Covid-19 nedeniyle ambalajlı gıda ürünleri daha çok tercih ediliyor


Tüketicilerin satın alma kararını etkileyen faktörlerin başında gelen ambalajın etkisi pandemi döneminde katlanarak arttı. Bu dönemde özellikle gıda sektöründe ambalajlı ürünler büyük önem kazandı. Pandemi öncesinde ürünlerin daha küçük porsiyonlarda sunulduğunu belirten ödüllü tasarım ajansı B12 Creative Branding’in Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, pandemi ile insanların evde tüketme ihtiyacıyla ya da birden fazla ürüne dokunmak yerine tek seferde satın alma düşüncesiyle daha büyük boy ürünlere yöneldiğini açıkladı. Çiftçigüzeli, bu dönemde daha hijyenik ve güvenilir olmasının yanında koruma sağladığı için ambalajlı markalara ilginin arttığını belirtti.

İçerisine konulan ürünü koruyarak temiz ve güvenilir koşullarda tüketicilere ulaşmasını sağlayan, aynı zamanda ürünlerin taşınmasını ve depolanmasını kolaylaştıran değerli bir malzeme olan ambalaj, pandemi döneminde özelliklegıda ürünlerinde önemini bir kez daha kanıtladı. Ambalajlı üründe tüketici talepleri pandemi ile şekil değiştirmeye başladı.

Ambalajların dayanıklılığı ve saklama ömrü daha da önemli hale geldi

Pandemi süreci ile tüketicilerin satın alma kriterlerinde bazı değişiklikler olduğunu açıklayan Bürkan Çiftçigüzeli, “Bu dönemde sağlığın herşeyden önemli olduğunu bir kez daha gördük. İnsanlar artık daha hijyenik ve güvenilir olduğunu düşündükleri için ambalajlı ürünleri daha fazla tercih etmeye başladı. Özellikle kilitli kapak sistemi bulunan ambalajlar tüketiciler tarafından ilgi görüyor. Bununla birlikte karantina dönemlerinde hanehalkının ardından aile büyüklerinin ve 65 yaş üstü yaş grubunun evde kalmasının etkisiyle toplu alışverişler arttı. Şu an ise dışarıda kalınan süreyi kısaltmak için daha büyük gramajlı ürünlere eğilim artıyor. Örneğin artık 250 gramlık peynir yerine 750 gramlık peynir satın alınarak alışverişe tekrar gitme süresi uzatılıyor. Üç günde bir markete gitmek yerine iki haftada bir gitmek daha tercih ediliroluyor. İlk dönemlerde temel gıda maddelerine olan talep, ikinci aşamada evde tüketilen atıştırmalıklar ile başka bir boyuta geçti. Tüketici artık ev içi tüketimile daha yüksek adetlerde satın alım yapmaya başladı. Dolayısıyla ambalajların dayanıklılığı ve saklama ömrü de önemli konulardan birisi haline geldi” dedi.

Diğer Haberler:
Covid-19 çiftçileri tekrar milletin efendisi yaptı

Ambalaj tasarımlarında geri dönüşümlü malzemeler tercih sebebi

Pandemi dönemindeki satın alma sürecinde hijyen, kalite ve ürün faydası bakımından ambalaj tasarımının değerinin daha da arttığının altını çizen Çiftçigüzeli, “Alışverişlerin özellikle online tarafa kayması ambalaj tasarımının ne denli önemli olduğunu gösterdi. Tüketici artık içerik olarak birbirine benzeyen ürünler arasından kendisine en yakın hissettiği, en çekici olan ambalajı satın alma eğilimine girdi. Katkısız ve doğal ürünler gelecekteki yerini sağlamlaştırırken, bunun da ambalaj tasarımı üzerinden tüketiciye anlatılması önem kazandı. Markalar da ambalaj tasarımında artık doğayı kirletmeyen, geri dönüştürülebilir materyallere ağırlık vermeye başladı. Pandemi döneminde maalesef ki atıklarıyla doğaya ençok zarar verenin insanlar olduğunu bir kez daha anlamış olduk. Bu nedenle çevre dostu ambalajlı ürünler hem tüketiciler hem de üreticiler için tercih sebebi oldu” açıklamasında bulundu.


Yazan - 12 Ekim 2020. Kategori MANŞET, GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x