Türkiye’nin geleceği “sözleşmeli tarım”da!


D-8.1

 

 

 

Gıda Mühendisi Muharrem Doğan:

 

Türk organik markası Orvital Organik Gıda, Avrupa’da Fransa, Almanya, İngiltere, Belçika, Avusturya, İsviçre ve Hollanda’ya bakliyat ve makarna ihracatı için görüşmelerine hız verdi. “Türkiye’de sözleşmeli tarıma daha fazla destek verilirse kimse bizi tutamaz” diyen Orvital Organik Gıda Kurucu Ortağı ve Gıda Mühendisi Muharrem Doğan, “Makarna’nın en çok tüketildiği Amerika, makarna ithalatının %70’ini İtalya’dan yapıyor. Bundan sonra hedefimiz İtalya’dan pay alıp Amerika’ya organik makarna ihracatı yapmak. Türkiye toprakları bereketli bir tarım ülkesi. Biz buna inanıyor ve en büyük gücümüzü çiftçilerimizden alıyoruz. Türkiye’nin geleceği, sözleşmeli tarımdadır” dedi.

 

 

 “Hedefimiz; Amerika’ya organik makarna ihraç etmek” 

 

Türkiye’de organik tavuk eti ve kırmızı et üreten ilk firma olan Orvital Organik Gıda, çocuklar için ürettiği organik şarküteri ürünleriyle anne babaların içini rahatlatmıştı. Mart 2014’te fasulye, nohut, kırmızı mercimek, bulgur, makarna  ve pirinci de organik ürün grubuna dahil eden Orvital Organik Gıda, makarna ve bakliyat ürün grubunda Avrupa ve Amerika’ya ihracat yapmaya hazırlanıyor.

 

Dünyada organik pazar 2002’den bu yana %170 büyüdü

 

Organik gıdanın global pazar büyüklüğünün 2012 yılında 62.9 milyar USD olduğu 2019 yılında bu rakamın 187.85 milyar USD olacağı öngörülüyor. 2013-2019 yılları arasında %15.5 büyüme bekleniyor. Pazar 2002 yılından itibaren yüzde 170 büyüme sergiledi. Talebin yüzde 90’ını Kuzey Amerika ve Avrupa oluşturuyor. Asya, Latin Amerika ve Afrika’daki üretim ihracat odaklı. Amerika, Almanya ve Fransa organik beslenme konusunda büyük yatırımlar yapan ülkelerin başında geliyor. Dünyanın bildiği tek bir gerçek var: Sağlıklı nesiller için sürdürülebilir bir besin zinciri ve organik tarım, temel teşkil ediyor.  (Kaynak: Organic Monitor)

 

Organik tavukta 4 yılda 10 kat büyüdük 

 

“Sadece ve sadece organik üretim” yapma kararıyla pazara girdiğimizde  bu riskli bir karardı ancak 4 yıl içinde tüm ürün gruplarında 5 kat, organik tavukta 10 kat büyüyen Orvital Organik Gıda bize ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gösterdi.” diyen Muharrem Doğan pazarda kaliteli iş yaptığınızda büyümenin de beraberinde geldiğine vurgu yapıyor. Doğan pazar hedeflerini de paylaştı.

 

Organik bakliyatta ve makarnada hedefimiz pazar liderliği

 

Doğan: “Organik tavuk pazarı, rakiplerimizin olduğu bir pazar ve %80-85 ile pazar lideriyiz. Kırmızı et, şarküteri ürünleri (sucuk, sosis, salam) ve hazır ürünlerde (döner) hala pazarın ilk ve tek organik üreticisiyiz ve doğal olarak bu pazarın da lideriyiz. Doğu, Güneydoğu ve İç Anadolu’daki sözleşmeli çiftçilerimizle yaptığımız iş birliği neticesinde Şubat 2014’te organik bakliyat (kuru fasulye, kırmızı mercimek, nohut, bulgur, pirinç) ve  makarna ürünlerini de Orvital markasıyla üretmeye başladık. Organik bakliyat ve makarna ürün grubunda pazar lideri olmayı hedefliyoruz. Yakın gelecekte Orvital markasıyla ABD, Orta Doğu ve Avrupa’ya yönelik ihracat planlarımzı da hayata geçireceğiz.


Yazan - 16 Ekim 2014. Kategori GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x