Tüketicilerin yüzde 84’ü yeni ürünleri deniyor


Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi seviyor. Kadınların %87’si, erkeklerin ise %81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.

Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 6. kez gerçekleştirilen “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi tercih ediyor. Tüketicilerin %80’i piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken ürüne ait fiyatın kararını etkilediğini ifade ediyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde 18-55 yaş aralığındaki 4.012 tüketiciyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 18-24 yaş grubundaki tüketiciler yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına göre daha istekli davranıyor.

“Güven” en önemli faktör

Türk tüketicilerinin yenilikçi ürünlerden beklentileri dikkate alındığında, hızlı tüketim ürünlerinde ürünün güvenilirliği ilk sırada yer alırken, sırasıyla ürünün fiyatı ve beklentileri karşılıyor olması diğer faktörler olarak öne çıkıyor.  Yılın Seçilmiş Ürünü logosu ise ürün tanıtımına olumlu katkı sunuyor. Tüketiciler Yılın Seçilmiş Ürünü logosu bulunan ürünlere karşı daha fazla güven duyuyor ve ürüne dair satın alma eğilimi artış gösteriyor.

DİĞER HABERLER
Çin Gıda Yeterliliği İçin Genetik Mühendisliğini Devreye Sokarken

Piyasaya çıkan yeni ürün alma eğilimi

Araştırma sonuçlarına göre kadın tüketicilerin piyasaya çıkan yeni ürünleri deneme oranının erkeklere daha yüksek olduğu istatistiklere yansıyor. Kadınların %87’si, erkeklerin ise %81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.

Dijital mecralar satın alma davranışlarını etkiliyor

Araştırmada sunulan yanıtlara göre, yeni ürünler hakkında farkındalık yaratmada en büyük rol dijital mecralara ait. Sosyal medya ve web dünyasının ardından aile, iş ve arkadaş çevresi tüketici farkındalığını etkileyen faktörler olarak öne çıkıyor.


21 Nisan 2021. 11:40
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x