Türk Tüketicisi Oğlak Etini Yeniden Keşfetti


unnamed (1)

 

 

 

TÜRK TÜKETİCİSİ OĞLAK ETİNİ YENİDEN KEŞFETTİ!

 

Sağlık ve lezzetiyle geleneksel Türk mutfağının baş tacı olan oğlak etine olan talep günden güne artış gösteriyor.

 

2014 yılında küçükbaş hayvan ürünlerinin bir önceki yıla göre % 230 oranında artış gösterdiğini kaydeden İzmir Damızlık Koyun-Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı ve Ulusal Kırmızı Et Konseyi Yönetim Kurulu Muhasip Üyesi Özer Türer, Anadolu İnsanının Doğasındaki Lezzet oğlak etini yeniden keşfettiğini kaydetti. Oğlak kesimi yapan ulusal zincir marketlerin piyasaya yaptığı arzın tüketimi arttırdığını söyleyen Türer, Kırmızı et fiyatlarının regüle edilmesinde önemli rol oynayan küçükbaş hayvancılığın Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın destekleriyle ivme kazandığına dikkat çekti.

 

unnamed

 

ÖZE DÖNÜŞ EGE’DEN BAŞLADI!

 

İzmir İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği’nin düzenlediği kampanyalar ve yürüttüğü çalışmalar ile oğlak eti tüketimine dikkat çekerek tüketicinin bilinç düzeyini arttırdığını ifade eden Türer; ‘‘Oğlak eti çok sağlıklı ve yağsız oluşuyla tanınmakta. Doğada kendi iç güdüleri ile seçtikleri otlarla beslenen keçilerin % 95’in üzerinde bir oranda sertifikasız bir organik üretim olduğunu söylemek abartı olmaz. Anadolu insanının asırlardır tükettiği ve 1950’li yıllara kadar temel besin kaynaklarımızdan biri olan keçi ve oğlak eti Ege ve özellikle Akdeniz Tekle Yöresinde tüketilmekte. Köyden kente göç olgusu ile birlikte büyük bir gerileme söz konusu olsa da son 2 yıldır ulusal zincir marketlerimizde oğlak eti bulunmakta. Modern üretim teknikleriyle artık mevsimsel olmaktan çıkan keçi ve oğlak eti 365 gün, 500’ün üzerindeki büyük marketlerimizin et reyonlarında bulunabiliyor. Kısaca; Halkımız özüne döndü, oğlak etinin marketlerde rahatlıkla bulunması ihtiyacı giderdi ve talebi yükseltti. Oğlak eti sanılanın aksine artık mevsimsel değil, 365 gün bulunabiliyor, tedarikte sıkıntı yok. İzmir İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği’nin çabalarıyla İzmir’den başlayan dalga tüm Türkiye’ye yayıldı.’’ şeklinde konuştu. Büyük zincir marketlerin gösterdiği hassasiyet ve tüketicinin teveccühüne teşekkür eden Türer; Oğlak ve keçi etinin kısa zamanda yurtdışında olduğu gibi ülkemizde de tekrar eski itibarına kavuşacağına inandığını kaydetti.

Diğer Haberler:
Simav'da jeotermal enerjiyle domates üretimine ilgi

Yazan - 10 Mayıs 2015. Kategori KÜÇÜKBAŞ HAYVANCILIK, MANŞET, HAYVANCILIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı