Türk Kanatlı Tanıtım Grubu “Suudi Agrofood Expo” Fuarı’nda


1237738_582644341782324_8664971_n
Suudi Arabistan’da açılan “Suudi Agrofood Expo”fuarı’na katılan Kanatlı Tanıtım Grubu (KTG),ithalatçılarla ikili görüşmeler yaparak tanıtım yaptılar.
15-18 Eylül 2013 tarihleri arasında Suudi Arabistan’ın Riyat şehrinde açılan “Suudi Agrofood Expo” fuarına geniş bir katılım oldu.

 

8
Fuara Tanıtım grubu Başkanı Şahin Aydemir,Sait Evrenkaya ve Recep Çalışkan, Türkiye’nin Suudi Arabistan Büyükelçiliği, “Suudi Arabistan Gıda ve İlaç Örgütü” ve Ticaret Müşavirliği ve yetkililerin Ofisi, bir araya gelerek piliç ihracatı ile ilgili görüşmeler yaptılar.
Bu dünyanın en büyük ikinci Kanatlı İthalatçı olmasına rağmen, ihracat-ithalat dengesi açısından ‘bütün tavuk’ pazarında dünyanın en büyük ithalatçısı Suudi Arabistan, Türkiye için önemli bir pazar.

 

Bu yıl 40 ülkeden 400 katılımcı firmanın yer aldığı Saudi Agrofood, bölgenin en önemli uluslararası gıda fuarlardan biri olarak kabul ediliyor. Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da düzenlenen fuara, Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Aydemir ve üyeler Sait Evrenkaya ve Recep Çalışkan İstanbul İhracatçı Birlikleri Uzman personeli  Mustafa Yyılmaz eşliğinde katılan Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu, fuar süresince Türk kanatlı ürünlerine talep gösteren Suudi Arabistan ve çevre ülkelerden birçok firma ile görüştü. Olumlu adımların atıldığı görüşmelerde, dünyanın en önemli pazarlarından olan Suudi Arabistan’da rakiplerine göre önemli avantajlar sunan Türk kanatlı ürünleri, kalitesi ve lezzetiyle de ilgi odağıydı.

 

Fuar organizasyonu çerçevesinde, Ekonomi Bakanlığı Riyad Ticaret Müşaviri Ahmet Güner ile birlikte ülkenin önde gelen ithalatçıları ile de görüşmelerde bulunan KTG Yönetimi, sektörle ilgili bilgileri de paylaştı.

 

Hedef 200 Milyon Dolar

 

‘Dünya Kanatlı Etleri İthalatçıları’ sıralamasından ikinci sırada olmasına rağmen ithalat-ihracat dengesi göz önünde bulundurulduğunda ‘bütün piliç” pazarında dünyanın en büyük ithalatçısı konumunda bulunan Suudi Arabistan, Türk kanatlı sektörünün ihracatını artıracak hedef pazarların başında geliyor. Suudi Arabistan’a 2012’de ihracat izni alan Türkiye, kanatlı etlerinde yıllık 1,5 milyar dolar ithalatı bulunun Suudi Arabistan’a geçtiğimiz yıl 2 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirmişti. Gelecekteki ihracat hedefini ise 100.000 ton, yani 200 milyon dolar olarak koyan KTG, sektörün potansiyeli göz önüne alındığında bunu yakın zamanda gerçekleştirmeyi öngörüyor.

 

Yumurta üretiminin 65.002.000 (ton) olduğu dünya pazarında, 2012’de yumurta ihracatını 350 milyon dolara çıkaran Türkiye, yılda 23 milyon dolarlık yumurta ihracatı yapan Suudi Arabistan için önemli  bir potansiyele sahip. Hollanda’dan sonra dünyanın ikinci büyük yumurta ihracatçısı olan ülkemiz, son dört yılda yumurta ihracatında gösterdiği % 194 artış ile dünyada en çok büyüyen birinci ülke konumda yer alıyor.

 

 


Yazan - 23 Eylül 2013. Kategori MANŞET, KÜMES HAYVANCILIĞI, HAYVANCILIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x