Şanghay Expo’da, Türkiye Pavyonu Büyük İlgi


Şanghay EXPO 2010’u ziyaret edenlerin sayısı 30 milyona yaklaşırken, Türkiye Pavyonu ise yüzde 10’luk hedefinin de üzerine çıkarak, 3 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırladı.

Türkiye Pavyonu, “Yüzyılın tanıtım fırsatı” olarak adlandırılan Şanghay EXPO 2010 Dünya fuarına birçok yönüyle damgasını vurarak ön plana çıktı. Türkiye Pavyonu, çok sayıda özelliğiyle dikkat çektiği fuarın 187’si ülke olmak üzere 246 katılımcısı arasında öne çıkarak, en çok ilgi çeken ve ziyaret edilen cazibe merkezleri arasında yer alıyor.

“TÜRKİYE MASALSI KIRMIZI KUTU”

Türkiye Pavyonu’nun gördüğü bu ilgi, EXPO otoriteleri, Çin basını ve uluslararası medya kuruluşları tarafından da sık sık dile getiriliyor. Öne çıkan çeşitli özellikleriyle de adından bahsettiren Türkiye Pavyonu’nun Çatalhöyük temalı yapısı, “Masalsı kırmızı bir kutu” olarak nitelendiriliyor.

Türkiye Pavyonu için “Mutlaka gezilmeli, yaşamınızda bir daha bulamayacağınız bir fırsat” gibi değerlendirmeler yapılırken, pavyonun Anı Defterinde ziyaretçilerin en çok kullandığı “muhteşem”, “şoke edici”, “mükemmel”, “eşsiz” gibi ifadeler dikkati çekiyor.

“360 DERECE İSTANBUL”

Fuar alanındaki en etkili sunumlardan biri olarak değerlendirilen, özel bir çekim tekniğiyle Türk-Hollywood ortak yapımı “360 Derece İstanbul” filmi ziyaretçilerin en çok ilgisini çeken unsurlardan biri oluyor.

Özel bir teknikle kaydedilen görüntülerin dairesel bir ekrana yansıtılarak gösterildiği “360 derece İstanbul”, ziyaretçileri İstanbul’un kimi zaman sokaklarında, caddelerinde, meydanlarında dolaştırıyor, kimi zaman eşsiz bir boğaz sefasına çıkartıyor, kimi zaman da “kuş bakışı İstanbul” keyfini yaşatıyor.

Bunların yanı sıra Türkiye’nin kültürel zenginliklerinin sergilendiği fuarda, Türkiye’nin düzenlediği kültür-sanat etkinlikleri izdihama neden oluyor.

FUARIN EN İYİ DONDURMASI: MARAŞ DONDURMASI

Türk Pavyonu’nu diğerlerinden farklı kılan bir özellik de Türk mutfağının lezzetleri oluyor. Fuarda gerek şovu, gerekse lezzeti ile Maraş dondurması ilk günden beri “EXPO’nun en iyi dondurması” olarak anılıyor.

Dünyaca ünlü mutfaklar olan Türk ve Çin mutfaklarının “tatlı bir rekabet” içerisinde olduğu restoran bölümünde, Türk mutfağı ziyaretçiler, resmi heyetler ve EXPO personelinin tercih ettiği önemli bir yaşam alanına dönüşmüş durumda.(aa)

Şanghay EXPO 2010 Fuarı sona erdi

Yüzyılın tanıtım fırsatı olarak da adlandırılan Şanghay EXPO 2010 dünya fuarı görkemli bir törenle sona erdi. Törene Türkiye’yi temsilen Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu katıldı.

Tüm ülkelerin ortak dansı eşliğinde sona eren törenle birlikte 186 gündür süren EXPO rüzgarı sona erdi. ”Dünyanın kültür, tarih ve eğitim olimpiyatı” olarak bilinen Şanghay EXPO 2010 “Daha iyi Şehir, Daha İyi Yaşam” ana teması ile 1 Mayıs’ta ziyaretçilerine kapılarını açmıştı.

Yaklaşık 6 milyar liraya mal olan, EXPO 2010’da 187 ülke, 59 şehir, uluslararası kuruluş dev organizasyonlarla hazırlıklarını ziyaretçilerin beğenisine sundu. Kapladığı alan, bütçesi, katılımcı ülke ve ziyaretçi sayılarıyla 159 yıllık EXPO tarihinin tüm rekorlarını kıran EXPO 2010, bu özellikleriyle ”Yüzyılın tanıtım fırsatı” olarak adlandırıldı.

EXPO Fuar Merkezinde “Kentsel Yenilik ve Sürdürülebilir Kalkınma” adı altında yapılan foruma Türkiye’yi temsilen Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu katıldı. Bakan Davutoğlu’nun gezisine Maraşlı dondurmacıların şovu damgasını vurdu. Davutoğlu burada dondurmacıların ikramı dondurmalardan tatmayı da ihmal etmedi.


Yazan - 1 Kasım 2010. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x