Peynirde,farkın adı “İNOVASYON”


Muratbey Peynirleri Satış ve Pazarlama Müdürü Serkan Altuntaş süt ürünlerinde nasıl farklılaşma yarattıklarını, yaptıkları inovatif çalışmaları anlattı.

Muratbey Peynirleri  Satış ve Pazarlama Müdürü  Sn. Serkan Altuntaş  ile  kuruluşlarının sektördeki yeri,  son dönemdeki ilerlemeleri  ve yeni ürünleri  “Sürmeli “ hakkında konuştuk;

•    Sektörün yenilikçi markası olarak biliniyorsunuz. Peynir pazarında en büyük paya sahip olan beyaz peynir grubunda da gerçekleştirdiğiniz yenilikler olduğunu öğrendik. Bize bu yeniliklerden bahseder misiniz?

Muratbey olarak bugün yarım yüzyılı aşkın geçmişimiz ve tecrübemizle sütün Türkiye’deki gelişimine yön veren sayılı firmalar arasında yer alıyoruz. İnovasyona verdiğimiz önemle de sizin de belirttiğiniz gibi Türkiye’nin yenilikçi ve öncü peynir markası olarak tanınıyoruz.

Muratbey olarak, beyaz peynir , taze kaşar peyniri, yöresel peynirler,  Naturena gurme peynirler, sürülebilir peynirler, geleneksel peynirler , tereyağı ve süzme yoğurt kategorileri başta olmak üzere çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz.

Son olarak da beyaz peynir grubunda “ Sürmeli “ adıyla yepyeni bir kategoriye girdik. Sürmeli Beyaz Peynir adıyla raflarda yerini almaya başlayan bu yeni ürünümüz , yedikçe yeme isteği uyandıran lezzeti ile kategorisi içinde  ciddi bir avantaja sahip oldu.

İlk tat testlerini yapmaya başladığımız günden beri sürekli övgüler alan Muratbey Sürmeli,  tüketici değerlendirmeleri  almak için deneme amaçlı verdiğimiz  noktalardan başlayarak çok ciddi talep yarattı.

Bu ürünün en büyük avantajı lezzeti olmakla beraber, farklı yapısı ile de tüketiciye avantajlar sunuyor;  Sürmeli Beyaz Peynir, hem sürülebilen hem dilimlenebilen hatta istenirse küp küp kesilerek servis edilebilen bir peynir. Süt beyazı ışıltılı görüntüsü ve doyulmaz lezzeti ile herkese beyaz peyniri daha çok sevdirecek bir ürün oldu.

Bildiğiniz gibi, çocuklar ve gençler yumuşak yapılı peynirleri özellikle de krem peynirleri tercih ediyorlar. Hele çocuklar , beyaz peynir konusunda annelerini biliyoruz ki çok uğraştırıyorlar. Ama şimdi annelerin bu üzüntüsü bitecek, çünkü çocuklarına beyaz peyniri, onların tercih ettiği gibi ekmeğe sürüp yedirebilecekler.Böylece çocuklarımız gelişme çağında çok önemli olan kalsiyum ihtiyaçlarını peynir keyifleriyle tamamlayarak alacaklar.

DİĞER HABERLER
İstanbul İl Özel İdaresi’nden gıda denetimine tam destek

500 gr. ve 800 gramlık ambalajlarında piyasaya sunduğumuz Muratbey Sürmeli,    vazgeçilmezimiz olan  beyaz peynirin yepyeni bir yapısı ve  tadı olarak  hızla sofralarda yerini almaya başladı. Satış hızından ve aldığımız olumlu geri dönüşlerden çok memnunuz.

 •   Muratbey olarak inovasyona ödül verdiğinizi biliyoruz. Bu anlamda sektörde gerçekleştirdiğiniz yenilikler nelerdir?

Sürekli farklılık arayan ve benzersiz projelere imza atan bir markayız. Bugün Naturena markasıyla patenti kendimize ait olan birçok peynir çeşidine sahip olmanın ötesinde, bu peynirlerin üretildiği ve yine patenti kendimize ait birçok inovatif üretim sistemine ve teknolojisine de sahibiz.

İnovasyonun çok kolay olmadığı bir iş yapıyoruz. Ama biz “Peynir peynirdir” demiyoruz.

Bu yaklaşımımız  ile  İSO inovasyon ödüllerinde Turkcell, Vodafone, Eczacıbaşı gibi firmalarla birlikte bu yıl finale kalan 10 firmadan biri olan ve  ayrıca ödül alan tek gıda firması olduk.   İstanbul Sanayi Odası’nın  her yıl düzenlediği İnovasyon Ödülleri’nde, peynir devrimi olarak duyurduğumuz ve dünyada bir ilk olan Naturena serisi ile İş Sonucu Ödülü’ne layık görüldük.

Hem çocuklar için cazip olacak sağlıklı ve lezzetli bir ürün yapalım hem de  büyükleri  düşünelim dedik. Günün her saatinde cips gibi, ikramlık ya da tostun içinde kullanılarak tüketilebilecek atıştırmalık peynirler ürettik.

Naturena markamızla, peyniri farklı şekil, çeşni ve baharatlarla sunarak yepyeni bir peynir segmenti yarattık. Şimdi Naturena, 7’den 77’ye herkesin peynir zevkini değiştiriyor.

Muratbey Sürmeli ‘de yenilikci  çalışmalarımızın devamı olarak , sofralara sunduğumuz farklı bir üründür.

DİĞER HABERLER
Karnavala özel 'portakallı' Adana kebabı

•    Dünyaya açılma adına neler yapıyorsuınuz? İhracat çalışmalarınız nasıl gidiyor?

