Rtük bal reklamlarına “Dur” dedi
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının tespitleri üzerine, bazı bal markalarının görsel işitsel medya kuruluşlarındaki reklamlarını durdurdu.
İŞTE RTÜK’ÜN AÇIKLAMASI:
Balderesi, Bal Teknesi ve Osmanlı Bal Evi Markalı Ürünlerin Tanıtım ve Reklamlarının Durdurulmasına İlişkin Genel Duyuru, (28.03.2012) Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğünün 37/03/2012 tarih ve 7458 sayılı yazısı ile yürütülen denetim ve kontroller sonucunda medya organları vasıtasıyla satışı yapılan, “Balderesi, Bal Teknesi ve Osmanlı Bal Evi” markalı ürünlerin sağlık için tehlikeli madde riski barındırdığı hususunda önemli şüpheli durumlar ve deliller tespit edildiği belirtilmiştir. Bu kapsamda 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu’nun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinde yer alan; “Gıda, Bakanlıkça belirlenen şartlara uygun olsa bile, gıdanın güvenilir olmadığına dair yeterli şüphe veya sebebin oluşması durumunda, Bakanlık söz konusu gıdanın piyasaya arzını kısıtlayabilir veya piyasaya arz edilen gıdayı toplatabilir.” hükmü gereği yukarıda ismi verilen markaların ürünlerinin şüpheyi oluşturan durumlar ortadan kalkana kadar piyasaya arzının durdurulmasına Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından karar verilmiş olup “Balderesi, Bal Teknesi ve Osmanlı Bal Evi” markalı ürünlerin görsel ve işitsel medya ortamından tanıtım ve reklâmlarının durdurulması için işlemlerin başlatılması talep edilmektedir. Bu itibarla yukarıda ismi verilen markaların ürünlerinin tanıtım ve reklamlarının yapılması halinde ilgili medya hizmet sağlayıcı kuruluşlar hakkında 6112 sayılı Kanun çerçevesinde işlem tesis edilecektir.
Tüm medya hizmet sağlayıcı kuruluşlara önemle duyurulur.