Abalıoğlu “Ortadoğu’da Gıda İçin Büyük Fırsat Var”


Abalıoğlu Grubunun Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, gıda markaları Lezita’nın 2011 yılını sektörün üzerinde bir büyümeyle kapattığını, hedefinin ilk üçe girmek olduğunu söyledi.

Lezita’nın 2011 yılı performansı ve gelecek beklentileriyle ilgili olarak basın toplantısı düzenleyen Abalıoğlu, ihracatta hedef büyüttüklerini, özellikle Libya, Mısır, Suudi Arabistan ve İran’da ihracat için fırsatlar doğduğunu kaydetti. Türkiye’nin Müslüman bir ülke olmasının bu pazarlara ihracatta avantaj sağladığını, çünkü ‘Helâl’ sertifikası istediklerini söyledi.

Gruplarının Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içinde 70. sırada olduğunu kaydeden Abalıoğlu, “Bu başarıyı, 2010 yılındaki 704 milyon liralık üretimden satış rakamıyla elde ettik. Grubumuz, Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın yıllık açıkladığı en büyük 100 sanayi şirketi listesinde, 2010 yılında ilk 10 arasına girdi.” dedi. Piliç eti sektörünün 2010’da bir önceki yıla göre yüzde 13 büyüdüğünü, Lezita’nın büyümesininse yüzde 28 olduğunu kaydeden Abalıoğlu, ileri işlenmiş ürün grubu satışlarının 2011 yılında 9 bin ton olacağını, 2013’te bunu ikiye katlamayı düşündüklerini ifade etti.

Yumurtada bu yılı yüzde 12’lik büyümeyle kapatacak olan şirket, yıllık 250 milyon adetle sektörün üç büyük yumurta üreticisi arasında yer alıyor. Toplantıda Lezita’nın yeni ürün grubu Pratik Şef de tanıtıldı. /cihan

 

 


Yazan - 18 Aralık 2011. Kategori KÜMES HAYVANCILIĞI. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x