Üniversite Kampusunda Beslenme Çantası Trendi!


Yapılan araştırmalar, yetişkinliğe adım atan üniversite öğrencilerinin ailelerinden yavaş yavaş bağlarını kopardıkları bu dönemde yeteri kadar sağlıklı beslenme konusunda sorumluluk almadıklarını ortaya koyuyor. Kimi zaman sınav stresi, kimi zaman sabahtan akşama kadar yayılmış ders programları, bazen de vakit ve nakit darlığı öğrencilerin yetersiz ve dengesiz beslenmelerine yol açıyor. Bu durumda ise kendilerinin hazırlayabileceği sağlıklı, pratik öğün önerileri hayat kurtarıcı hale geliyor. Şimdilerde üniversite öğrencileri arasında moda da başladı; öğrenciler öğle yemeklerini beslenme çantalarında taşıyor…

Yapılan araştırmalar, üniversite öğrencilerinin yeterli ve dengeli beslenmediğini ortaya koyuyor. Kimi zaman sınav stresi, kimi zaman sabahtan akşama kadar yayılmış ders programı, bazen de vakit ve nakit darlığı üniversite öğrencilerinin yetersiz ve dengesiz beslenmesine yol açıyor. Sonuçta, gençler ya zayıf kalıyor ya da obezite kurbanı oluyor. Özellikle, kızartılmış yiyecekler ve sağlıksız öğünlerden uzak durulması gerektiğini belirten Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Yücecan, öğlen aralarında sıcak yemek yeme imkânı olmayan öğrencilerin evde tam tahıllı ekmeğe hazırlayacağı peynirli, ton balıklı ya da tavuklu sandviç, meyve ve meyve suyu ile sağlıklı ve pratik bir öğün geçirebileceklerini belirtti.

Uyku Candır… Ama kahvaltıdan kaçmak doğru değil!

Kahvaltı günün en önemli öğünü olmasına karşın  en çok ihmal edilenidir. Sekiz veya 12 saatlik açlıktan sonra vücudun gereksinimi olan enerjiyi sağlayan ilk öğün kahvaltıdır. Güne istekli başlamada ve elverişli bir biçimde sürdürmede  yenilen sabah kahvaltısının miktarı ve içeriği büyük önem taşımaktadır diyerek sabah kahvaltısının önemine dikkat çeken Yücecan, “Kahvaltı yapılmadan güne başlandığında kan şekerinin düşmesi, yorgunluk, baş ağrısı, dikkat dağınıklığı ve algı problemleri ortaya çıkabilir. Vakit problemi yaşayan gençler meyve suyu ve pratik hazırlanan tahıllı kahvaltılıkları tercih edebilirler” diye belirtti. Yücecan aynı zamanda,”Optimal  beslenme  ve sağlığın temeli, besin çeşitliliğidir.  Vücut her gün çeşitli besin ögelerine ve diğer sağlıklı ögelere gereksinim duyar. Vücudun gereksinimi olan bu ögeleri  yeterli miktarda almak için kahvaltı dahil her öğünde dört ana besin grubundan (süt ve türevleri, et-yumurta-kurubaklagil,sebze ve meyveler ve tahıllar) çeşitli besinleri seçerek tüketmek gerekir. Sağlıklı bir kahvaltı örüntüsünde  süt, peynir-yumurta-meyve veya meyve suyu veya sebze ve kompleks karbonhidratlardan zengin  tahıl ürünleri yer almalıdır” dedi.
Öğün atlamamak için pratik öneriler…

Yücecan, sınav stresi, vakit ve nakit yetersizliği ya da okul imkânsızlıklarının, öğrencileri öğün atlamaya veya enerjisi yoğun sağlıksız menüler tüketmeye yönlendirdiğini vurguladı. Düzensiz beslenme sonucu vitamin, mineral yetersizlikleri, zayıflık ya da obezite ile karşılaşılabildiğini dile getiren Yücecan, öğrencilerin dört ana besin grubundan önerilen düzeylerde her gün tüketmesi gerektiğini, öğlen aralarında sıcak yemek yeme imkânı olmayan öğrencilerin evde tam tahıllı ekmeğe hazırlayacağı peynirli, ton balıklı ya da tavuklu sandviç, meyve ve meyve suyu ile sağlıklı ve pratik bir öğün geçirebileceklerini belirtti.

Uzmanların da sık sık vurguladığı gibi, günde 5 porsiyon meyve ve sebze ya da buna denk gelen düzeyde % 100 meyve suyu tüketimi sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmez koşullarının başında geliyor. Pratiklik açısından da oldukça uygun bir çözüm yolu sunan meyve suları aynı zamanda sevdiğimiz meyveleri dört mevsim tüketmemize olanak sağlıyor. Ara öğünlerde vücudumuz için gerekli vitaminleri pratik bir yolla almak için meyve suları önerileri arasında; çok güçlü bir antioksidan kaynağı olan, hücrelere zarar veren bileşenlerin düzeyini azaltan, savunma sistemini güçlendiren, vücudu enfeksiyonlara karşı koruyan,   elma ve nar suyu, üzüm suyu, vişne suyu,kayısı suyu, portakal suyu, şeftali suyu  ve domates suyu geliyor.


Yazan - 1 Şubat 2011. Kategori SAĞLIK. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x