TEKNOLOJİ

136 bin kişi çağrı merkezleri tarafından istihdam ediliyor

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl yayınladığı Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı Araştırması 2020 verilerini açıkladı. ÇMD ve GFK Türkiye iş birliği ile hazırlanan rapor kapsamında, ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Rengin Ağılönü’nün açıkladığı veriler, salgın döneminde sektörün yaşadığı dikkat çekici büyümeyi ortaya koydu. Teknolojiye yatkınlık sebebiyle salgının başından itibaren evlerden kesintisiz hizmet vermeye devam eden çağrı […]

2021’deki yeni e-ticaret trendleri

E-ticaretin tüm dünyada hızla büyümesi, sektöre ilişkin farklı dinamiklerin ortaya çıkmasına neden oldu. Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, 2021 yılında sıkça konu başlıklarına taşınacak e-ticaret trendlerini aktardı. Çiğdemli’ye göre 2021 yılında özellikle oyun içi pazarlama, bulut mutfak, depo ve lojistikte yapay zeka uygulamaları, canlı yayın satışları ve 2. el pazaryerleri e-ticaretin gündeminde en çok […]

Evden çalışan kişiler israfa daha çok duyarlı

Global teknoloji şirketlerinden olan Epson, yeni Sürdürülebilirlik Endeksi Raporu’nu açıkladı. Rapora göre işletmelerin yüzde 79’u Covid-19 salgınından sonra çevre ve sosyal sorunların daha çok önemseneceğini düşünüyor. Katılımcıların yüzde 70’i evden çalışmayı sağlayacak teknoloji ürünlerinin uzun ömürlü olması ve israfı azaltması gerektiğini söylüyor. Epson’un Sürdürülebilirlik Endeksi Raporu’na göre işletmelerin yüzde 79’u Covid-19 salgınından sonra çevre ve […]

İstenmeyen mesajları şikayet için 16 Şubat son gün

Tüketicilerin firma ve markalardan gelen, istenmeyen pazarlama mesajı, e-posta ve çağrılarını reddetmesi için Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen İYS platformu Ocak ayında hizmete açılmıştı. Arama ve iletileriyle bezdiren firmaları şikayet etmek isteyen vatandaşın 16 Şubat’a kadar vakti var. Ticaret Bakanlığı’nın, tüketicilerin istenmeyen SMS, e-posta ve sesli aramalar gibi iletilerle ilgili maruz kaldığı rahatsızlıkların ortadan kaldırılması […]

İstenmeyen e-posta ve SMS’ler için İYS sistemi açıldı

Ticaret Bakanlığı’nın, tüketicilerin istenmeyen SMS, e-posta ve sesli aramalar gibi iletilerle ilgili maruz kaldığı rahatsızlıkların ortadan kaldırılması amacıyla oluşturduğu “Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS)” hizmete açıldı. Vatandaşlar ticari elektronik iletilere ilişkin onaylarını 16 Şubat 2021 tarihine kadar www.iys.org.tr adresinden kontrol edebilecek ve onay tercihlerini değiştirebilecek. İleti Yönetim Sistemi ile, onaysız ticari elektronik iletilerin gönderilmeden engellenmesi, istenmeyen […]

Türkiye siber saldırıların en çok artış gösterdiği ülkelerden

2020, pandeminin de etkisiyle siber güvenlik sektörü için çok hareketli bir yıl oldu. Siber saldırı sayısı artarken, saldırılar çeşitlendi. Global olarak yıl içinde siber saldırı kaynaklı kayıpların maliyeti 3 trilyon doları aştı. Türkiye de siber saldırıların en çok artış gösterdiği ülkelerden biri oldu. Türkiye’de yılın ilk 10 ayında 102 bini aşkın siber saldırı gerçekleşti. Saldırılar, […]

Sosyal medya ve internetin gezegene bedeli

Covid-19 salgını sürecinde artan internet ve sosyal medya kullanımıyla birlikte dijital ayak izi de büyüyor. Her bir paylaşım ya da beğeni, karbon salımına, dolayısıyla iklim krizine katkıda bulunuyor. Pandemi nedeniyle alınan bireysel ve kamusal önlemler, internet ve sosyal medya kullanımını, beraberinde ise dijital ayak izini artırdı. Çevrimiçi geçirilen her saniye ve dijital ortamda yaptığımız her […]

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.