AR-GE’ye büyük önem vererek ,  inovatif ürünlerimiz  ve sistemlerimiz  ile Türk sanayiinde katma değeri yüksek ürünler geliştirerek  ticari getiri avantajı sağlama yolunu seçtik. Bugün  Muratbey, dünya pazarlarına sunduğu inovatif ürünleri ile  ülkemiz adına da başarılar elde etmektedir. ABD, S. Arabistan, Irak, Bahreyn, Kuveyt, Katar,  K.K.T.C., Mısır,Türkmenistan, Azerbeycan, BAE  gibi birçok ülkeye ihracat da yapan Muratbey, pek çok ürün çeşidiyle dünya sofralarında kendi markasıyla yer alıyor.

•    Muratbey olarak ana sloganınız  “ Lezzetin Tarifi “ ve  “Sürmeli” adıyla yine lezzet iddiası yüksek bir ürünü tüketiciye sundunuz. Bu lezzetin sırrını bizimle paylaşır mısınız?

Gerçek tat ve kokusu muhafaza edilen süt Muratbey ürünlerindeki lezzetin esas sırrıdır.

Peynirin hammaddesi olan sütün mucizevi besin değerlerini muhafaza ederek, hep aynı kaliteyi sunmanın ilk ve en önemli şartını böylece sağlamış oluyoruz.

Bu nedenle süt alımı işimizin en kritik aşamalarından biridir.  Üretimimiz için gerekli sütler yerleşim yerlerinden uzakta beslenen hayvanların yoğun olduğu, dolayısıyla yüksek kalitedeki sütün bulunduğu seçilmiş köylerden alınır Muratbey ‘de  süt alımı, bu seçilmiş köylerden İtalya’da tasarlanmış özel  antibakteriyel paslanmaz tanklarla yapılmaktadır .

Hayvanların, Anadolu’nun temiz dağ havası ve binbir çeşit otuyla yoğunlaştırdığı, doğal aromasıyla zenginleştirdiği süt, Muratbey tesislerinde, mayalandıktan ve gerekli miktarda tuz ilavesi yapıldıktan sonra ,hiçbir katkı maddesi ilave edilmeksizin, olgunlaşması için ısıları sabitlenen özel dinlenme odalarına  alınır.

Sütün kendine has aromasının ve besin değerlerinin korumasına maksimum ölçüde dikkat edilmektedir.

•    Muratbey’in sektördeki konumunu değerlendirir misiniz? 2012 hedefleriniz nelerdir?

Türkiye’nin en lezzetli peynir markası olarak bilinen Muratbey, sağlıklı lezzeti insanımıza sunmak için geliştirdiği yöntemlerle kendi sektöründe örnek firmadır.

DİĞER HABERLER
Su ürünlerimiz ABD pazarında tanıtılacak

Peynir kategorisinde süt ürünleri firmaları ağırlıktadır. Fakat sanayi ürünlerine dönüşme aşamasında tüketicinin lezzet beklentisi ve damak zevki unutulmuştur.

Muratbey’de ise geleneksel lezzette peynirler modern teknolojiyle buluşurken, yerel özellikler de korunmuş, büyük işletme peynirciliğinin tekdüzelik riskinden kaçınılmıştır.

Yani Muratbey, diğer büyük süt ürünleri firmalarından farklı olarak modern teknoloji ile kaliteli ürünler üretirken tüketicinin lezzet beklentisini unutmamış  “Lezzet diye bir şey var!”  iddiasını alanında kanıtlamıştır.

Bu iddianın son kanıtı da Muratbey Sürmeli ‘dir.

2012 yılında da verimlilik çalışmalarına yoğunlaşarak, inovatif ürünlerle pazarı büyüterek, yeni kullanım alanları yaratarak ve dış pazarlardaki faaliyetlerimizi artırarak devam edeceğiz.

Bugün  Muratbey’in, 12 bin metrekare kapalı alanı bulunan ve 300 kişilik istihdam sağlayan tesisinin günlük 700 ton civarında süt işleme kapasitesi bulunuyor. Ürünlerimiz , Türkiye çapında 7 bini aşkın noktaya ulaşıyor.

HACCP, TSE Uygunluk, BRC belgelerine, ISO 9001:2008 ve ISO 22000 kalite sistemlerine de sahip olan Muratbey’in, yeşil üretim kriterlerine uygun olarak gerçekleştirdiği üretim süreci web sitesi üzerinden 24 saat yayınlanıyor. Ayrıca , özel kameralarla  üretimin her saniyesi gıda mühendisleri ve kalite kontrol mühendislerince denetim altında tutuluyor.

Hem sağlık ve güven hem de mutlaka lezzet isteniyorsa, Muratbey peynirde tek marka olmanın gururunu yaşayan bir firmadır. Bu yerimizi koruyabilmek adına, bu misyon doğrultusunda geliştirdiğimiz ürünlerle çeşitliliğimizi artırıyor ve markamızın gücüne güç katıyoruz. Devam eden çalışmalarımızla , bugün 250 olan ürün sayımızı  2012 ‘de yaklaşık olarak 300’e çıkartmayı hedefliyoruz.

Biz, Muratbey olarak , Türk halkının damak zevkine uygun ürünleri daha kaliteli üretim ile üreterek müşteri memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak; tüketicilerimiz, müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve insan kaynaklarımız için yaratılan değerleri maksimize etmek için çabalıyoruz./Retail News

 


24 Şubat 2012. 17:35
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x