Danimarka’lı okul öğrencilerinde hayvan refahı bilinci
Kemal Altıntaş
Bir buçuk ay önce Danimarka da ilköğretim okulunda, 8. Ya da 9. sınıfta okuyan bir öğrenci çalıştığım kuruma bir mail göndermiş ve Danimarka’ daki kürk hayvanı çiftliklerinde hayvanların ne tür refah problemleri olduğunu öğrenmek istemiş, çünkü bu öğrenci, yaşı olsa olsa 14 ya da 15 yaşındadır, okul arkadaşıyla beraber hayvan refahı hakkında bir rapor yazacaklarmış ve sınıfındaki öğretmenine ve diğer arkadaşlarına bu yazdıkları raporu takdim edeceklermiş.
Kürk hayvanı ve refahı benim çalışma alanlarımdan birisi olduğu için bu Danimarka’lı öğrenciye telefon ve mail ile yardımcı oldum, ve de kendisinden yazacakları raporun bir örnegini de bana göndermelerini rica ettim. Bu öğrenci 3 hafta sonra bana yazmış oldukları raporun bir örneğini maillemiş. Bu iki öğrenci o kadar iyi bir şekilde raporlarını yazmış ki, doğrusu onları çok takdir ettim. Bu ülkelerde hayvan sevgisi ve bilinci küçük yaşlarda çocuklara aktarılıirken, niçin bizim ülkemizde Türkiye de burdaki olan uygulamalardan Türk çocuklarına uygulanmıyor. Mesela burada okul çocuklarını öğretim müfredatı gereği çocukları bir hayvan çiftliğini, bir hayvan kliniği, hayvanat bahçesi gibi bir çok hayvan türlerini görmelerine imkan kazandırılmıis oluyor ve de o çiftlikteki hayvan sahibi ve bakıcılarının, hatta veterinerlerin çocuklara bir şeyler anlatmasına güzel imkanlar sağlanıyor.
Bu konuda Türkiye’deki veteriner hekimler dernekleri ve odalarının biraz dáha vizyoner bir yapıya sahip olmaları gerektiğini düşünüyorum, ve geleceğin nesillerine hayvanları ve veterinerlik mesleğimizi sevdirerek, mesleğimizin toplumda daha iyi bir itibar ve önem kazanacağını düşünüyorum.