Global teknoloji şirketlerinden olan Epson, yeni Sürdürülebilirlik Endeksi Raporu’nu açıkladı. Rapora göre işletmelerin yüzde 79’u Covid-19 salgınından sonra çevre ve sosyal sorunların daha çok önemseneceğini düşünüyor. Katılımcıların yüzde 70’i evden çalışmayı sağlayacak teknoloji ürünlerinin uzun ömürlü olması ve israfı azaltması gerektiğini söylüyor. Epson’un Sürdürülebilirlik Endeksi Raporu’na göre işletmelerin yüzde 79’u Covid-19 salgınından sonra çevre ve […]
Tüketicilerin firma ve markalardan gelen, istenmeyen pazarlama mesajı, e-posta ve çağrılarını reddetmesi için Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen İYS platformu Ocak ayında hizmete açılmıştı. Arama ve iletileriyle bezdiren firmaları şikayet etmek isteyen vatandaşın 16 Şubat’a kadar vakti var. Ticaret Bakanlığı’nın, tüketicilerin istenmeyen SMS, e-posta ve sesli aramalar gibi iletilerle ilgili maruz kaldığı rahatsızlıkların ortadan kaldırılması […]
Ticaret Bakanlığı’nın, tüketicilerin istenmeyen SMS, e-posta ve sesli aramalar gibi iletilerle ilgili maruz kaldığı rahatsızlıkların ortadan kaldırılması amacıyla oluşturduğu “Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS)” hizmete açıldı. Vatandaşlar ticari elektronik iletilere ilişkin onaylarını 16 Şubat 2021 tarihine kadar www.iys.org.tr adresinden kontrol edebilecek ve onay tercihlerini değiştirebilecek. İleti Yönetim Sistemi ile, onaysız ticari elektronik iletilerin gönderilmeden engellenmesi, istenmeyen […]
2020, pandeminin de etkisiyle siber güvenlik sektörü için çok hareketli bir yıl oldu. Siber saldırı sayısı artarken, saldırılar çeşitlendi. Global olarak yıl içinde siber saldırı kaynaklı kayıpların maliyeti 3 trilyon doları aştı. Türkiye de siber saldırıların en çok artış gösterdiği ülkelerden biri oldu. Türkiye’de yılın ilk 10 ayında 102 bini aşkın siber saldırı gerçekleşti. Saldırılar, […]
Covid-19 salgını sürecinde artan internet ve sosyal medya kullanımıyla birlikte dijital ayak izi de büyüyor. Her bir paylaşım ya da beğeni, karbon salımına, dolayısıyla iklim krizine katkıda bulunuyor. Pandemi nedeniyle alınan bireysel ve kamusal önlemler, internet ve sosyal medya kullanımını, beraberinde ise dijital ayak izini artırdı. Çevrimiçi geçirilen her saniye ve dijital ortamda yaptığımız her […]
Gençler ve çalışan kadınların yoğun ilgisiyle sürekli büyüyen online alışveriş sektörü, son bir yılda yaklaşık 1,5 milyon yeni müşteri kazandı. TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2019 yılında yüzde 34,1 olan, internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı 2020 yılında yüzde 36,5’e yükseldi. 500’ü aşkın sanal mağazadan alışveriş yapanlara […]
Koronavirüs nedeniyle ticaretin online kanallara kayması KOBİ’lerin dikkatini bu alana yöneltti. Ticaret Bakanlığı da pandeminin KOBİ’lerin ticari faaliyetleri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak, KOBİ’lerin bu dönemde faaliyetlerinde e-ticaretin sağladığı imkanlardan yararlanmalarını sağlamak amacıyla “E-Ticaret olarak KOBİ’lerin Yanındayız” dayanışma kampanyası başlattı. Peki e-ticarete başlamak isteyen KOBİ’ler hangi adımları izlemeli, nelere dikkat etmeli? TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax […]