Türkiye’ye soslu tavuğu sevdirdi rotayı Avrupa’ya çevirdi


tavuk-dunyasi-cevahir
Türkiye’de tavuk restoran sayısının az olmasından yola çıkan Tavuk Dünyası, 21 ayda 36 şubeye ulaştı.
Azerbaycan’ın başkenti Bakü ile yurtdışına açılan şirket, dünya genelinde 1.000 şube açmayı hedefliyor.
Şirketin Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kaya, beyaz et ürünlerini 12 ayrı sosla tüketiciye sunduklarını
söyledi.
Türkiye’de tavuk tüketimi yüzde 70’lerde olmasına rağmen yenebilecek restoran olmamasından yola
çıkan Tavuk Dünyası, 21 ayda 36 şubeye ulaştı. Sözleşmesi imzalanmış olanlarla birlikte 2014’ün ilk
çeyreğinde 48 bayiye çıkacak olan şirket, Azerbaycan’ın başkenti Bakü ile açıldığı yurtdışında rotayı
Avrupa’ya çevirdi. Almanya’da 150 ton kapasiteli üretim tesisi kurmaya hazırlanan firma, 3 yılda 80 şube
hedefliyor. Uzun vadeli hedef ise dünya genelinde 1.000 şubeyle en iyi tavuk restoranları zinciri kura Türk şirketi olmak.

 

 

tavuk-dunyasi-zirveyi-hedefliyorİki büyük restoran zincirinin 15 yıl boyunca bayiliklerini yaptıktan sonra kendi işini kurmaya karar veren 3
genç girişimci, tavuk restoranı boşluğunu fark eder. Tavuk Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kaya,
“İstatistiklere göre Türkiye’de tavuk eti tüketimi yüzde 70’lerde. Buna rağmen en çok kırmızı et tüketiliyor algısı var. Bu, lokanta-restoranlarda hep kırmızı et tüketiminin ön planda olmasından kaynaklanıyor. Tavuk yiyebileceğiniz restoran çok azdı. Bundan yola çıkarak gerçek tavuk restoran zinciri hedefledik. 1,5 yılda aylık 60 ton üretime ulaşarak haklı olduğumuzu gösterdik.” diyor.
Ekim ayında 57 ton üretim yaparak 250 bin kişiye tavuk yedirdiklerini söylüyor. Menüsünde 15 çeşit
tavuk, 3 çeşit kırmızı et ürünü bulunan firma, tavuk ve eti helal kesim yapan şirketlerden temin ediyor.
Beğeni kazanan lezzetin sırrının 12 çeşit farklı sostan hazırlanmasından kaynaklandığını belirten Kaya,
tavukların 10-13 çeşit doğal baharatla özel hazırlanmasından dolayı farklı lezzette olduğunu ifade ediyor.
12 şehre yayılan şirketin İstanbul’da 23 şubesi mevcut. Sözleşmesi imzalanmış olanlarla birlikte 2014’ün
ilk çeyreğinde 48 bayiye çıkacak. Bu yılı 26 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan Tavuk Dünyası,
yaklaşık 700 kişiye istihdam sağlıyor. İstanbul’da en çok satışı Beylikdüzü Marmara Park ve Cevahir
AVM’lerde gerçekleştiren şirket, Anadolu’da ise Konya, Antalya ve Bursa’da büyük ilgi görüyor. Mustafa
Kaya, “İlk hedef AVM’lerde büyümekti, şimdi işlek caddelere yayılacağız.” diyor.

DİĞER HABERLER
Rusya ilk kez silahtan çok tarımdan kazandı

 

 

 

 

8472_5479_S2

 

 

 

Yurtdışına Azerbaycan ile açılan Tavuk Dünyası’nın Bakü’de açtığı şube, bölgesinde en iyi iş yapan
restoran olunca 2 şube daha açma kararı alındı. Almanya’da aylık 150 ton kapasiteli 2 bin metrekarelik
üretim tesisi kuruyor.

 

 

 

Mart 2014 itibarıyla ilk şubeyi açmaya hazırlanan şirket, Almanya, Hollanda, Belçika
ve Fransa’da bayilikler vererek Avrupa’da üç yılda toplam 80 şube hedefliyor.

 

 

 

Gelecekte Çin’e de girmeyi planlayan zincirin uzun vadeli hedefini anlatan Kaya, dünyada 1.000 şubeli, en iyi tavuk restoranları zinciri olmayı hedeflediklerini belirterek şirketin kazancından oluşan fonla, dünyanın dört bir yanındaki ihtiyaç sahiplerine destek sağlayacaklarını belirtiyor.

cihan

 

 


18 Kasım 2013. 14:25
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x