Mısır’a yapılan Ro-Ro seferleri durdu, ihracatçı acil çözüm istiyor

Sosyal medyada paylaş.

TURKIYE'DEN MISIR'A RO-RO ILE GELEN 23 TIR PORT SAID LIMANI'NDA

 

 

İSTANBUL – Suriye’deki iç savaşın ardından Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan en önemli kapısı olan Mısır’a tek taşıma yapan şirket UN Ro-Ro seferlerini durdurdu. Şirket, Türkiye-Mısır–Suudi Arabistan Ro-Ro hattını Salem Al Makrani Shipping Company ile ortak yürütüyordu. Salem, düşük kar nedeniyle bu kararı aldğını açıkladı. TİM Lojistik Konseyi Başkanı Bülent Aymen, “Hattın kapanması başta yaş meyve sebze ihracatımız olmak üzere ihracata büyük zarar verir, acil çözüm bulunmalı” dedi.

 

 

Suriye’deki iç savaşın ardından Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan en önemli kapısı olan Mısır’a tek taşıma yapan şirket UN Ro-Ro seferlerini durdurdu. Şirket, Türkiye-Mısır–Suudi Arabistan Ro-Ro hattını Salem Al Makrani Shipping Company ile ortak yürütüyordu. Salem, düşük kar nedeniyle bu kararı aldğını açıkladı. TİM Lojistik Konseyi Başkanı Bülent Aymen, “Hattın kapanması başta yaş meyve sebze ihracatımız olmak üzere ihracata büyük zarar verir, acil çözüm bulunmalı” dedi. UND Başkanı Çetin Nuhoğlu da seferlerin durmasından dolayı nakliyecinin sıkıntı yaşadığını dile getirdi. Yaklaşık 500 Türk TIR’ı ise Mısır’dan Türkiye’ye dönmek için bekliyor.

 

 

Ülkedeki iç savaş sonrası Suriye’yi by-pass etmek için bakanlığın verdiği teşviklerle Mısır’a Ro-Ro hatları kurulmuş, bazı Ro-Ro şirketlerinin iflas etmesi sonucu bu hatta tek sefer yapan Türk şirketi UN Ro-Ro kalmıştı. Haftada bir servis olarak gerçekleşen seferlerde araçlar İskenderun Limanı’ndan Mısır Damietta Limanı’na UN Ro-Ro gemileri ile taşınıyordu. Damietta’dan Adabiya’ya konvoy eşliğinde giden araçlar, Adabiya’dan Salem El Makrani’ni gemileri ile Duba Limanı’na taşınıyordu. Bu hatla Türk TIR’ları Mısır, Suudi Arabistan ve Körfez ülkeleri pazarlarına ulaşıyordu.

 

 

Arap ülkelerine ihracatın yüzde 10’u bu hattan yapılıyor

 

 

Ancak Salem El Makrani’nin seferlerini durduracağını açıklaması üzerine Mısır’a ve Mısır üzerinden Arap ülkelerine yapılan Ro-Ro seferleri tamamen durdu. Arap ülkelerine Türkiye’den yapılan yıllık yaklaşık 23 milyar dolarlık ihracatın yüzde 10’dan fazlası bu hattan yapılıyor. Yaş sebze ihracatının ise neredeyse tamamı bu hat kullanılarak yapılıyor.

 

 

İhracatçı için büyük tehlike

 

 

Mısır’a yapılan Ro-Ro seferlerinin ihracatçıyı büyük sıkıntıya sokacağını dile getiren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Lojistik Konseyi Başkanı Bülent Aymen, DÜNYA’ya şu açıklamayı yaptı:“Suriye’nin devre dışı kalmasından sonra Ortadoğu’ya açılan en önemli kapımız Mısır oldu. Bu hatta seferlerin  durması bizim için çok büyük sıkıntı. Suriye’deki olaylardan sonra devletin de teşviki ile Mısır’a Ro-Ro hatları açılmıştı. Daha sona bazıları kapandı. UN Ro-Ro bu ülkeye Ro-Ro taşıması yapıyordu. Ancak El Makrani hattan çekildiği için, UN Ro-Ro’da taşımaları durdurmak zorunda kaldı. Dolayısıyla şu anda Ro-Ro seferleri tamamen durmuş oldu. Bu hat üzerinden özellikle yaş sebze meyve ihracatı yapılıyor. Bu nedenle sorun çözülmezse ihracat çok mağdur durumda kalacak. “

 

 

‘Yeniden teşvik verilmeli’

 

 

İhracatçı ve nakliyecinin mağduriyetinin giderilmesi için acilen ilgili bakanlıkların devreye girmesi gerektiğini ifade eden Aymen, “Suriye krizinden sonra alternatif güzergah olarak düşünülen Mısır’a Ekonomi Bakanlığı sefer başına 1000 dolar navlun desteği veriyordu. Ancak ağustosta bu teşvik kaldırıldı. Yeni hatların açılması için bakanlığın yeniden teşvik vermesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.


Sosyal medyada paylaş.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=60195

Yazan - May 28 2014. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık

Yoruma kapalı

| Designed by Mavikedi internet Hizmetleri |