Financial Times “AB ekonomisi, Türkiye’siz bir şey yapamaz!”


İngiliz ekonomi gazetesi Financial Times, okurlarına Orta ve Doğu Avrupa ülkeleriyle ilgili değerlendirmelerin yer aldığı 48 sayfalık bir ek dağıttı.
 
Gazete’nin verdiği ekte “Yakın Bir İlişki” başlığıyla yayınlanan bir yazıda, Türkiye’nin, büyüyen bir pazar ve stratejik bir ortak olarak, Avrupa ekonomisi için sadece imtiyazlı ortaklıkla yetinilemeyecek kadar önemli bir ülke olduğu belirtilerek, “AB ekonomisi uzun vadede, son derece önemli bu piyasa olmadan bir şey yapamaz.” ifadesine yer verildi. James Wilson imzalı yazıda, Türkiye’nin, Alman işadamları için hayati önemde bir pazara dönüştüğü belirtiliyor. Aynı şekilde Almanya da Türkiye’nin ihraç ürünleri için yine hayati önemde bir ülke Wilson’a göre ve iki ülke arasındaki bağ da güçleniyor.

 Binlerce Alman işletme, düşük maliyetli üretici olmaktan önemli bir pazara dönüşen Türkiye’yi keşfetmeye başladı, nihayetinde Türkiye yatırımcılar ve ihracatçılar için Ortadoğu’nun bazı kesimlerine ve Akdeniz’e ulaşmak için bir geçiş noktası. Türkiye’yle Avrupa Birliği arasındaki Gümrük Birliği anlaşması sonrası Türkiye’yle Almanya arasındaki ticaret hacmi iki katına çıkmış durumda.

En önemli göçmen grubu Türkler

2008 yılı itibarıyla, Türkiye, Almanya’ya 13 milyar dolar değerinde ürün ihraç etmiş ki bu, Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 10’u. Türkiye’den Almanya’ya elli yıl boyunca devam eden göç de kuşkusuz Avrupa’nın bu en kalabalık iki ülkesi arasındaki sosyal ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine de katkı sağladı. Türkler yaklaşık 3 milyon kişiyle Almanya’nın en önemli göçmen grubunu oluşturuyor ve Almanya’da Türk girişimcilerin sahibi oldukları fabrikalarda yaklaşık 350 bin kişi çalışıyor.

Her yıl Türkiye’yi ziyaret eden Almanların sayısı ise 4 milyonu geçiyor. Köln merkezli Türk Alman Ticaret ve Endüstri Odası’nın verilerine göre 3 bin 700’den fazla Alman şirketi, Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Bunların üçte ikisi son altı yılda Türkiye pazarına girdi.

Ayrıca Türkiye, Almanya’ya genellikle tarım ya da tekstil ürünleri ihraç ederdi. Artık, elektronik mallar ve otomobiller, önemli ihraç mallarını oluşturuyor. Türkiye’ye en fazla dış yatırım da yine Almanya’dan geliyor.

Bu verileri sıralayan James Wilson, yazısını, Türkiye’ye yatırımı teşviki amaçlayan yine Türkiye’ye bağlı bir birimin Almanya’daki temsilcisi Michael Maasmeier’in şu sözleriyle noktalamış: “Türkiye, büyüyen bir pazar ve stratejik bir ortak olarak, Avrupa ekonomisi için sadece imtiyazlı ortaklıkla yetinilemeyecek kadar önemli bir ülkedir. Avrupa Birliği ekonomisi uzun vadede, son derece önemli bu piyasa olmadan bir şey yapamaz.”

 (Ekonomi Servisi)


Yazan - 4 Aralık 2010. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x