekmek noktasında bir cazibe merkezi olan, hızla büyüyen ve kârlılık oranı oldukça yüksek olan kozmetik reyonlarının mağazalardaki konumunu, ürün çeşitliliğini, renk, fotoğraf, bilgi gibi görsel zenginliği oluşturan enstrümanlarını, raf düzenini, zemin ve aydınlatma sistemini gözden geçiriniz. Büyüme oranınızı artırmak, daha fazla müşteri çekmek ve müşteriyi mağazanızda tutma sürenizi artırmak adına bu reyon oldukça verimli kullanılabilir.
b)Nielsen araştırma şirketinin hazırladığı rapor, yerel marketlerin alkolsüz içecekler, kişisel bakım ve deterjan bölümlerinin alınacak bazı tedbirlerle ciddi bir büyüme potansiyeli taşıdığını göstermektedir.
c)Meyve sebze kategorisinde eğitimli ve tecrübeli personelin mağazada ve reyonda olmaları, müşteriyi dikkatle dinleyip izlemeleri, isteklerini tam ve doğru biçimde anlayıp yerine getirmeleri, bu kategorideki iş süreçlerini büyük ölçüde verimli kılacaktır.
9) TPF, üyelerinin ortak problemlerine ortak çözümler bulabilmek adına KOSGEB’le yakın çalışmaya başlayacak ve ‘İşbirliği Güçbirliği’ programından ve bu programın sunduğu kredi imkanlarından en kısa zamanda yararlanılmaya başlayacaktır.

 


Yazan - 8 Aralık 2012. Kategori GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x