Yunanlılar İzmir’in “Boyoz”unu 16 ülkeye satacak


_DSC6669x

 

Yunan-Türk Ticaret Odası tarafından Selanik’te gerçekleştirilen Selanik İş Forumu’nda pek çok işbirliği anlaşması imzalandı. Bunlardan birisi de İzmir’in ünlü BOYOZ’u ile ilgili. Başta AB olmak üzere dünyada önemli pazara sahip olan Yunanlı Mediterranean Diet, Boyoz’un 16 ülkedeki pazarlama ve satışını gerçekleştirecek. Karşıyaka Spor Kulübü ARES ve PAOK spor kulüpleri karşılıklı işbirliklerini geliştirmeyi kararlaştırdılar. Gıda, gayrimenkul, mobilya, çocuk tekstili, turizm, inşaat malzemeleri alanlarında da önemli adımlar atıldı.

 

Kuzey Yunanistan Yunan-Türk Ticaret Odası tarafından düzenlenen Selanik İş Forumu’nda Türk ve Yunanlı işadamları işbirliği olanaklarını ele aldı, çok önemli imzalar atıldı. Yunan-Türk Ticaret Odası Türkiye temsilciği görevine Türk ve Yunanlı işadamlarının oybirliğiyle, TÜGİAD Ege Şubesi Kurucu Başkanı Musa Turan seçildi. Selanik İş Forumu’nda spordan, gıdaya, turizmden gayrimenkule kadar pek çok alanda işbirliği anlaşması imzalandı. Karşıyaka, ARES ve PAOK spor kulüpleri sportif anlamda işbirliklerini geliştirmek üzere mutabakat yaptılar. İzmir’in ünlü Boyoz’unun da Yunanistan’ın önde gelen gıda firmalarından Mediterranean Diet tarafından 16 ülkede pazarlanması konusunda da anlaşma imzalandı.

 

Kuzey Yunanistan Yunan-Türk Ticaret Odası Başkanı Dimitris Simeonidis, her iki ülkenin de önemli bir süreçten geçtiğini belirterek; “Geçmişte iki ülke insanlarının birbirine düşmanlığını körükleyenler kar etti; biz hep zarar gördük. Artık gerçekleri görüp işbirliği yapma zamanı…” dedi. Kuzey Yunanistan Yunan-Türk Ticaret Odası’nın Türkiye temsilciğini üstelenen TÜGİAD Ege Şubesi Kurucu Başkanı Musa Turan da Ege’nin iki yakasının bir araya gelmek zorunda olduğunu belirterek şunları söyledi:

“Önyargılarla çok fazla şey söylemek mümkün… Ancak gerçekler önyargılardan farklı. Yunanistan Türkiye’nin Batıya açılan kapısı; Türkiye de Yunanistan’ın Doğu’ya açılan kapısı. Kurulacak ilişkiler buna göre kurgulanırsa her anlamda iki ülkeye de ciddi kazanımlar sağlayacaktır. Yunanistan’ın Avrupa’da bize göre daha etkin olması nedeniyle, biz de İzmir’in boyozunu, Mersin’in cezeryesini birlikte satalım dedik. Hem biz hem onlar kazanacak. PAOK ve Karşıyaka kulüpleri zaman zaman birbirlerine rakip olacaklar elbette; ancak her ikisi de işbirliği yaparak rakibinin kalitesine katkıda bulunacak. İyi ve kaliteli rakip her zaman için sizi daha ileriye götürür.”


Yazan - 3 Ekim 2015. Kategori MANŞET, GIDA, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x