Tüketici mektupla 3 milyar euro’luk ithalat yapıyor

Sosyal medyada paylaş.

Türkiye’ye 2018’de 26 milyonu Çin’den olmak üzere 60 milyon adet mektup statüsünde ticari ürün girdi. Vergi kaybına yol açan bireysel e-ithalat, özellikle elektronik, tekstil, ayakkabı-çanta, oyuncak, hediyelik eşya, değerli takı, altın, pırlanta, küçük araç gereç ve aksesuar sektörlerini etkiliyor.

Bireysel e-ithalatın ağırlıklı olarak Çin’den yapıldığını bildiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Haksız rekabet kalkarsa bu sektörlerin katma değeri de artar” diyor.

Geçtiğimiz günlerde Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın “Bir ülkeden 26 milyon mektup geliyor” sözleriyle gündeme oturan bireysel e-ithalata (online yurtdışı alışveriş) vergi yaptırımı yolda. Posta statüsünde yollanan birçok ticari üründen vergi alınamadığını ifade eden TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Bazı ürünler yurtdışında Türkiye’deki muadillerine kıyasla daha ucuz olduğundan vatandaş internetten satın alıyor. Ama yurtdışından bu ürünler mektupmuş gibi gönderildiği için ithalat gibi görünmüyor. Bu durum hem cari açığı olumsuz etkiliyor, hem vergi kaybına yol açıyor, hem de o malın benzerini burada üreten yerli üreticilerimizin zararına oluyor. Yerli üreticinin pazar payı daralıyor. Özellikle yerli elektronik, tekstil, ayakkabı-çanta, oyuncak, hediyelik eşya, küçük araç gereç ve aksesuar sektörleri bundan etkileniyor. Yurtdışı sitelerden değerli takı, altın, pırlanta getirtenler bile var. E-ithalatta vergi düzenlemesi getirilmesi, yerli üreticilerin pazar payını arttırıp güçlenmesini sağlayacaktır. Haksız rekabet kalkarsa söz konusu sektörlerin katma değeri de artar. Yerli üreticimiz de kalkınır” dedi.

Edinilen bilgilere göre, Türkiye’ye 2018’de 26 milyonu Çin’den olmak üzere 60 milyon adet mektup statüsünde ticari ürün girdi. Bu ürünlerin değeri 3 milyar euro’yu (Yaklaşık 20 milyar TL) aştı. Türkiye’de gümrük vergisi 22 euro’yu aşan alışverişlerde uygulanıyor. Özellikle Çinli firmalar, 100 euro’luk bir ürünü bile 22 euro’dan ucuz gibi gösteriyor.


Sosyal medyada paylaş.

URL: http://www.ciftlikdergisi.com.tr/?p=131818

Yazan - Mar 11 2019. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir