EKONOMİ

İngiltere ile Türkiye Arasında Serbest Ticaret Anlaşması Gündemde

Brexit sonrası iki ülke arasındaki ticaretin sürdürülebilirliği için Serbest Ticaret Anlaşması imzalanması öne çıkan formül olarak masanın üzerinde duruyor.

Kuru meyve ihracatını arttırmak için Teknik Komiteler kuruldu

Kuru meyve

Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünlerinden çekirdeksiz kuru üzümde başarılı bir sezon yaşanıyor. Ortalama ihraç fiyatı 2 bin doları aşan kuru üzüm ihracatı yüzde 20’lik artışla 365 milyon dolara ulaştı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, 1 Eylül 2018 tarihinde başlayan 2018-19 sezonunda, kuru üzüm ihracatının 20 Nisan tarihi itibariyle geçtiğimiz […]

Türkiye ile İtalya arasındaki dış ticaret hacmi 20 milyar dolara dayandı

Türkiye İtalya İhracat

Türkiye, 2018 yılında İtalya’ya 9 milyar 467 milyon dolar ihracat yaparken, İtalya’dan yaptığı ithalat 10 milyar 154 milyon dolar oldu.

Kuru meyve sektörü yol haritasını belirledi

Kuru meyve

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu geleneksel ihraç ürünleri çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı ihracatında yaşanan sorunların aşılması ve son yıllarda 1,4 milyar dolar seviyelerini aşamayan ihracatın sürdürülebilir olması…

İnşaat, 2019’un ilk çeyreğinde ciddi gerileme gösterdi

2019 Mart Ayı Raporu, düşük talep ve finansmana erişim sorunu çözülmeden sektörde düzelmenin oldukça zor olacağını ortaya koydu.

Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı Turquality Projesi ile artacak

Turquality Projesi

Dünya’nın en büyük gıda tüketicisi Amerika Birleşik Devletleri’nin yıllık 150 milyar dolarlık gıda ithalatından 1 milyar dolarlık pay alan Türk gıda sektörü, ABD pazarına yönelik gıda ihracatını arttırmak için Turquality Projesi başlattı. ABD pazarında Türk gıda ürünlerini tanıtmak ve ihracatını arttırmak amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yürütülen ‘Türk Gıda Ürünlerinin Amerika Birleşik Devletleri pazarlarında tanıtılmasına […]

E-İhracatta yapılan 7 kritik hata

e-ihracat

Büyük şirketler global anlaşmalar yaparak e-ihracata kolayca başlayabiliyor ancak KOBİ’lerin önemli bir bölümü için konu hala bilinmezliklerle dolu.